Paprika91 Skrevet 6. januar 2019 #1 Del Skrevet 6. januar 2019 Hei Er det noen her inne som har turt å starte opp for seg selv? Jeg er 27 år, har fast jobb og god lønn. Altså noe mange ønsker å oppnå. Jeg plages derimot av en intens indre uro om at jeg ikke trives. Bytt jobb tenker du kanskje. Problemet er at dette er en fellesnevner for alle jobber jeg har hatt. Jeg har, hold dere fast, hatt 18 ulike arbeidsgivere (flere samtidig), og mye av det er selvfølgelig ufaglærte jobber pga alderen min, men jeg klarer ikke trives noe sted. Jeg føler at alle arbeidsplasser er midlertidig, og bare et av mange steder jeg må holde ut. Jeg har derimot alltid sett for meg at jeg skal utrette noe stort, skape noe, skape min egen arbeidsplass. Jeg drømmer om å skape verdens beste arbeidsplass og utrette en forskjell. Gjøre noe meningsfullt. Jeg bare klarer ikke helt sette samme hodet mitt; det fyker i alle retninger av interesser. Jeg er engasjert i mye, og syns mye er interessant. Det er altså ikke én spesifikk ting jeg ser for meg mht oppstart av egen bedrift da jeg har så mange interesser og ideer. Venner sier stadig at jeg burde starte opp noe fordi jeg har så mange ideer. Jeg bare aner ikke hvordan man går fra å være en dreamer til doer. Det store men: jeg har boliglån og studiegjeld.. Kan ikke bare slutte i jobben nå pga det, og samtidig er jeg ikke villig til å selge leiligheten da jeg må ha et sted å bo (vært mye kaos i livet mitt siste 10 åra, og det å endelig ha fått kjøpt meg bolig og skape et hjem er sårt etterlengtet). Har noen her inne råd til meg? Har noen starter opp for seg selv? Hvor starter du hen? Altså, hvilke steg tok du? Noen bøker jeg bør lese? Hva som helst. Det er som sagt kaos i hodet mitt så jeg trenger noen råd fra noen med mer ro i hodet. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1246548-%C3%A5-starte-opp-for-seg-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Del Skrevet 6. januar 2019 Mitt råd er: finn ut hva og hvordan, og skal du starte noe så gjør det ved siden av din faste jobb til å begynne med til du ser om du kan leve av å være selvstendig. Jeg driver for meg selv og det har vært og er tidvis fortsatt tøft. Inntekt er uforutsigbart, og man må passe på skatt, regnskap, moms etc.. Ingen feriepenger, blir du syk bør du ha forsikring hos NAV, noe som er dyrt. Regnskapsfører koster også. Mange selvstendige næringsdrivende jobber en mye høyere prosent enn hva de med fast jobb gjør, for samme lønn eller lavere. Så skal man gå den veien må du være veldig motivert, ha en klar plan og en store dose is i magen. Jeg kjenner meg igjen i å ikke trives på jobb og ikke "lande" i et yrke, men det er ofte jeg angrer på at jeg driver for meg selv nettopp fordi det er så mye ekstra bekymringer økonomisk. Anonymkode: a4976...2db Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1246548-%C3%A5-starte-opp-for-seg-selv/#findComment-22742103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Del Skrevet 6. januar 2019 Tenker det samme som deg men å starte for seg selv kan være beintøft. Jeg har pratet med selvstendige næringsdrivende som nevner at du må regne med å leve uten lønn i perioder. Ikke sikkert at det skjer deg men du må være forberedt på det. Jeg har også gjeld og 2 små barn så å starte opp noe eget skjer ikke her på mange mange år. Du har heller ikke krav på nav støtte dersom du er selvstendig. Her er det noen regler man må undersøke på forhånd. Har en venninne som startet for seg selv og med henne går det kjempebra. Hun hadde gode kontakter og potensielle kunder før hun startet. Så må du være synlig på 1881 og internett. Hvis du kan satse bør du prøve, men spar opp litt penger så du har en buffer. Anonymkode: 7c95c...dfd Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1246548-%C3%A5-starte-opp-for-seg-selv/#findComment-22742108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TSN Skrevet 19. juli 2022 #4 Del Skrevet 19. juli 2022 Hei Paprika 91 ! Jeg ser at denne tråden er lenge siden, men lurer likevel på om du har «fortsatt» med planen om å starte noe selv? Jeg er lik deg, men føler at jeg må få kontakt med noen som vil det samme ! 😅 Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1246548-%C3%A5-starte-opp-for-seg-selv/#findComment-30234587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå