AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Han er typen som helst vil ha penger, men hvor mye skal jeg gi? Gavekort vil han ikke ha. I samme tidsrom fyller to andre i nær familie år. Det vil gå rundt to tusen bare der. Jeg har ikke god råd. Kan jeg kjøpe en flaske god whisky? Han jobber, men bare som tilkallingsvikar. Tenkte jeg kan gi tusen kroner selv om jeg synes pengegaver er kjedelig å gi. Anonymkode: ccf3f...350
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 500-1000 er bra nok. MER enn bra nok. Eller en pengesum og en flaske med noe han liker. Skal han feire og du er bedt forresten? Da ville jeg gitt 1000kr eller rubdt der, skal han ikke feire eller du ikke er bedt hadde jeg gitt 500. Anonymkode: b61ef...171 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: 500-1000 er bra nok. MER enn bra nok. Eller en pengesum og en flaske med noe han liker. Skal han feire og du er bedt forresten? Da ville jeg gitt 1000kr eller rubdt der, skal han ikke feire eller du ikke er bedt hadde jeg gitt 500. Anonymkode: b61ef...171 Han bruker feire med vennene sine. Har aldri blitt invitert med på noe siden konfirmasjonen, men han har studert i utlandet i mange år. Han er av typen som ikke bryr seg særlig om gaver og gaver fra han er fellesgave fra han og hans foreldre, de få gangene jeg får gave i det hele tatt. Det er også sjelden jeg får en takk. Jeg og hans mor er ikke uvenner, men vi er ikke nære og hun står ikke for gjestfrihet, for å si det på den måten, men det skal ikke gå utover han. Det at han sjelden takker synes jeg er litt sært, men det kommer ikke til å gå utover gaven i år. Han husket å takke for julegaven denne jula. I år krasjer også hans bursdag med en dåp jeg er invitert i, og jeg er ikke invitert på noe trettiårslag selv om datoen nærmer seg. Jeg har et godt forhold til han når vi møtes, men det er heller sjeldent. Jeg har bare et tantebarn og det er han. 500 blir litt lite da? Ts Anonymkode: ccf3f...350
Gneis Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 500 er nok, særlig hvis du ikke er invitert i noe selskap. Er du invitert til en helaften, kan du spandere litt mer. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Man gir ikke gave til voksne folk man ikke er bedt i selskap til, vel? Anonymkode: 7a3ac...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han bruker feire med vennene sine. Har aldri blitt invitert med på noe siden konfirmasjonen, men han har studert i utlandet i mange år. Han er av typen som ikke bryr seg særlig om gaver og gaver fra han er fellesgave fra han og hans foreldre, de få gangene jeg får gave i det hele tatt. Det er også sjelden jeg får en takk. Jeg og hans mor er ikke uvenner, men vi er ikke nære og hun står ikke for gjestfrihet, for å si det på den måten, men det skal ikke gå utover han. Det at han sjelden takker synes jeg er litt sært, men det kommer ikke til å gå utover gaven i år. Han husket å takke for julegaven denne jula. I år krasjer også hans bursdag med en dåp jeg er invitert i, og jeg er ikke invitert på noe trettiårslag selv om datoen nærmer seg. Jeg har et godt forhold til han når vi møtes, men det er heller sjeldent. Jeg har bare et tantebarn og det er han. 500 blir litt lite da? Ts Anonymkode: ccf3f...350 Nei, vettu hva. 500 er mer en bra nok! Du er snill som bare gir en oppmerksomhet! Anonymkode: b61ef...171 1
Ullvott Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 Gave til en voksen nevø som du ikke skal i selskap til??!! Trodde ikke det var vanlig. Og attpåtil en dyr gave? Og det til en person som «vil ha» og «vil ikke ha», selv om han på ingen måte er i en situasjon der han kan forlange? Hvis gave er «obligatorisk», kjøp en whisky eller en cognac. Ikke mer enn det. Du trenger ikke kjøpe det dyreste, heller. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 30 år gammel og takker ikke for gaver? Har du noe som helst kontakt med han da? Hvis ikke ville jeg ha ikke gitt noe som helst. Anonymkode: 4e343...5b8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man gir ikke gave til voksne folk man ikke er bedt i selskap til, vel? Anonymkode: 7a3ac...6d4 Det kan man når det ikke er familieselskap. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, vettu hva. 500 er mer en bra nok! Du er snill som bare gir en oppmerksomhet! Anonymkode: b61ef...171 Jeg vet ikke. 1 time siden, Ullvott skrev: Gave til en voksen nevø som du ikke skal i selskap til??!! Trodde ikke det var vanlig. Og attpåtil en dyr gave? Og det til en person som «vil ha» og «vil ikke ha», selv om han på ingen måte er i en situasjon der han kan forlange? Hvis gave er «obligatorisk», kjøp en whisky eller en cognac. Ikke mer enn det. Du trenger ikke kjøpe det dyreste, heller. Jeg skrev at han ikke vil ha gavekort, det har han fått før om årene, og aldri husket å bruke. Tenkte en flaske med noe ja. 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: 30 år gammel og takker ikke for gaver? Har du noe som helst kontakt med han da? Hvis ikke ville jeg ha ikke gitt noe som helst. Anonymkode: 4e343...5b8 Har kontakt, men som jeg skrev er moren hans lite gjestfri og har pratet skit om meg også. Jeg sa ikke at han aldri har takket, men at det hender han glemmer det. Jeg skal gi en gave, trenger tips. Kinobilletter kan være en ide eller gratismiddager på en restaurant, men er usikker siden han hater gavekort. Han er distre, og er ingen shoppemenneske. Ts Anonymkode: ccf3f...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå