Gå til innhold

jeg tar dypt avstand fra dette usle forsøket på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg tar dypt avstand fra dette usle forsøket på stigmatisere sårbare mennesker!

http://onarki.no/blogg/2013/08/maskulin-versus-feminin-sosialisme/

når bloggforfatter Onar Åm skriver i denne bloggposten at "Og i tilfelle du lurte: ja, han har faktisk smurt seg inn med Ostepop, en kjent fetisj blant mange seksuelt ressurssvake menn." så oppfatter jeg det som et forsøk på å stigmatisere sårbare mennesker som på grunn av en alvorlig fysisk eller psykisk lidelse ikke kan oppleve å få seksuell erfaring. Jeg tror heller ikke det er sant at det er mange blant de "seksuellt ressurssvake" som gjør dette.

Onar Åm ønsker et samfunn der bare privat veldedighet og private forsikringer er det sosiale sikkerhetsnettet. Ut fra det han skriver så tror jeg ikke han ønsker å hjelpe de sårbare i samfunnet og han forsøker å påvirke andre til å ikke hjelpe de sårbare i samfunnet ved å bruke en feilaktig sammenligning mellom sex og penger. Sex er ikke et materiellt behov slik han påstår, men et emosjonellt behov. Det er helt andre følelser i sex enn det er ved å gi penger, jeg går ut fra at alle forstår det, alle BURDE forstå det!!

Anonymkode: dcd87...a67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ 

Anonymkode: 8730a...058

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ 

jeg mener at det ikke går an å si på en offentlig blogg "Og i tilfelle du lurte: ja, han har faktisk smurt seg inn med Ostepop, en kjent fetisj blant mange seksuelt ressurssvake menn."

Det er både uetisk ovenfor medmennesker og faktisk også i strid mot norsk lov:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-5#%C2%A7185

Straffelovens paragraf 185. se bokstav d.

§ 185. Hatefulle ytringer

Med bot eller fengsel inntil 3 år straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring. Som ytring regnes også bruk av symboler. Den som i andres nærvær forsettlig eller grovt uaktsomt fremsetter en slik ytring overfor en som rammes av denne, jf. annet ledd, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,
b) religion eller livssyn,
c) homofile orientering, eller
d) nedsatte funksjonsevne.

AnonymBruker
Skrevet

Har du selv smørt deg inn med ostepop og føler deg krenket? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du selv smørt deg inn med ostepop og føler deg krenket? 

nei, men jeg reagerer på vegne av andre med nedsatt funksjonsevne. Det å spre myter om mennesker med nedsatt funksjonsevne når man vet at det er løgn er uetisk og i strid mot norsk lov!

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man ta dypt avstand om det ikke er dybde å ta fra? 

Anonymkode: 4ecbe...379

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I all verden....

Hæ?????

Anonymkode: 5f6ca...b59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var jammen meg godt at noen endelig tok et mentalt forvirret oppgjør med dette seks år gamle innlegget fra en ukjent blogg!

Anonymkode: f120c...cf4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er 6 år siden innlegget ble skrevet, kan det ikke ha så mye relevans i dag?

Anonymkode: 16f3e...cf4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...