Gå til innhold

Kapp verde

elvital

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har vært på opp verde? Evt hvor? Hvordan var det? Kan det anbefales? Prisnivå?

er ute etter avslapning, sol/bad, gå tur, ikke ligge på stranden 10t hver dag/noen opplevelser.  Reiser alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på Kapp Verde nå.  På øya Sal. Bor  på Melia  llana  beach  som er et voksenhotel.  Her er stille og rolig.  Temperatur  ligger jevnt på 27 grader  men det blåser endel,  noe som forøvrig  er Ok ellers så hadde det nok raskt blitt for varmt. 

Vi har all inklusiv og maten  er utmerket. 

Klippet håret og det kostet 28 euro . Synes ikke det var så galt prismessig.   

Sol, avslapning og bad passer fint her.  Ikke så mye å ta seg til ellers men man kan bli med på noen utflukter  om man vil.  Skal etterhvert på en øya rundt tur og det tar en halv dag. Ving har utflukter.  Sjekk med de på sidene deres.  Det går og ann å kjøpe de lokalt langs strandpromenaden.  Der er de sikkert billigere.

Har ikke selv vært ute i lokalmiljøet  på egenhånd så vet ikke noe om det annet enn at det kan bli mye mas som jeg hører andre si. Men er man reisevant  og har vært borti masete selgere tidligere og lært seg å takle det så er det sikkert ok å besøke byen på egenhånd.  

Tror ellers det er ganske dyrt og ikke så mye å shoppe  da det meste må importeres, men lokale markeder er jo alltid ganske billige.

Lokale som jobber  på hotellet er veldig hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Jeg kommer nok ikke til å shoppe noe særlig, men liker å være i aktivitet, ikke ligge rett ut hele dagen, selv om det trengs også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet om 4 forskjellige par som har vært på Kapp Verde og ingen har hatt særlig gode tilbakemeldinger. De reiste alle på ulik tid på året og ingen hadde særlig pent vær. De første hadde 3 barn med seg og de var kun i bassenget en gang på to uker fordi det var direkte småkaldt, grått og mye regn, selv i den beste sesongen. Alle "klagde" på hvor lite det finnes av kultur, aktiviteter og ting å se utenfor hotellene. Man reiser på all inclusive og that's that. Ene venninnen min sa det var samme charter feeling som typ Gran Canaria men mindre å finne på og dårligere vær.

Dårlig vær kan ingen styre og alle har ulik smak, men dette er den eneste plassen jeg har til gode å høre gode tilbakemeldiger om.

Anonymkode: 52015...f2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er på øya Sal de fleste hotellene er, stemmer det? 

Kunne tenke meg å reise til denne øygruppa, men ikke bare for å ligge på en bitteliten forlatt øy nesten uten folk og kulturliv, uansett hvor tropisk det er...

Anonymkode: f4d4f...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om 4 forskjellige par som har vært på Kapp Verde og ingen har hatt særlig gode tilbakemeldinger. De reiste alle på ulik tid på året og ingen hadde særlig pent vær. De første hadde 3 barn med seg og de var kun i bassenget en gang på to uker fordi det var direkte småkaldt, grått og mye regn, selv i den beste sesongen. Alle "klagde" på hvor lite det finnes av kultur, aktiviteter og ting å se utenfor hotellene. Man reiser på all inclusive og that's that. Ene venninnen min sa det var samme charter feeling som typ Gran Canaria men mindre å finne på og dårligere vær.

Dårlig vær kan ingen styre og alle har ulik smak, men dette er den eneste plassen jeg har til gode å høre gode tilbakemeldiger om.

Anonymkode: 52015...f2a

Det er dette jeg også har hørt, det er greit å reise dit om du søker ei solseng ved bassenget, men utover dette er det lite å finne på. Det står ikke skrevet så mye om høye bølger og røde flagg på strendene, men det er bla noe av det alle har reagert på; lite bading. To-tre dager i sjøen på 14 dager er ikke mye. 

Anonymkode: 42481...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Takk for svar. Det høres ikke noe særlig ut! Da bør jeg nok kanskje tenke alternativt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all rettferdighet  ovenfor Kapp Verde så må jeg si at selv om man bor  på et all inklusiv  resort så behøver man ikke ligge flat 10 timer om dagen om man ikke vil det selv.  Her vi bor nå så er det yoga klokken 8 hver dag.  En annen type  trim/dans klokken 9.  Bassengtrim  klokken 12.  Forskjellige sport eller lære å lage drinker.  Lære det lokale språk etc aktiviteter i løpet av ettermiddagen.   Så er det show/dans/levende musikk hver kveld  .  Her er og spa.  Skjønnhetssalong , frisør og treningsenter og bibliotek.   Det er strandpromenade der mange jogger eller går tur hver dag.  

Så et det noe som heter bikini beach der det er party party til sent på natten for de som vil ha litt mere fest. 

Det går gratis buss inn til Santa Maria og av aktiviteter så kan man snorkle/dykke og andre vannaktiviteter.  Her er tilrettelagt for det. Man kan vasse med sitronhaier.  Bade  i salt lagune som gjør at man flyter som en kork, bli med på Kapp Verdisk aften med flammeshow  og dansere. Bli med på havfiske eller  luksus dag på havet om man vil.  

Nå har jeg vært her en uke og været er sol  og sol hver dag. Fra 24 grader om morgen og kveld til 27 akkurat nå .  Mange på stranda og mange som bader.  

Så det er nok opp til en selv om en synes det er kjedelig  eller ikke.  

Kultur ferie er det ikke . Da vil jeg anbefale  Østen som jeg synes har mye flott og spennende  kultur.  

Men å kjede seg på Kapp Verde,  det behøver man da ikke.   Og jeg er faktisk her akkurat nå.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, caroprins skrev:

I all rettferdighet  ovenfor Kapp Verde så må jeg si at selv om man bor  på et all inklusiv  resort så behøver man ikke ligge flat 10 timer om dagen om man ikke vil det selv.  Her vi bor nå så er det yoga klokken 8 hver dag.  En annen type  trim/dans klokken 9.  Bassengtrim  klokken 12.  Forskjellige sport eller lære å lage drinker.  Lære det lokale språk etc aktiviteter i løpet av ettermiddagen.   Så er det show/dans/levende musikk hver kveld  .  Her er og spa.  Skjønnhetssalong , frisør og treningsenter og bibliotek.   Det er strandpromenade der mange jogger eller går tur hver dag.  

Så et det noe som heter bikini beach der det er party party til sent på natten for de som vil ha litt mere fest. 

Det går gratis buss inn til Santa Maria og av aktiviteter så kan man snorkle/dykke og andre vannaktiviteter.  Her er tilrettelagt for det. Man kan vasse med sitronhaier.  Bade  i salt lagune som gjør at man flyter som en kork, bli med på Kapp Verdisk aften med flammeshow  og dansere. Bli med på havfiske eller  luksus dag på havet om man vil.  

Nå har jeg vært her en uke og været er sol  og sol hver dag. Fra 24 grader om morgen og kveld til 27 akkurat nå .  Mange på stranda og mange som bader.  

Kultur ferie er det ikke . Da vil jeg anbefale  Østen som jeg synes har mye flott og spennende  kultur.  

Men å kjede seg på Kapp Verde,  det behøver man da ikke.   Og jeg er faktisk her akkurat nå.

Det du beskriver er jo i hovedsak aktiviteter arrangert av reiseselskapet. Som turist bør man nesten ikke bevege seg utenfor hotellområdene og i hvertfall ikke alene. Det er svært lite å finne på for turister der og å dra inn til Santa Maria på kveldstid er direkte frarådet. 

Har bodd og jobbet på Kapp Verde (Sal) i flere perioderog kjenner øya ut og inn og vil ikke anbefale noen å dra dit med mindre de er glad i sterk vind og aktiviteter relatert til den. Det er ikke et sted for vanlige turister. Hotellområdene er flotte og hvis man er tilfreds med hva reiseselskapene tilbyr, så vil man få det bra. Men ville tenkt meg om flere ganger før jeg dro dit på en familieferie med små barn. 

Vet også om flere som har blitt frastjålet personlige ting av hotellbetjeningen, fordi fattigdommen er så enormt stor der.

Anonymkode: f8977...ed4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

TS, finn et trygt sted i Karibia.

Anonymkode: 93624...c37

I wish, sponser du? hehe

Anonymkode: 4ec7c...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, caroprins skrev:

Det er nettopp sånne ferier jeg unngår! Alt du beskriver her, minner meg om filmen Selskapsreisen . Charterferie på sitt verste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver er jo i hovedsak aktiviteter arrangert av reiseselskapet. Som turist bør man nesten ikke bevege seg utenfor hotellområdene og i hvertfall ikke alene. Det er svært lite å finne på for turister der og å dra inn til Santa Maria på kveldstid er direkte frarådet. 

Har bodd og jobbet på Kapp Verde (Sal) i flere perioderog kjenner øya ut og inn og vil ikke anbefale noen å dra dit med mindre de er glad i sterk vind og aktiviteter relatert til den. Det er ikke et sted for vanlige turister. Hotellområdene er flotte og hvis man er tilfreds med hva reiseselskapene tilbyr, så vil man få det bra. Men ville tenkt meg om flere ganger før jeg dro dit på en familieferie med små barn. 

Vet også om flere som har blitt frastjålet personlige ting av hotellbetjeningen, fordi fattigdommen er så enormt stor der.

Anonymkode: f8977...ed4

Ja jeg er helt enig i at man bør bo på et stort resort og holde seg til arrangerte utflukter  og aktiviteter på hotellet .  Kjørte selv gjennom Santa Maria  på kveldstid med utfluktsbuss  her om kvelden og ville ikke ha dratt ut på egenhånd dit  så dette er ikke noe feriested for de som liker å gjøre det.  Veldig mye fattigdom.  Mye sikkerhetsvakter  overalt rundt hotellresortene  sier vel og noe om at vi trenger å bli passet på.  Det blåser her ja. Det bør man være klar over hvis man vil hit.

Men hvis man ønsker en sol, bad og arrangerte aktiviteter ferie på et fint resort med all mat og drikke inkludert så kan Kapp Verde være ett alternativ.

Vi har vært mye på Grand Canaria på denne årstiden og det er varmere her på Kapp Verde enn på Grand Canaria som vi erfarer  

Ving har hvertfall solgt ut det meste hit for sesongen så populært er det hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vurderte Kapp Verde, men ombestemte oss da jeg leste på Tripadvisor at det blåser ufattelig mye der, det blir fort for kaldt å bade. TUI (Star tour) hadde opprinnelig reiser dit denne vinteren men plutselig var hele reisemålet fjernet fra nettsiden deres. Det tyder på lite fornøyde gjester! Så vi valgte å dra til Emiratene, er der NÅ, og her er det varmt (27g), tørr vind, og ikke kaldt i hverken sjø eller bassenger. Hotellene varer opp bassengene til ca 30g! Utrolig mye å finne på her! Hit vil vi tilbake, i tillegg er det kortere flytid hit enn til Kapp Verde. Ps, bor på Ajman hotell, stranda er lile bra som Alcudia sin 👍👍👍

Endret av *nordby*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

I wish, sponser du? hehe

Anonymkode: 4ec7c...749

Det går da vel an å finne en reise til Karibia som ikke er dyrere enn en tur til Kapp Verde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant fly og hotell på kapp verde til litt over 9000kr t/r for en person i mars. Kan du finne tilsvarende til karibien?

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det går da vel an å finne en reise til Karibia som ikke er dyrere enn en tur til Kapp Verde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg var nettopp i Kapp Verde, men ikke på Sal, men heller øya Santiago. Der var det ikke så mange andre turister, og jeg elsket det! Fant aktiviteter via tripadvisor, og ble kjent med noen andre turister og noen av lokalbefolkningen. Har ikke vært på Sal, men utfra det jeg har hørt så kryr det av turister og er dyrt. Men jeg kan absolutt anbefale Santiago!

Anonymkode: 663d6...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2019 den 19.59, tirben skrev:

Det er nettopp sånne ferier jeg unngår! Alt du beskriver her, minner meg om filmen Selskapsreisen . Charterferie på sitt verste!

Ja enhver må finne en ferie som passer for en selv.  Det er heldigvis mye forskjellig å velge i.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...