Gå til innhold

Besøkshjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skulle til for å få deg til å takke ja til ett besøkshjem? 

Moren til stebarna mine har falt fra, og vi bestemte oss tidlig for at vi ikke skulle ha besøkshjem hver tredje/fjerde helg, men nå etter noen måneder er vi innom tanken igjen. Barnevernet mener at vi kommer til å gagne veldig av det, men samtidig er det veldig sårt.

Anonymkode: 96c3a...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du bodd med disse barna? Jeg forstår ikke helt hva som er sårt? Jeg hadde takket ja nesten uansett hvem som hadde spurt. Klart jeg stiller opp om det er behov for meg, særlig når det gjelder barn. Det skal mye til for at jeg takker nei (om de voldelig mot mine barn f. Eks.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er veldig sunt, for barn og voksne. 

Anonymkode: 8f70e...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet mitt hadde fått noe i besøkshjemmet som jeg ikke kunne gitt hjemme og at besøkshjemmet var en positiv opplevelse for barnet ville jeg nok takket ja. 

Ønsker barnet å være i besøkshjem? 

Anonymkode: 1013c...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg er veldig sunt, for barn og voksne. 

Anonymkode: 8f70e...b00

Det vil jeg og tenke, i og med barnevernet sier at det kan være godt for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takket ja fordi jeg trengte pausen og hun trengte å utvide kontaktnettet litt. Bare oss to oppå hverandre ble litt intenst, og hun er av ulike grunner blitt ekstremt mammadalt. 

Hun trives veldig godt i besøkshjemmet, en lokal besøksgård med stor familie som har tatt på seg diverse oppdrag fra bv sikkert de siste 20 årene. Masse liv og røre og alltid en katt som vil kose.

Anonymkode: a19a3...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv bedt om besøkshjem til mitt barn, som jeg har vært helt alene med i mer enn 3 år. Faren er død og har hatt begrenset med samvær. Barnet/vi er ikke kommet i gang med besøkshjemmet og det vil jo ikke (trives best hjemme). Men jeg tror vi har godt av det begge to. Jeg trenger å få være noe annet enn mamma 100% av tiden, aldri få vært med på noe i helger/kveldstid. Og barnet vil vokse på å være i en annen familie. 

Anonymkode: a55d8...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg har misforstått totalt! Trodde du var blitt bedt om å være besøkshjem for andre. 

Jeg tror jeg ville takket ja til besøkshjem om jeg var dere. Det er vel en grunn til at barnevernet anbefaler det til dere. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skulle til for å få deg til å takke ja til ett besøkshjem? 

Moren til stebarna mine har falt fra, og vi bestemte oss tidlig for at vi ikke skulle ha besøkshjem hver tredje/fjerde helg, men nå etter noen måneder er vi innom tanken igjen. Barnevernet mener at vi kommer til å gagne veldig av det, men samtidig er det veldig sårt.

Anonymkode: 96c3a...91d

Besøkshjemmet vil nok være bra. De vil ta med barna på aktiviteter og morro og du kan ha en helg for deg selv der du kan få dyrke deg selv og egne interesser slikat du har mer overskudd til barna i en travel hverdag.

Kondolerer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor dere trenger besøkshjem til din mann/samboers barn? Hvorfor kan de ikke være med dere hele tiden? I de fleste familier bor barn tross alt hjemme hele tiden. Er det fordi det er slitsomt for deg med stebarn? Har du egne barn i tillegg?

Anonymkode: 55e00...028

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Frostrose skrev:

Jeg ser at jeg har misforstått totalt! Trodde du var blitt bedt om å være besøkshjem for andre. 

Jeg tror jeg ville takket ja til besøkshjem om jeg var dere. Det er vel en grunn til at barnevernet anbefaler det til dere. Lykke til! 

Det anbefaler de til alle

Anonymkode: b75db...c16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke hvorfor dere trenger besøkshjem til din mann/samboers barn? Hvorfor kan de ikke være med dere hele tiden? I de fleste familier bor barn tross alt hjemme hele tiden. Er det fordi det er slitsomt for deg med stebarn? Har du egne barn i tillegg?

Anonymkode: 55e00...028

De er vel en grunn til at barnevernet er inne i bildet i utgangspunktet, samt anbefaler besøkshjem, tror du ikke? Tror du trygt kan gå ut fra at det ligger større utfordringer bak enn bare at det er "slitsomt med stebarn".

Anonymkode: b2b7c...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 😊 

Ja, jeg har to barn selv, i samme alder som er hos faren sin annenhver uke. Det fungerer veldig fint. 

Stebarna mine hadde samme ordning, 50/50 frem til ca samme tid i fjord. Vi har vært gjennom en barnefordelingssak med støtte fra barnevernet. Moren dems slet med rus og barna har opplevd mye vondt, og de har ekstra utfordringer. Det er til tider veldig tøft og derfor føler jeg på at vi svikter dem om vi takker ja til besøkshjem. At vi ikke rekker til og har energi til å følge de opp 100 prosent. 

Ts

Anonymkode: 96c3a...91d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama
På 7.1.2019 den 11.52, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor dere trenger besøkshjem til din mann/samboers barn? Hvorfor kan de ikke være med dere hele tiden? I de fleste familier bor barn tross alt hjemme hele tiden. Er det fordi det er slitsomt for deg med stebarn? Har du egne barn i tillegg?

Anonymkode: 55e00...028

Fordi hun er alene med hans barn pluss at hun har egne. Ikke alle har masse familie og venner som kan stille opp og avlaste. Mange aleneforeldre kunne ha godt av en helg i blandt der de kan få litt egentid og hente seg inn mellom slagene mens barna kose seg med en aktiv helg med mennesker som tar dem med på opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 

Ja, jeg har to barn selv, i samme alder som er hos faren sin annenhver uke. Det fungerer veldig fint. 

Stebarna mine hadde samme ordning, 50/50 frem til ca samme tid i fjord. Vi har vært gjennom en barnefordelingssak med støtte fra barnevernet. Moren dems slet med rus og barna har opplevd mye vondt, og de har ekstra utfordringer. Det er til tider veldig tøft og derfor føler jeg på at vi svikter dem om vi takker ja til besøkshjem. At vi ikke rekker til og har energi til å følge de opp 100 prosent. 

Ts

Anonymkode: 96c3a...91d

Hei. Dere svikter dem ikke om dere takker ja til besøkshjem, tvert i mot sikrer dere at de har det bra i besøkshjem, dere får avlastning til å opparbeide energi til å være gode foreldre når de er hos dere og dere ivaretar også dine barn (antar de ikke skal i besøkshjem, men evt. tenker jeg det også kunne vært positivt). 

Barnet mitt har også opplevd mye, barnefordelingssak, rus/psykiatri og at faren døde. Jeg har også tenkt at jeg svikter om jeg "sender bort" barnet  - men forsøker heller å tenke som over... 

Tvi tvi 

Anonymkode: a55d8...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei. Dere svikter dem ikke om dere takker ja til besøkshjem, tvert i mot sikrer dere at de har det bra i besøkshjem, dere får avlastning til å opparbeide energi til å være gode foreldre når de er hos dere og dere ivaretar også dine barn (antar de ikke skal i besøkshjem, men evt. tenker jeg det også kunne vært positivt). 

Barnet mitt har også opplevd mye, barnefordelingssak, rus/psykiatri og at faren døde. Jeg har også tenkt at jeg svikter om jeg "sender bort" barnet  - men forsøker heller å tenke som over... 

Tvi tvi 

Anonymkode: a55d8...329

Unnskyld, ser nå at dine barn er 50% hos sin far... 🙈

Anonymkode: a55d8...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, BearMama skrev:

Fordi hun er alene med hans barn pluss at hun har egne. Ikke alle har masse familie og venner som kan stille opp og avlaste. Mange aleneforeldre kunne ha godt av en helg i blandt der de kan få litt egentid og hente seg inn mellom slagene mens barna kose seg med en aktiv helg med mennesker som tar dem med på opplevelser.

Hun er da ikke alene med hans barn. Det er mor som er død, ikke far.

Anonymkode: 55e00...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått tilbud om besøkshjem så hadde jeg sagt ja. Det er alt som skal til. Jeg var selv et barn som var mye i besøkshjem i en overgangsperiode, slik dere går gjennom. Det kan være veldig positivt for barnet.

Anonymkode: 6f337...b5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er da ikke alene med hans barn. Det er mor som er død, ikke far.

Anonymkode: 55e00...028

Ja, så det nå. Men uansett har disse barna sikkert hatt det ekstremt utfordrende med en rusmisbruker av en mor og krever mye mer enn vanlige barn. Både for far og barn kan det da være godt med et avbrekk. Barna vil få en helg med opplevelser og stemor og far kan hente inn energi til å ta vare på to barn som trenger all deres energi i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2019 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Det anbefaler de til alle

Anonymkode: b75db...c16

nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...