AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Har fått noen heftige symptomer som minner om influensa. Høy feber, skjelvinger, vondt i hver cm av kroppen, vond hals og vondt i hodet. Har vært våken flere timer i natt fordi det har vært umulig å sove med smertene. Har noen opplevd noe lignende selv om de har vaksinert seg? Det er forøvrig første gangen jeg har gjort det. Anonymkode: 48796...504
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Vaksinen virker kun hos 60 %, men man får gjerne et mildere forløp hvis man er blant de 40 % som får det allikevel. God bedring! Anonymkode: 69efd...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vaksinen virker kun hos 60 %, men man får gjerne et mildere forløp hvis man er blant de 40 % som får det allikevel. God bedring! Anonymkode: 69efd...d3e Tusen takk for svar! Anonymkode: 48796...504
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har fått noen heftige symptomer som minner om influensa. Høy feber, skjelvinger, vondt i hver cm av kroppen, vond hals og vondt i hodet. Har vært våken flere timer i natt fordi det har vært umulig å sove med smertene. Har noen opplevd noe lignende selv om de har vaksinert seg? Det er forøvrig første gangen jeg har gjort det. Anonymkode: 48796...504 Influensavaksine fungerer utelukkende mot det viruset du er vaksinert mot, men vaksinen fungerer aldri 100 % uansett virustreff. Her er mange muligheter for hvorfor du er syk til tross for influensavaksine. Du kan ganske enkelt ha blitt smittet av et virus du ikke er vaksinert mot, eller du kan feile en million andre ting. Snakk med lege om du ikke blir bedre. Anonymkode: 5cd05...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 I fjor hadde vaksinen 30-40% dekningsgrad, hvordan det er i år vet man ikke enda. Men det er fult mulig å få influensa til tross for vaksine. Anonymkode: c858c...27d 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 Hvor lenge siden tok du vaksinen Da? Har inntrykk av at den har truffet ganske godt her i området i hvertfall. Anonymkode: 6275d...ab2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: I fjor hadde vaksinen 30-40% dekningsgrad, hvordan det er i år vet man ikke enda. Men det er fult mulig å få influensa til tross for vaksine. Anonymkode: c858c...27d Den har tilsynelatende god dekning i år da det er type A folk har fått nå, og den er man vaksinert mot i Vaxigrip. Jeg har selv oppholdt meg sammen med noen med influensa i år uten å ha blitt syk, og det var egentlig overraskende da jeg har vært helt sykt mottakelig for virus i det siste og blitt syk noen dager etter hver gang jeg har oppholdt meg i noen timer i samme rom som noen med forkjølelse sånn de siste 4 månedene. Anonymkode: 2cad4...586
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den har tilsynelatende god dekning i år da det er type A folk har fått nå, og den er man vaksinert mot i Vaxigrip. Jeg har selv oppholdt meg sammen med noen med influensa i år uten å ha blitt syk, og det var egentlig overraskende da jeg har vært helt sykt mottakelig for virus i det siste og blitt syk noen dager etter hver gang jeg har oppholdt meg i noen timer i samme rom som noen med forkjølelse sånn de siste 4 månedene. Anonymkode: 2cad4...586 Hæ? Den setningen ga ingen mening. Den har god dekning fordi folk har fått sykdommen de er vaksinert mot? Vaksinen inneholder forøvrig stammer fra både A og B, men man vet ikke før om flere uker hvor godt vaksinen traff. Anonymkode: c858c...27d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Den setningen ga ingen mening. Den har god dekning fordi folk har fått sykdommen de er vaksinert mot? Vaksinen inneholder forøvrig stammer fra både A og B, men man vet ikke før om flere uker hvor godt vaksinen traff. Anonymkode: c858c...27d Nå er ikke alle i Norge vaksinert med influensavaksine, så hvordan du dro slutningen med at det er de samme folka som er vaksinert som blir syke forstår ikke jeg. Anonymkode: 2cad4...586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå