AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Jus Informatikk Psykologi Sosionom Barnevern Kriminologi Samfunnsgeografi Og ja jeg står ovenfor en ganske stor oppgave med å velge en av disse, har så mange interesser.. Anonymkode: 67f92...aea
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Siden du liker alt av dette; jeg ville valgt noe som gir en sikker jobb. Anonymkode: 530a7...33b 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Jeg har valgt juss. Det er et interessant og spennende studie, og selv om arbeidsmarkedet nå er dårligere enn det var, så får de aller fleste seg relevant jobb ikke alt for lenge etter endt studie. Anonymkode: 6039f...c89 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Ville valgt psykologi, om man skulle velge å gå for profesjonsstudiet. Anonymkode: 7a691...e69 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 Hadde også valgt psykologi, hvis det er profesjonsstudiet det er snakk om. Ellers: jus, sosionom og barnevern. Anonymkode: 8911a...e94
Sillyline Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 Jeg hadde nok valgt informatikk, for det er der interessen min ligger av de du nevner. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jus Informatikk Psykologi Sosionom Barnevern Kriminologi Samfunnsgeografi Og ja jeg står ovenfor en ganske stor oppgave med å velge en av disse, har så mange interesser.. Anonymkode: 67f92...aea Jeg hadde utelatt informatig og samfunnsgeografi og trolig også krimiologi. Konset på jus, psykologi (om du har reelle muligheter til profesjonsstudie), barnevern og sosionom, kanskje også sett på sykepleie. Ville valgt et yrke som ga meg en tittel, slik at du blir noe når du er ferdig. Velg yrker du kan få jobb i! Anonymkode: be659...1cd 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 2 hours ago, lipglossy said: Kriminologi Og jobbe med hva...? Anonymkode: 530a7...33b 3
lipglossy Skrevet 6. januar 2019 #12 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og jobbe med hva...? Anonymkode: 530a7...33b Vet ikke, haha. Synes bare det høres litt spennende ut.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jus Informatikk Psykologi Sosionom Barnevern Kriminologi Samfunnsgeografi Og ja jeg står ovenfor en ganske stor oppgave med å velge en av disse, har så mange interesser.. Anonymkode: 67f92...aea Jus, fordi det er det jeg ville tatt hvis jeg kunne tatt noen valg på nytt. 🙈 Jeg har tatt et par jusfag og elsket det, kjempegøy å argumentere fram og tilbake og anvende lover! Det åpner også for mange muligheter i arbeidslivet. Anonymkode: b5eb7...024 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #14 Skrevet 6. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde utelatt informatig og samfunnsgeografi og trolig også krimiologi. Konset på jus, psykologi (om du har reelle muligheter til profesjonsstudie), barnevern og sosionom, kanskje også sett på sykepleie. Ville valgt et yrke som ga meg en tittel, slik at du blir noe når du er ferdig. Velg yrker du kan få jobb i! Anonymkode: be659...1cd Folk får ikke jobb i IT? Dummeste jeg har hørt... Anonymkode: b9765...58a 4
millennial Skrevet 6. januar 2019 #15 Skrevet 6. januar 2019 (endret) Hadde valgt det som har gode jobbutsikter etter endt utdannelse. IT eller psykologi Endret 6. januar 2019 av millennial 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #16 Skrevet 6. januar 2019 Du er sikret jobb og veldig god lønn hvis du velger informatikk og er flink i det. Psykologi hadde jeg gitt langt faen i for å si det sånn... 😛 Anonymkode: ea3fd...b3d 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #17 Skrevet 6. januar 2019 Jeg ville gått for sosionom da jeg er glad i folk og kunne fått en jobb der jeg kunne hjulpet mennesker uten de negative inntrykkene en jobb innenfor barnevern, psykologi eller kriminologi ville gitt meg i hverdagen. Anonymkode: 7a685...515
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #18 Skrevet 6. januar 2019 Jus ville nok jeg ha valgt. Anonymkode: 9387b...f38
Macro Skrevet 6. januar 2019 #19 Skrevet 6. januar 2019 En drita full psykolog sa til meg engang at psykiatrien er fremtiden. Det tror jeg på. Selv hadde jeg nok valgt Kriminologi 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #20 Skrevet 6. januar 2019 Hvis du har interesse for, og blir god innen, informatikk, har du enorme jobbmuligheter og inntektsutsikter. Ikke trenger du mer enn en bachelor heller, så lenge du passer på å ha fokus på de «rette» områdene innen informatikk i de fagene du tar i bachelor-graden din. (Med det mener jeg bl.a at du lærer deg de «riktige» it-språkene) Mannen min har en bachelor i informatikk, og var ferdig på høyskolen for 6 år siden. Han blir oppringt av headhuntere hver uke og han kan velge helt på øverste hylle hva han vil jobbe med. Selv er jeg jurist og jobber i staten. Var ferdig utdannet for 12 år siden. Likevel tjener mannen min flere hundre tusen mer enn meg- og han har langt mindre i studielån (siden han bare har studert i 3 år). Anonymkode: c75c3...fc6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå