Gå til innhold

Trenger info om babysvømming

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei barnet mitt er 2 mnd gammel. Jeg ønsker å stsrtr babysvømming.  Men jeg vet ingen ting om det så har noen spm:

1. Finnes det et bra bra sted i oslo for babysvømming? Noe du kan anbefale

2. Går foreldrene også oppi bassenget sammen med barnet? Da må foreldrene også ha badetøy?

3. Nå som det er vinter og minus grader er ikke dere redde for at barnet kan bli syk på vei hjem over etter å ha vært på svømming?

4. Hvor ofte er babysvømming i uka?

Noe annet jeg burde vite om babysvømming??

Anonymkode: fafc5...904

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Babysvømming er sammen med barnet i bassenget ja. Du må ha med såpe, badetøy og håndkle. Du må vaske hele deg før du går i vannet, men ikke baby for de kan bli irriterte. En time i uken er babysvømmingen. Vår har gått både nivå 1 og nivå 2 mens det har vært kaldt. Har ennå til gode å bli syk i det hele tatt. 

Anonymkode: 4b6cd...989

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babysvømming er sammen med barnet i bassenget ja. Du må ha med såpe, badetøy og håndkle. Du må vaske hele deg før du går i vannet, men ikke baby for de kan bli irriterte. En time i uken er babysvømmingen. Vår har gått både nivå 1 og nivå 2 mens det har vært kaldt. Har ennå til gode å bli syk i det hele tatt. 

Anonymkode: 4b6cd...989

Alle skal dusje og vaske seg grundig før de går i offentlige bassenger. Grunnen er todelt. Klor fester seg til og angriper alt fra urin til deodorant til svette. Alt alt som ikke er rent. Når kloren angriper hud som ikke er ren, vil kloren, som er i alle offentlige basseng, skape hudirritasjon, lukt av klor og i verste fall eksem. 

Den andre grunnen til at dusj og grundig kroppsvask er viktig er hensynet til vannkvalitet og smitte både til egen kropp og andres kropper. Mange basseng har automatisk justering av kloring. Det vil si at når alle kropper er renvasket før de kommer i bassenget så vil klorutslippet være lavere enn deraom man kommer med urinrester, lotion og alt mulig annet på huden og i badetøyet. (Badedrakter skal ikke vaskes med vaskemiddel eller brukes skyllemiddel på, da vil kloren også angripe badetøyet.)

Ellers er det viktig å tørke babyen og en selv godt før en går ut i kulden og gjerne bruke ulltøy innerst. Inn i en varm bil er også lurt. 

Noen steder er det krav til at det skal være to voksne pr. Baby, så dette må ts undersøke der hun melder segmpå til babysvømming. Men å melde seg på nå, kan gjerne være for sent. Mange steder starter påmelding før babyen er født for å sikre plass. 

Babysvømming er en dag for uka de fleste steder. Og baby og den/de voksne er i basenget sammen. Så den voksne bør være trygg i vann, men å kunne svømme er ikke noe krav. Gruppene er ofte små, noe som er en fordel. Bilstol med inn eller stellematte av typen Ikea stellematte er lurt å ta med til å legge babyen på på gulvet. 

Anonymkode: e59da...b47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville rådet deg til å ta en babysvømming som er nære deg. Vi har gått på Louvisenberg og er veldig fornøyd der, men hadde ikke giddet å reise langt for det. Spesielt hvis dere liker det og ønsker å fortsette på småbarnssvømming etter permisjonen så blir reisevei viktig i en hektisk hverdag med barnehage. Og så ville jeg valgt et med et lite  og varmt terapibasseng om jeg kunne. I alle fall for de aller minste er typ tøyenbadet ganske kaldt. 

Anonymkode: ac591...d0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei barnet mitt er 2 mnd gammel. Jeg ønsker å stsrtr babysvømming.  Men jeg vet ingen ting om det så har noen spm:

1. Finnes det et bra bra sted i oslo for babysvømming? Noe du kan anbefale

2. Går foreldrene også oppi bassenget sammen med barnet? Da må foreldrene også ha badetøy?

3. Nå som det er vinter og minus grader er ikke dere redde for at barnet kan bli syk på vei hjem over etter å ha vært på svømming?

4. Hvor ofte er babysvømming i uka?

Noe annet jeg burde vite om babysvømming??

1) babyswim, på hovseter eller domus atletica

2) Ja

3) Nei, vannet er ca 34°. Baby blir ikke kald.

4) 1 gang i uka.

Anonymkode: 51fbc...d1c

AnonymBruker
Skrevet
På 6.1.2019 den 11.56, AnonymBruker skrev:

1) babyswim, på hovseter eller domus atletica

2) Ja

3) Nei, vannet er ca 34°. Baby blir ikke kald.

4) 1 gang i uka.

Anonymkode: 51fbc...d1c

Kan du fortelle litt mer om Domus Atletica? Hvordan er det med baby svømming der? Hvot gammel er barnet ditt? Trives barnet ditt der

AnonymBruker
Skrevet
På 6.1.2019 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Alle skal dusje og vaske seg grundig før de går i offentlige bassenger. Grunnen er todelt. Klor fester seg til og angriper alt fra urin til deodorant til svette. Alt alt som ikke er rent. Når kloren angriper hud som ikke er ren, vil kloren, som er i alle offentlige basseng, skape hudirritasjon, lukt av klor og i verste fall eksem. 

Den andre grunnen til at dusj og grundig kroppsvask er viktig er hensynet til vannkvalitet og smitte både til egen kropp og andres kropper. Mange basseng har automatisk justering av kloring. Det vil si at når alle kropper er renvasket før de kommer i bassenget så vil klorutslippet være lavere enn deraom man kommer med urinrester, lotion og alt mulig annet på huden og i badetøyet. (Badedrakter skal ikke vaskes med vaskemiddel eller brukes skyllemiddel på, da vil kloren også angripe badetøyet.)

Ellers er det viktig å tørke babyen og en selv godt før en går ut i kulden og gjerne bruke ulltøy innerst. Inn i en varm bil er også lurt. 

Noen steder er det krav til at det skal være to voksne pr. Baby, så dette må ts undersøke der hun melder segmpå til babysvømming. Men å melde seg på nå, kan gjerne være for sent. Mange steder starter påmelding før babyen er født for å sikre plass. 

Babysvømming er en dag for uka de fleste steder. Og baby og den/de voksne er i basenget sammen. Så den voksne bør være trygg i vann, men å kunne svømme er ikke noe krav. Gruppene er ofte små, noe som er en fordel. Bilstol med inn eller stellematte av typen Ikea stellematte er lurt å ta med til å legge babyen på på gulvet. 

Jeg skjønte ikke det med stellematte. Kan du forklare litt mer

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok det at du har noe å legge baby på mens du dusjer og vasker og mens du kler på deg, samtidig som det er rent:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ha barnet med deg og være alene med babyen så er en stellematte fin  legge på gulvet både i dusjen når du dusjer deg selv, og i garderoben når du kler på deg og når du skal stelle babyen. Mange har også med seg ulltepper av typen Mor Signe teppe, som de pakker babyen inn i når hen har dusjet etter badet og ikke skal bli kald. https://nostebarn.no/ullgarn-strikkeoppskrifter/strikk-babyteppe men om du ikke har ullteppe så er ikke det noen krise. Da bruker du håndkle. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler kursene til badenymfene i Oslo. Går selv på Bøler Bad og der er det 32-35 grader i vannet. Babyen er tørr før vi går ut i kulda, og godt kledd, så det går fint. Vi pleier å ta en lang trilletur hjem fra svømming så baby får sove godt. De blir veldig slitne etter svømming. 

Det er en gang i uka, en halvtime hver gang. 

Anonymkode: d0ee3...6d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler kursene til badenymfene i Oslo. Går selv på Bøler Bad og der er det 32-35 grader i vannet. Babyen er tørr før vi går ut i kulda, og godt kledd, så det går fint. Vi pleier å ta en lang trilletur hjem fra svømming så baby får sove godt. De blir veldig slitne etter svømming. 

Det er en gang i uka, en halvtime hver gang. 

Hvor gammel er barnet ditt? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er barnet ditt? 

Var 5 mnd da vi startet. Og min var en av de eldre. Men jeg tror de som var 4-5 mnd koste seg mer enn de som var 2-3 mnd. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var 5 mnd da vi startet. Og min var en av de eldre. Men jeg tror de som var 4-5 mnd koste seg mer enn de som var 2-3 mnd. 

Takk

Vi har ikke mulighet til å starte før april. Da er babyen 5 mnd gammel. Burde jeg melde på nå?

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AnonymBruker
Skrevet

Husk å kjøpe badebleier 

Anonymkode: 6ae0d...9ee

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Husk å kjøpe badebleier 

Anonymkode: 6ae0d...9ee

Det skal jeg. Vi har ikke mulighet til å starte før april. Da er babyen 5 mnd gammel. Burde jeg melde på nå?

AnonymBruker
Skrevet

Babyswim.no (anbefaler Hovseter som bare har babysvømming/småbarnsbømming)

Står mye info på sidene. 

Anonymkode: 7fac5...639

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babyswim.no (anbefaler Hovseter som bare har babysvømming/småbarnsbømming)

Står mye info på sidene. 

Anonymkode: 7fac5...639

Takk 🙂 lurer oå om det bare finnes vinter og vår kurs? Vår  kurs varer til mars. Er det ingen kurs etter det? Jeg får ikke begynt før april

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...