AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Ja hva med meg da? Jeg er 24 år, skal gifte meg med en mann som har vært gift før, er det liksom tabu? Skal ikke jeg få være prinsesse ned slør? Bare fordi han har gjort en tabbe og vært gift med en heks 😂 Anonymkode: 0ccc4...3d0
Djungelvrål Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Du kan vel være prinsesse med slør selv om du ikke gifter deg i en kirke? Er du kristen da? Ellers ser jeg ikke noe poeng i å gifte seg "foran Gud". 4
Gjest theTitanic Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hva med meg da? Jeg er 24 år, skal gifte meg med en mann som har vært gift før, er det liksom tabu? Skal ikke jeg få være prinsesse ned slør? Bare fordi han har gjort en tabbe og vært gift med en heks 😂 Anonymkode: 0ccc4...3d0 Du kan gifte deg hvor du vil. Gi f i hva disse skinnhellige bessereisserene syntes.
ViljaH Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Kirken har ikke noe med prinsesser å gjøre? Du bør finne et slott å gifte deg på heller... 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hva med meg da? Jeg er 24 år, skal gifte meg med en mann som har vært gift før, er det liksom tabu? Skal ikke jeg få være prinsesse ned slør? Bare fordi han har gjort en tabbe og vært gift med en heks 😂 Anonymkode: 0ccc4...3d0 Gir det noen år, så er du h(eks) nr 2 Anonymkode: 98ede...7dd 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gir det noen år, så er du h(eks) nr 2 Anonymkode: 98ede...7dd Tenkte det samme. Høres mer ut som de er kandidater til Las Vegas-bryllup Anonymkode: a8b00...dab
Gjest Faerunpedia Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 Du kan ha akkurat det bryllupet du vil.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Du kan vel være prinsesse med slør selv om du ikke gifter deg i en kirke? Er du kristen da? Ellers ser jeg ikke noe poeng i å gifte seg "foran Gud". Nei det kan hun ikke, med mindre hun er kongelig så kan hun ikke være prinsesse Anonymkode: fd54c...745 1
VUK Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 ikke alt trenger å være religiøst ment. Enkelte ting gjør man for tradisjoner og ønske.. Jeg er ugift, er sammens med en som har vært gift. Jeg har ikke tenkt å la x'kona legge en demper på mitt bryllup! Er jo begrenset hvor mye en skal finne seg i. Men, er jo litt forskjell på oss som er i tyveåra og noen som skal ha prinsessebryllup i godt voksen alder
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #10 Skrevet 6. januar 2019 Jeg synes bare det er respektløst å gifte seg i kirken om man ikke er kristen. Ikke skjønner jeg at man vil det heller - skal man på en så viktig og stor dag stå der og ta et så stort løfte foran noe man ikke tror på? Anonymkode: 732d6...b59 5
Gjest O.G. Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hva med meg da? Jeg er 24 år, skal gifte meg med en mann som har vært gift før, er det liksom tabu? Skal ikke jeg få være prinsesse ned slør? Bare fordi han har gjort en tabbe og vært gift med en heks 😂 Anonymkode: 0ccc4...3d0 Du blir aldri prinsesse uansett hvor mye slør du bruker. Og kanskje du skal være forsiktig med å spre eder og galle om ekskona hans, for du vet jo ikke fremtiden og kanskje er det deg som er ei heks i neste omgang.
tussi84 Skrevet 6. januar 2019 #12 Skrevet 6. januar 2019 Selv giftet jeg meg i kirken, men som gjest har jeg både deltatt i sermoni i kirke, og hos byfogden eller lignende. Jeg personlig synes kirken har en bedre sermoni enn byfogden. Hos sistnevnte er det ikke noe musikk, den som vier leser gjerne en kort tekst og så er det vielse.. så ferdig. Nesten uhøytidelig synes jeg. I kirken er det noen sanger som man velger selv, og du får gå opp kirkegulvet til din kjære. For all del folk må få gifte seg hvor de vil for min del, men vil du ha en flott sermoni så bør du velge kirken. Om du bare vil ha noen enkle greier for å måte bli gift, så er kanskje noe annet bedre.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 Det jeg hadde tenkt litt på dersom mannen hadde vært gift før, er at halvparten av gjestene allerede har vært i bryllupet hans. Gitt gaver, tatt bilder og gratulert. Jeg ville dempet en evt bryllupsfeiring litt på grunn av dette. Jeg ville også vært sammen med mannen i ganske mange år før jeg hadde giftet meg med ham(det gjelder jo egentlig uansett da, men særlig om han har vært gift før). Dersom det var JEG som hadde vært gift før, hadde jeg nektet å ha et nytt bryllup. Det hadde blitt for flaut. Da måtte vi ha giftet oss i stillhet evt i utlandet. Anonymkode: 65af5...313 3
Djungelvrål Skrevet 6. januar 2019 #14 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, tussi84 skrev: Selv giftet jeg meg i kirken, men som gjest har jeg både deltatt i sermoni i kirke, og hos byfogden eller lignende. Jeg personlig synes kirken har en bedre sermoni enn byfogden. Hos sistnevnte er det ikke noe musikk, den som vier leser gjerne en kort tekst og så er det vielse.. så ferdig. Nesten uhøytidelig synes jeg. I kirken er det noen sanger som man velger selv, og du får gå opp kirkegulvet til din kjære. For all del folk må få gifte seg hvor de vil for min del, men vil du ha en flott sermoni så bør du velge kirken. Om du bare vil ha noen enkle greier for å måte bli gift, så er kanskje noe annet bedre. Blir litt tett å velge kirken BARE fordi det er en "flott" sermoni. Hvis man ikke tror på Gud og Jesus er det jo rent hykleri. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #15 Skrevet 7. januar 2019 Jeg er gift nå, men om jeg skulle skille meg og giftet meg for andre gang hadde jeg hatt en rolig sermoni på rådhuset eller i utlandet. Å gifte seg flere ganger ser jeg ikke noe galt i, da ekteskap for meg hovedsakelig er en praktisk juridisk greie. Men å kjøre fullt kirkebryllup med 100 gjester og hele pakka syntes jeg da blir litt teit. Det samme hadde jeg tenkt om jeg ikke hadde vært gift før men mannen hadde det. Som en annen skriver i tråden, hans familie har jo gjort dette med han før, men med en annen brud. Du burde forresten passe deg for å bitche for mye om hans ekskone. Om noen år er det du som er heks nr.2 for hans tredje kone. Anonymkode: 3d24f...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #16 Skrevet 7. januar 2019 På 6.1.2019 den 20.51, Peonjenta skrev: Blir litt tett å velge kirken BARE fordi det er en "flott" sermoni. Hvis man ikke tror på Gud og Jesus er det jo rent hykleri. Hørt om tradisjoner? Jeg tror nok både en Gud og en Jesus er fornøyd med de som velger kirken. Det er mye mer høytidlig, stort sett vakre bygninger og en helt annen stemning enn hos byfogden. Kirkebryllupp er flott. Anonymkode: 34e0a...51c 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #17 Skrevet 7. januar 2019 På 6.1.2019 den 11.03, AnonymBruker skrev: Jeg synes bare det er respektløst å gifte seg i kirken om man ikke er kristen. Ikke skjønner jeg at man vil det heller - skal man på en så viktig og stor dag stå der og ta et så stort løfte foran noe man ikke tror på? Anonymkode: 732d6...b59 Er du kristen? Jeg er kristen og synes ikke det er respektløst i det hele tatt. Tvert i mot er kirken for alle og den er til for å brukes . Jeg blir bare glad for at folk vil velge kirken. Anonymkode: 8c141...1d9
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2019 #18 Skrevet 7. januar 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørt om tradisjoner? Jeg tror nok både en Gud og en Jesus er fornøyd med de som velger kirken. Det er mye mer høytidlig, stort sett vakre bygninger og en helt annen stemning enn hos byfogden. Kirkebryllupp er flott. Anonymkode: 34e0a...51c Det blir like feil for meg som om jeg skulle giftet meg i en moskè bare fordi jeg syns det var en vakker bygning. Men hver sin lyst, og det er bra vi har mange valgmuligheter i Norge. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #19 Skrevet 8. januar 2019 Jeg har vært gift (nå skilt), og giftet meg da på tinghuset. Kjæresten har ikke vært gift før. Om han ønsker kirkebryllup, så kommer jeg til å gjøre det. Jeg vil ikke frata han den gleden. Om det er 100% opp til meg så gifter jeg meg gjerne i utlandet, med kun aller nærmeste venner og familie. Som andre påpeker har jo deler av min familie og venner allerede vært i mitt første bryllup. Jeg tror også dette er det kjæresten ønsker, men er ikke noe poeng i å diskutere detaljer før vi eventuelt forlover oss. Men hovedfokus for meg ville faktisk ha vært å gi kommende mann sitt drømmebryllup. Han skal ikke lide fordi jeg har vært gift før. Så TS - jeg syns absolutt du kan ha kirkebryllup Snakk med mannen, er han helt imot det så bør du tenke over det. Anonymkode: 5cedc...3a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå