AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Del Skrevet 6. januar 2019 Har en vw polo, og når jeg kom til en motbakke i tunnelen lå jeg i 5gir (skulle akkurat til å skifte) da EPC lampen begynte å lyse. Når jeg skrudde av og på bilen lyste det ikke lenger. Har ikke prøvd å kjøre noe lenger, da jeg skulle på jobb. Bare skrudde bilen av og på når jeg stod på parkeringen. Nå er jeg redd for at jeg ikke kommer meg hjem etterpå om den begynner å lyse igjen.. noen som er bilkyndige her og aner hva det kan gjelde? Kan det ha vært pga turtallet (fordi jeg hadde så høyt gir)? Evt hjelpe å bytte olje? Anonymkode: 004d0...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Del Skrevet 6. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en vw polo, og når jeg kom til en motbakke i tunnelen lå jeg i 5gir (skulle akkurat til å skifte) da EPC lampen begynte å lyse. Når jeg skrudde av og på bilen lyste det ikke lenger. Har ikke prøvd å kjøre noe lenger, da jeg skulle på jobb. Bare skrudde bilen av og på når jeg stod på parkeringen. Nå er jeg redd for at jeg ikke kommer meg hjem etterpå om den begynner å lyse igjen.. noen som er bilkyndige her og aner hva det kan gjelde? Kan det ha vært pga turtallet (fordi jeg hadde så høyt gir)? Evt hjelpe å bytte olje? Anonymkode: 004d0...04e Og hva står det om denne lysingen i bilens instruksjonsbok? Står det stans bilen umiddelbart eller står det kjør til verksted? Kjører du en bil med varsellys der varselyset betyr stans, så kan du skade bilen til vrak, om du kjører og ignorerer lyset. Generelt, rødt lys betyr stans, gulr lys betyr kjør til verksted. Alle unormale lys betyr les instruksjonsboka. Anonymkode: 4ec9b...dfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Del Skrevet 6. januar 2019 I verste fall må de demontere hele dashbordet for å bytte ut en sensor m.m. Håper du har garanti. Anonymkode: 166ad...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Del Skrevet 6. januar 2019 EPC kan ifølge Google være alt fra et røket bremselys til fuskende drivstoffpumpe. Du bør kjøre bilen til verksted, så kan de plugge den til en datamaskin og lese av feilkode. https://vgd.no/forbruker/bil/tema/1517865/tittel/ny-feil-paa-det-helvetes-folkevogn-produktet Anonymkode: 7173e...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå