AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Jeg er nokså slank, skal prøve gå litt opp i vekt, er 173 cm og 56 kg. Problemet mitt er at kroppen ser OK ut ved denne vekten (kan godt legge på meg et par kg da) men ansiktet mitt ser så dratt og slitent ut! Ser jo konstant trøtt ut, til tross for nok søvn og nok mat. Spiser vanlig sunt og skeier litt ut i helga. Jeg lurer på om ansiktet vil se litt freshere ut om jeg går opp 2-3 kg? Eller finnes det noe annet man kan gjøre for å «plumpe» ansiktet uten kosmetiske injeksjoner? Har vurdert tear trough behandling under lyne, men jeg er bare i 20-årene og vil helst ikke begynne med sånt ennå. Jeg sliter også med at resten av ansiktet ser slapt og pløsete ut. Øynene er det værste området og jeg er alltid veldig dratt og pløsete der. Ser hoven ut rundt øyne, så blir jeg plutselig hol i kinnene og så ser jeg bare dratt ut. Tips taes i mot med stor takk! 😁 Anonymkode: 414a7...ece
mjaus Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 (endret) kosthold? hva legger du i det å spise sunt Endret 6. januar 2019 av mjaus
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Bare 3 kg vil ikke gi utslag på ansiktet for fett fester seg først og fremst på magen, så på formene, så på ansiktet , men hvis du går opp 6-7 kg vil du nok se det Jeg syns du høres fryktelig tynn ut med den vekten og din høyde! Den vekten er normal for en på 160 , og med din høyde er normalvekt på 65 kg så du kan nok trygt gå opp 8-10 kg uten at du blir noe "feitere" i looken. Som sagt vil du bare få mer former, og magefettet vil jevne seg ut når formene vokser Bronzing pudder i ansiktet, rosefarget rouge, og highlighter i kinnene kan gjøre at du ser mer plump ut også Anonymkode: 8d49d...f03 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 40 minutter siden, mjaus skrev: kosthold? hva legger du i det å spise sunt grove skiver til frokost, fiskepålegg, havregrøt, nøtter, fisk/kylling til middag, mye grønnsaker. Lite salt. Drikker bare vann. Koser meg med taco/pizza/biff, litt vin og sjokolade på fredag og lørdag. Anonymkode: 414a7...ece
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: grove skiver til frokost, fiskepålegg, havregrøt, nøtter, fisk/kylling til middag, mye grønnsaker. Lite salt. Drikker bare vann. Koser meg med taco/pizza/biff, litt vin og sjokolade på fredag og lørdag. Anonymkode: 414a7...ece Å kutte ut sukker gjør underverker for gløden og spensten i huden, samt helsa innvendig og minsker faren for kreft Ellers er jo både fisk, korn , nøtter og grønnsaker som du spiser helt topp for antioksidanter og vitaminer Anonymkode: 8d49d...f03 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kutte ut sukker gjør underverker for gløden og spensten i huden, samt helsa innvendig og minsker faren for kreft Ellers er jo både fisk, korn , nøtter og grønnsaker som du spiser helt topp for antioksidanter og vitaminer Anonymkode: 8d49d...f03 Det lille jeg spiser av sjokolade på fredag og lørdag velger jeg å fortsette med. Tviler det er årsaken til problemet mitt. Spiser ofte også mørk sjokolade istedenfor lys. vin og sjokolade kommer jeg aldri til å gi opp 😅 Anonymkode: 414a7...ece 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lille jeg spiser av sjokolade på fredag og lørdag velger jeg å fortsette med. Tviler det er årsaken til problemet mitt. Spiser ofte også mørk sjokolade istedenfor lys. vin og sjokolade kommer jeg aldri til å gi opp 😅 Anonymkode: 414a7...ece Ja hehe skjønner det, lov å kose seg med godis! Men altså, ikke for å være uhøflig, men du er altså utrolig tynn, faktisk altfor tynn forhold til høyden din og BMI , så det er nok pga du er så undervektig at du er dratt i ansiktet og da er det ingenting annet enn vektøkning som kan hjelpe. Kanskje du ikke selv ser hvor tynn du er? Jeg var også undervektig, følte meg så dratt og uthult i ansiktet og syntes jeg var så stygg, men greide ikke se hvor undervektig jeg faktisk var. Hadde ikke spiseforstyrrelser eller noe, bare var så vant til å se meg selv undervektig at det ble normalen for meg. Jeg starta på noen medisiner som tilfeldigvis førte meg seg vektøkning og da fikk jeg mye penere ansikt! Når jeg stoppet med medisinene mistet jeg vekt igjen og først da så la jeg merke til hvor tynn jeg egentlig ble og hadde vært. Så da la jeg på meg ti kilo igjen ved å spise masse og ble kvitt det dratte og slitne ansiktet mitt Seriøst, 56 kg er ALT for lite når du er over 170 høy. Det er jenter på 150-160 som veier det og da er de slanke. Du skulle ha veid ti kilo mer. Prøv så vil du merke at du ser mye freshere og opplagt ut også , lover! Anonymkode: 8d49d...f03 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja hehe skjønner det, lov å kose seg med godis! Men altså, ikke for å være uhøflig, men du er altså utrolig tynn, faktisk altfor tynn forhold til høyden din og BMI , så det er nok pga du er så undervektig at du er dratt i ansiktet og da er det ingenting annet enn vektøkning som kan hjelpe. Kanskje du ikke selv ser hvor tynn du er? Jeg var også undervektig, følte meg så dratt og uthult i ansiktet og syntes jeg var så stygg, men greide ikke se hvor undervektig jeg faktisk var. Hadde ikke spiseforstyrrelser eller noe, bare var så vant til å se meg selv undervektig at det ble normalen for meg. Jeg starta på noen medisiner som tilfeldigvis førte meg seg vektøkning og da fikk jeg mye penere ansikt! Når jeg stoppet med medisinene mistet jeg vekt igjen og først da så la jeg merke til hvor tynn jeg egentlig ble og hadde vært. Så da la jeg på meg ti kilo igjen ved å spise masse og ble kvitt det dratte og slitne ansiktet mitt Seriøst, 56 kg er ALT for lite når du er over 170 høy. Det er jenter på 150-160 som veier det og da er de slanke. Du skulle ha veid ti kilo mer. Prøv så vil du merke at du ser mye freshere og opplagt ut også , lover! Anonymkode: 8d49d...f03 Vet at jeg er slank, men jeg ser faktisk ikke så skrapa ut på kroppen. Har lav muskelmasse, dessuten er benbygninga stor så ser ganske normal ut med klær. Ser jo at jeg er tynn uten klær da, men veldig få som ser meg uten klær. Har tenkt å prøve legge litt på meg nå, men 8-10 kg blir mye, da ser jeg faktisk «stor» ut med klær. Anonymkode: 414a7...ece
Gjest Tigress Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 Eg synest ikkje de skal disse TS for at ho er for tynn. Kor bra ein ser ut med vekta si er utruleg individuelt. De seier at 56kg er normalt for ein på 160cm, men eg er 160cm, veier vel rundt 52 kg, og det hadde ikkje gjort noko som helst om eg veigde berre 48 kg. Tru meg, det hadde ikkje gjort noko som helst, eg ville ikkje ha vore mager, dratt eller berre skinn og bein. Bestevenninna mi er 170cm og 55kg ho er tynn, men ikkje usunt tynn. Ikkje diss vekta hennar!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #10 Skrevet 6. januar 2019 11 minutter siden, Tigress skrev: Eg synest ikkje de skal disse TS for at ho er for tynn. Kor bra ein ser ut med vekta si er utruleg individuelt. De seier at 56kg er normalt for ein på 160cm, men eg er 160cm, veier vel rundt 52 kg, og det hadde ikkje gjort noko som helst om eg veigde berre 48 kg. Tru meg, det hadde ikkje gjort noko som helst, eg ville ikkje ha vore mager, dratt eller berre skinn og bein. Bestevenninna mi er 170cm og 55kg ho er tynn, men ikkje usunt tynn. Ikkje diss vekta hennar! Det er sikkert litt individuelt men jeg er 160 og veier 62-63 kg. Jeg er akkurat litt i kraftigste laget men er på ingen måte tjukk. Idealvekta mi er 58 kg, veier jeg mindre enn det ser jeg ikke bra ut. Da jeg engang var 54kg fikk jeg kommentarer på at det ikke så bra ut. Anonymkode: 97ad7...1dc 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 Med 173 cm og 56 kg er faktisk ikke TS undervektig iflg BMI (18,7, grensa for undervekt er 18,5). Hun trenger ikke nødvendigvis se veldig tynn ut, hvordan vekten er fordelt er veldig forskjellig fra person til person. Har du veid mer før, og hvordan så ansiktet ditt ut da? Noen har lite ansiktsfett, andre mer. Det er ikke sikkert et par kilo ekstra vil gi deg mer fylde i ansiktet.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #12 Skrevet 6. januar 2019 Er det noe du synes selv eller sier andre det? Jeg har ei venninne som er høy og svær og «grovt bygget». Hun er ganske svær over hoftene/låra.. Hun har sagt noen ganger at hun ikke kan bli tynnere for hu blir så dratt i ansiktet?! Jaha.. kommer vel an på øyet som ser?🙈☺️ Tror hu hadde kledd å bli tynnere. Anonymkode: c7e07...5d4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 Som de fleste sier, noen kilo gjør underverker for ett skrapa ansikt. Anonymkode: 98416...80b 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #14 Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det noe du synes selv eller sier andre det? Jeg har ei venninne som er høy og svær og «grovt bygget». Hun er ganske svær over hoftene/låra.. Hun har sagt noen ganger at hun ikke kan bli tynnere for hu blir så dratt i ansiktet?! Jaha.. kommer vel an på øyet som ser?🙈☺️ Tror hu hadde kledd å bli tynnere. Anonymkode: c7e07...5d4 Mente ikke at TS kan bli tynnere 🙈 men at andre sikkert synes du er fin☺️😘 Anonymkode: c7e07...5d4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #15 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noe du synes selv eller sier andre det? Jeg har ei venninne som er høy og svær og «grovt bygget». Hun er ganske svær over hoftene/låra.. Hun har sagt noen ganger at hun ikke kan bli tynnere for hu blir så dratt i ansiktet?! Jaha.. kommer vel an på øyet som ser?🙈☺️ Tror hu hadde kledd å bli tynnere. Anonymkode: c7e07...5d4 Har fått høre at jeg er for tynn. Og jeg ser jo det selv også, jeg er tynn, men syntes ikke selv at jeg er for tynn, men det er jo som du sier, det kommer an på øyet som ser. Men jeg vil ikke legge på meg mer på kroppen, jeg liker den som den er, men misfornøyd med at jeg ikke har litt «fullere» ansikt. Syntes det er mye finere og da ser man jo også yngre ut, noe som ikke er å forakte. Anonymkode: 414a7...ece
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #16 Skrevet 7. januar 2019 7 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Med 173 cm og 56 kg er faktisk ikke TS undervektig iflg BMI (18,7, grensa for undervekt er 18,5). Hun trenger ikke nødvendigvis se veldig tynn ut, hvordan vekten er fordelt er veldig forskjellig fra person til person. Har du veid mer før, og hvordan så ansiktet ditt ut da? Noen har lite ansiktsfett, andre mer. Det er ikke sikkert et par kilo ekstra vil gi deg mer fylde i ansiktet. Og normal BMI er på 23-25 Når jeg hadde BMI på 19 ble jeg innlagt på sykehus for næringsmangel og folk trodde jeg hadde anoreksi.... Anonymkode: 8d49d...f03 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #17 Skrevet 7. januar 2019 Det finnes sylslanke jenter med bollekinn og det finnes overvektige jenter med smale ansikt. Dessverre så går mye av dette på gener. Men, heldigvis så hjelper det jo med gode hudpleierutiner og godt kosthold. Farger på klær har også mye å si, finn ut hvilke farger som passer deg og unngå svarte plagg som sjelden gir ansiktet noen fordeler. Anonymkode: e368f...951
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. januar 2019 #18 Skrevet 7. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Og normal BMI er på 23-25 Når jeg hadde BMI på 19 ble jeg innlagt på sykehus for næringsmangel og folk trodde jeg hadde anoreksi.... Anonymkode: 8d49d...f03 Nei, normal BMI er mellom 18,5 og 25. https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/bmi-kalkulator-kroppsmasseindeks/
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #19 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonymus Notarius skrev: Nei, normal BMI er mellom 18,5 og 25. https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/bmi-kalkulator-kroppsmasseindeks/ Beklager, skulle skrevet SUNN BMI , det anbefalte snittet. Anonymkode: 8d49d...f03 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. januar 2019 #20 Skrevet 7. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager, skulle skrevet SUNN BMI , det anbefalte snittet. Anonymkode: 8d49d...f03 Har du lenke til dokumentasjon på det? Har lest at noen mener at grensa bør være 20-25, men har aldri hørt at man er usunn hvis man har BMI under 23. Det høres rart ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå