AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Jeg har en venninne som er i et skikkelig trekantdrama, med både sin "kjæreste" og min manns bestevenn, som også er min gode venn. Hun har siden hun ble sammen med sin "kjæreste" brukt meg som søppelbøtte til å lufte ut hva som skjer der, noe som i og for seg er helt ok. Nå etter mange måneder begynner jeg å bli ekstremt lei å høre om denne runddansen. For ca 2-3 måneder siden ble hun kjent med bestevennen til min mann. Dette var på et litt usikkert tidspunkt i forholdet med sin "kjæreste" (det er alltid usikkert, helt ærlig), og hun blant annet lå med bestevennen til min mann. Dette har fortsatt flere ganger, og hun fortsetter å ta kontakt med han. Nå i går skulle hun på jobb, og da min mann drar på besøk til sin bestevenn så finner han henne som står der og lager mat, og hans bestevenn i baris. Hun er åpenbart full. Det er ikke mer enn en uke eller så siden hun og "kjæresten" bestemte seg for å være offisielle kjærester. Kjæresten skulle i en bursdag i går, og hun ville ikke være med, derfor tok hun på seg en vakt på jobb. Jeg føler meg som mellom barken og veden. På den ene siden er hun min bestevenninne, men på den andre siden så er bestevennen til mannen også en god venn av meg. Hun har rett ut sagt at hun ikke er interessert i bestevennen til mannen, og bare bruker han. Dette gjør meg ordentlig sint, og jeg har bedt henne slutte flere ganger. I tillegg har jeg flere ganger møtt på denne "kjæresten" hennes, og jeg syntes også han er en ordentlig hyggelig fyr. Han har absolutt sine problemer, og er absolutt årsak til hvorfor forholdet deres er litt opp og ned, men jeg syntes det er slitsomt å se henne "spille" begge to på hver sin side, også skal jeg bare sitte i midten og høre på. Jeg har konfrontert henne med at dette ikke er greit opptil flere ganger, noe hun der og da er enig i, før det fortsetter. Vet egentlig ikke om jeg vil ha råd eller bare blåse ut. Blir gal av denne situasjonen - ikke minst å måtte høre om den annenhver dag. Anonymkode: 6a2c8...a7f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Er du helt sikker på at hun og kjæresten har blitt kjærester igjen, eller er de i en prøvefase? Jeg syns ikke det er ok å være vitne til utroskap så i sånne tilfeller med en venninde så sa jeg fra at hun fikk slutte å være utro for det var langt fra hva jeg kunne høre på eller støtte, og jeg stoppa å henge med hun til hun faktisk brøt med elskeren. Du skal ikke måtte finne deg i å sitte i midten å høre på alt om hennes umoralskhet nei! Fortell henne at du syns det er dødsdårlig gjort ovenfor kjæresten og at du ikke vil ha noe med hun å gjøre om hun faktisk gjør dette her med god samvittighet og fortsetter med det, si du er drittlei av å høre om det fordi sånne moraler gjør deg rasende og at du er skuffet over at hun har sånne holdninger. Om hun og jæresten prøver å fikse forholdet sitt så er det helt motsatt hun gjør når hun driver å ligger med en annen, fortell henne hvor mye dette kan såre et menneske og ødelegge det mennesket som blir bedratt. Spør hun om hun virkelig vil være med kjæresten, eller om hun egentlig vet at det ikke vil funke så hun puler seg løs fra følelsene for han, for det kan jo også være tilfelle. Mange må løsrive følelsene før de greier å gå fysisk, men det er uansett ikke riktig å holde kjæresten for narr om hun gir han forhåpninger om at de kan fikse forholdet om hun egentlig har bestemt seg for at det ikke funker langsiktig uansett. Når det gjelder kameraten til mannen din som hun sier hun bare bruker så får vel det være greit om begge er single, det er ikke unormalt å bare ha sex uten at det fører noe sted men om han forteller din mann eller deg om at han er stormforelsket i henne og gjerne vil etablere seg med henne så kan det jo være greit å nevne for han at hun neppe ser etter noe sånt nå. Anonymkode: e1a2a...ef7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du helt sikker på at hun og kjæresten har blitt kjærester igjen, eller er de i en prøvefase? Jeg syns ikke det er ok å være vitne til utroskap så i sånne tilfeller med en venninde så sa jeg fra at hun fikk slutte å være utro for det var langt fra hva jeg kunne høre på eller støtte, og jeg stoppa å henge med hun til hun faktisk brøt med elskeren. Du skal ikke måtte finne deg i å sitte i midten å høre på alt om hennes umoralskhet nei! Fortell henne at du syns det er dødsdårlig gjort ovenfor kjæresten og at du ikke vil ha noe med hun å gjøre om hun faktisk gjør dette her med god samvittighet og fortsetter med det, si du er drittlei av å høre om det fordi sånne moraler gjør deg rasende og at du er skuffet over at hun har sånne holdninger. Om hun og jæresten prøver å fikse forholdet sitt så er det helt motsatt hun gjør når hun driver å ligger med en annen, fortell henne hvor mye dette kan såre et menneske og ødelegge det mennesket som blir bedratt. Spør hun om hun virkelig vil være med kjæresten, eller om hun egentlig vet at det ikke vil funke så hun puler seg løs fra følelsene for han, for det kan jo også være tilfelle. Mange må løsrive følelsene før de greier å gå fysisk, men det er uansett ikke riktig å holde kjæresten for narr om hun gir han forhåpninger om at de kan fikse forholdet om hun egentlig har bestemt seg for at det ikke funker langsiktig uansett. Når det gjelder kameraten til mannen din som hun sier hun bare bruker så får vel det være greit om begge er single, det er ikke unormalt å bare ha sex uten at det fører noe sted men om han forteller din mann eller deg om at han er stormforelsket i henne og gjerne vil etablere seg med henne så kan det jo være greit å nevne for han at hun neppe ser etter noe sånt nå. Anonymkode: e1a2a...ef7 Ja, nå hadde de bestemt seg for å bli skikkelig "kjærester". Hun pratet senest med meg i går om det var vanlig å føle seg "kvelt" i forhold. Hadde det vært et engangstilfelle så hadde jeg ikke tatt det så hardt, men nå skjer det omtrent på ukentlig basis. Altså dette: Skal være sammen - de er sammen - hun gjør noe dumt - han blir sint - det blir slutt - de bestemmer seg for å være sammen igjen... Ooogså videre. Det har vært rocky med han kjæresten siden de traff hverandre, og det har vært snakk om å bryte kontakten sikkert 12 ganger siden august.. Men så må de jo bare være sammen da vettu, fordi de er så spesielle sammen og er en så godt match, og hun føler virkelig hun kan "prate med han". Hun har vel ligget med sikkert 5-6 stykker siden hun begynte å holde på med han kjæresten, til tross for at de har vært noenlunde eksklusive (i min bok er det å holde på med/date noen også å være eksklusive, i allefall seksuelt). Hadde hun bare hatt sex med kameraten til mannen min og det ikke var alt dette styret så hadde det vært helt ok. I grunn så syntes jeg (og mannen) at hun og kompisen er en bedre match, og de hadde sikkert fått det bedre sammen enn hun har på nåværende tidspunkt. Men hun bruker begge sider og det setter jeg virkelig ikke pris på. Bestevennen til mannen er en litt sånn fri sjel og legger seg ikke opp i at hun har kjæreste, men har tidligere (ca 1 mnd siden) brutt kontakten med henne, og sagt at han ikke orket å delta i dette dramaet mer. Mannen var mildt sagt sjokkert over å finne henne der i går. Anonymkode: 6a2c8...a7f 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, nå hadde de bestemt seg for å bli skikkelig "kjærester". Hun pratet senest med meg i går om det var vanlig å føle seg "kvelt" i forhold. Hadde det vært et engangstilfelle så hadde jeg ikke tatt det så hardt, men nå skjer det omtrent på ukentlig basis. Altså dette: Skal være sammen - de er sammen - hun gjør noe dumt - han blir sint - det blir slutt - de bestemmer seg for å være sammen igjen... Ooogså videre. Det har vært rocky med han kjæresten siden de traff hverandre, og det har vært snakk om å bryte kontakten sikkert 12 ganger siden august.. Men så må de jo bare være sammen da vettu, fordi de er så spesielle sammen og er en så godt match, og hun føler virkelig hun kan "prate med han". Hun har vel ligget med sikkert 5-6 stykker siden hun begynte å holde på med han kjæresten, til tross for at de har vært noenlunde eksklusive (i min bok er det å holde på med/date noen også å være eksklusive, i allefall seksuelt). Hadde hun bare hatt sex med kameraten til mannen min og det ikke var alt dette styret så hadde det vært helt ok. I grunn så syntes jeg (og mannen) at hun og kompisen er en bedre match, og de hadde sikkert fått det bedre sammen enn hun har på nåværende tidspunkt. Men hun bruker begge sider og det setter jeg virkelig ikke pris på. Bestevennen til mannen er en litt sånn fri sjel og legger seg ikke opp i at hun har kjæreste, men har tidligere (ca 1 mnd siden) brutt kontakten med henne, og sagt at han ikke orket å delta i dette dramaet mer. Mannen var mildt sagt sjokkert over å finne henne der i går. Anonymkode: 6a2c8...a7f Hva med å si det som du sier her? At hun er stuck i samme runddansen med krangling og brudd og bli sammen igjen med han typen og hvis hun vil det skal funke må hun slutte å gjøre dumme ting som å være utro og ligge med andre. At hvis hun velger å fortsette med det så orker du ikke høre mer på det, og trekke deg vekk fra henne. Fortelle at hun egentlig er bedre match med han andre i dine øyne og at hun er nødt til å ta et valg og ikke vippe frem og tilbake mellom dem to. Anonymkode: e1a2a...ef7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å si det som du sier her? At hun er stuck i samme runddansen med krangling og brudd og bli sammen igjen med han typen og hvis hun vil det skal funke må hun slutte å gjøre dumme ting som å være utro og ligge med andre. At hvis hun velger å fortsette med det så orker du ikke høre mer på det, og trekke deg vekk fra henne. Fortelle at hun egentlig er bedre match med han andre i dine øyne og at hun er nødt til å ta et valg og ikke vippe frem og tilbake mellom dem to. Anonymkode: e1a2a...ef7 Dessverre har alt dette blitt sagt, sånn utenom at jeg ikke orker å høre på det mer. Føler det blir feil, når hun også hører på meg når jeg har utfordringer i livet, og stiller opp i svært stor grad. Men er absolutt lei dette tullet hennes - spesielt nå som det har begynt å involvere bestevennen til mannen, og mannen. Mannen liker ikke min venninne lenger pga dette, noe jeg syntes er leit. Anonymkode: 6a2c8...a7f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre har alt dette blitt sagt, sånn utenom at jeg ikke orker å høre på det mer. Føler det blir feil, når hun også hører på meg når jeg har utfordringer i livet, og stiller opp i svært stor grad. Men er absolutt lei dette tullet hennes - spesielt nå som det har begynt å involvere bestevennen til mannen, og mannen. Mannen liker ikke min venninne lenger pga dette, noe jeg syntes er leit. Anonymkode: 6a2c8...a7f Syns det hvertfall er helt innafor å si at man ikke vil høre på det mer når det er noe som er langt fra moraler og handlinger du kan støtte. De fleste ville trekt seg unna en god venn de fikk vite var overgriper eller pedofil også om han ikke endret seg og viste bedre holdninger. Hennes holdninger er piece of cake lett å snu for henne så det handler egentlig bare om hvordan person hun vil være Anonymkode: e1a2a...ef7
Gjest O.G. Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 Den kjerringa der ville jeg begynt å ha på en armlengdes avstand.
HalldirV2 Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 Det tullet der hadde jeg ikke orket, jeg hadde meldt meg helt ut og sagt jeg hadde bedre og mer intelligente ting å foreta meg, f. eks grave opp en busk i hagen, eller telle antall løv på taket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå