AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Politiet sparket inn døra hos naboen og jeg hører skriking og roping. Jeg lurer på om jeg steller meg utenfor vinduet å filmer om de kan kreve å få se min ID da så lenge jeg ikke forulemper deres arbeid? Jeg ønsker å filme for naboens sikkerhet for jeg vet at politiet ikke alltid opptrer rettferdig eller lovlig Anonymkode: e1948...2b0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Vet ikke, men hva gjør vel det om de spør deg om ID? Anonymkode: 2d965...cc8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 For alt de vet så kan du jo være spesielt interessert fordi du har skumle hensikter, så tenker det er innafor. Anonymkode: d8d76...84a 1
Mønepanne Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Se politiloven § 8 jf. § 10 og straffeloven § 162. Om du nekter å vise ID har politet hjemmel til å visitere deg for å få klarhet i hvem du er.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Du har legimiteringsplikt for politiet. Uansett, hvor skulle du ikke vise ID? Anonymkode: 49d99...0dd 10
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 8 minutter siden, TheLetterG skrev: Se politiloven § 8 jf. § 10 og straffeloven § 162. Om du nekter å vise ID har politet hjemmel til å visitere deg for å få klarhet i hvem du er. Disse gjelder om man forstyrrer arbeidet dems eller skaper uro. Straffeloven 162 gjelder for øvrig narkotika og det er vel ikke relevant om man bare står stille på sidelinjen å filmer, jeg gjentar, uten å forulempe deres arbeid. Anonymkode: e1948...2b0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 Virker som naboen din har lagd en tråd her nå om det samme Anonymkode: 7be60...00b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politiet sparket inn døra hos naboen og jeg hører skriking og roping. Jeg lurer på om jeg steller meg utenfor vinduet å filmer om de kan kreve å få se min ID da så lenge jeg ikke forulemper deres arbeid? Jeg ønsker å filme for naboens sikkerhet for jeg vet at politiet ikke alltid opptrer rettferdig eller lovlig Anonymkode: e1948...2b0 Politiet kan be om id når de tinner id sjekk nødvendig. Nekter du, så kan du bli innbragt. Å filme politiets arbeid kan gi deg trøbbel, ikke selve filmingen men det du bruker filmen til i ettertid kan bli lovbrudd. Vanligvis så passer man sine egne saker her i Norge, og lar naboene passe sine saker. Anonymkode: da6aa...a3a
Mønepanne Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Disse gjelder om man forstyrrer arbeidet dems eller skaper uro. Straffeloven 162 gjelder for øvrig narkotika og det er vel ikke relevant om man bare står stille på sidelinjen å filmer, jeg gjentar, uten å forulempe deres arbeid. For det første: Jeg henviser til § 162 i straffeloven av 2005, som tråde i kraft 1.oktober 2015. Politiloven § 8 nr. 3 er ikke selvstendig hjemmel til å visitere, den er da i utg. i politiloven § 7 første ledd jf annet ledd. MEN Politiet kan ha saklig grunn til å spørre om en persons identitet utenfor de tilfeller som omfattes av § 7 første ledd. Personen å da innbringes før vedkommende kan visiteres jf. § 10. Endret 6. januar 2019 av TheLetterG
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #10 Skrevet 6. januar 2019 Tråden kan stenges. Politiet har dratt og de hadde nok god grunn til å bryte seg inn og arrestere vedkommende fant jeg ut.. Anonymkode: e1948...2b0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tråden kan stenges. Politiet har dratt og de hadde nok god grunn til å bryte seg inn og arrestere vedkommende fant jeg ut.. Anonymkode: e1948...2b0 Hallo! Selvsagt!?? Er du helt fanatisk eller? Bare så du vet det: politiet jobber for alles sikkerhet. Anonymkode: d1f20...54e 13
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #12 Skrevet 6. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tråden kan stenges. Politiet har dratt og de hadde nok god grunn til å bryte seg inn og arrestere vedkommende fant jeg ut.. Anonymkode: e1948...2b0 Rart med det gitt. De pleier som regel å ha en god grunn... Anonymkode: 44417...41c 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå