AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Det er en del problemer folk har, og det er visst så vanlig at jeg nesten lurer på om det er noe jeg ikke ser ved meg selv eller om det er noe "galt" med meg siden jeg ikke har problemene. 1. økonomisk problem. Da mener jeg overdreven bruk av kredittkort og slik. Hvordan er det egentlig mulig å ha så dårlig oversikt over økonomien at du bruker over evne? jeg klarer ikke helt å sympatisere med disse menneskene, for de bør vite hva de har på konto, og ikke ta i bruk mange tusen over det. 2. Bli overvektige: ok, dette skjønner jeg kan være genetisk. men jeg skjønner ikke hvordan folk kan bli det rett og slett. selv har jeg aldri trengt å slanke meg. har ingen plan jeg følger heller. 3. Klaging på bilder som kommer på avveie. Jeg klarer heller ikke å sympatisere med de som sender nakenbilder av seg selv. jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk gjør det. Anonymkode: 0e729...9da
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Alt med kjærlighet. Behandler han eller hun deg ikke bra. Så gå din vei. Er du sjalu eller usikker, så prat sammen. Blir så oppgitt over hvordan noen kan la følelsene ta helt overhånd og ikke lytte til fornuften. Anonymkode: 1242c...5cd
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en del problemer folk har, og det er visst så vanlig at jeg nesten lurer på om det er noe jeg ikke ser ved meg selv eller om det er noe "galt" med meg siden jeg ikke har problemene. 1. økonomisk problem. Da mener jeg overdreven bruk av kredittkort og slik. Hvordan er det egentlig mulig å ha så dårlig oversikt over økonomien at du bruker over evne? jeg klarer ikke helt å sympatisere med disse menneskene, for de bør vite hva de har på konto, og ikke ta i bruk mange tusen over det. 2. Bli overvektige: ok, dette skjønner jeg kan være genetisk. men jeg skjønner ikke hvordan folk kan bli det rett og slett. selv har jeg aldri trengt å slanke meg. har ingen plan jeg følger heller. 3. Klaging på bilder som kommer på avveie. Jeg klarer heller ikke å sympatisere med de som sender nakenbilder av seg selv. jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk gjør det. Anonymkode: 0e729...9da llllllllllllllllllllllllloooooooooooooooooooooooooooooooooooooollllllllllllllllllllllllllllllllllll Anonymkode: 7340c...58b 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 4. Klaging over at andre har andre problemer enn en selv har. Anonymkode: f7268...a1b 19
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 4. Klaging over at andre har andre problemer enn en selv har. Anonymkode: f7268...a1b Signerer denne Anonymkode: 3203f...a3f 1
SoWhat? Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 Vanlig problem folk har er å snakke i/foran forsamlinger. Det være seg foredrag eller taler. Koster meg ikke en svettedråpe.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en del problemer folk har, og det er visst så vanlig at jeg nesten lurer på om det er noe jeg ikke ser ved meg selv eller om det er noe "galt" med meg siden jeg ikke har problemene. Sykdom. Kan ikke folk bare holde seg friske? Anonymkode: ce478...cb9 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 7 minutter siden, SoWhat? skrev: Vanlig problem folk har er å snakke i/foran forsamlinger. Det være seg foredrag eller taler. Koster meg ikke en svettedråpe. Heldig Anonymkode: cfee4...35f 3
SoWhat? Skrevet 6. januar 2019 #10 Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heldig Anonymkode: cfee4...35f Hørt det ja 🙂 helt ærlig så liker jeg det. Særlig hvis jeg må skrive alt selv. Vet egentlig ikke hvorfor jeg liker det så godt. Mulig fordi jeg ofte blir avbrutt ellers 😄
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 Folk som klager over at babyen ikke vil sove kl. 19 på kvelden. Er du klar over hvor heldig du er som har en frisk baby? Neida. Er sjalu på folk med baby ja, men jeg skjønner at det er helt utmattende. Anonymkode: a5a4d...fc3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 Jeg klarer ikke forstå at de som har kjøpt et hus som tydeligvis må pusses opp som klager i aviser, går til sak osv, istedet for å pusse opp? Vi kjøpte et hus for 15 år siden, tror der kostet under 1,3 mill og vi oppdaget bl.a at spottene var brannfarlige og at huset var dårlig isolert og iskaldt. Vi byttet spottene, satte inn varmepumpe osv. Gjorde også mye annet. De som kjøpte nabohuset - som var i samme standar, men litt bedre stand, mener de er svindlet pga heksesot og andre ting som vi bare tok tak i og ryddet opp i, mens de har ikke gjort en dritt annet enn å klage. Anonymkode: 09416...15e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #14 Skrevet 6. januar 2019 Har ikke noe problem med å forstå verken økonomiske problemer eller overvekt, selv om jeg heldigvis har vært forskånet fra det selv. Null problem med å se for meg at livet fort kan ta en emosjonell u-sving hvor man f.eks. bruker mat som trøst eller selvskading, og at man kan havne i en dårlig økonomisk spiral hvor man mister kontrollen. Det å ha dårlig råd er tross alt temmelig tabu i vårt samfunn, og jeg tror mange går langt for å skjule sin egen fattigdom for omverden. Så tar de dårlige valg, og må stadig ta opp nye og dyre kredittlån for å betale de gamle. Om man har en velutviklet empati, og klarer å sette seg inn i andres sko, burde ikke det være noe problem å forstå. De som har vært ute en vinternatt før, og kjent på livets harde sider, enten materielt eller psykisk, har gjerne større evne til dette. Kan noen ganger ha problemer med å forstå folk som klager over veldig (i mine øyne) bagatellmessige ting. Kjenner flere i min omgangskrets som bruker enormt med energi på ting som har med hus og hjem å gjøre, om de får lov av kommunen til å bygge ut hytta eller ikke, at havneavgiften for seilbåten har økt i år, sånne greier. Veldig privilegert boble hvor man gjerne mister av syne hvor absurd en slik klaging er. Anonymkode: c759c...9a6 5
Playful Skrevet 6. januar 2019 #15 Skrevet 6. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en del problemer folk har, og det er visst så vanlig at jeg nesten lurer på om det er noe jeg ikke ser ved meg selv eller om det er noe "galt" med meg siden jeg ikke har problemene. 1. økonomisk problem. Da mener jeg overdreven bruk av kredittkort og slik. Hvordan er det egentlig mulig å ha så dårlig oversikt over økonomien at du bruker over evne? jeg klarer ikke helt å sympatisere med disse menneskene, for de bør vite hva de har på konto, og ikke ta i bruk mange tusen over det. 2. Bli overvektige: ok, dette skjønner jeg kan være genetisk. men jeg skjønner ikke hvordan folk kan bli det rett og slett. selv har jeg aldri trengt å slanke meg. har ingen plan jeg følger heller. 3. Klaging på bilder som kommer på avveie. Jeg klarer heller ikke å sympatisere med de som sender nakenbilder av seg selv. jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk gjør det. Anonymkode: 0e729...9da Det må være befriende å være så ignorant og lite empatisk som deg. Du slipper jo å tenke på hvordan andre mennesker har det. Lite bekymringer for deg da. 🙂 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #16 Skrevet 6. januar 2019 Er vanlig problem mange har er at de ikke har evnen til å sette seg inn i andres problemer, og ikke klarer å se lenger enn sin egen nesetipp. Det synes jeg er vanskelig å forstå. Anonymkode: a8de4...990 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #18 Skrevet 6. januar 2019 Et vanlig problem jeg har hatt er at jeg kan være fullstendig rolig når det kommer til mine problemer. Fordi jeg orker ikke å gi det masse unødvendig hindringer. Andres reaksjon er basert på følelsene sine, og vet de egentlig hvor mye problemer de gir meg av følelsene deres? Gi mobilen din en følelse og få den til å gjøre det du vil. Eller må du trykke på den, helst uten de største avbrytelsene? Til slutt ble jeg emosjonell og lurte på hva som var så attraktivt med å være emosjonell. Resultat: folk glor og gliser av meg Jeg hadde rett likevel. Det var ikke noe interessant. Og jeg lurer fremdeles på den som skal fortelle meg i detaljer hva følelsene skal bringe for noe godt. (Sånn i teorien) Hva hjelper det å være emosjonell hvis du skal utføre noe komplisert? For meg har det blitt sånn: wow. Tar dere disse følelsene på alvor. Stakkars meg?! Dette er jo forurensning. Anonymkode: 021c7...3c7
Gjest O.G. Skrevet 6. januar 2019 #19 Skrevet 6. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en del problemer folk har, og det er visst så vanlig at jeg nesten lurer på om det er noe jeg ikke ser ved meg selv eller om det er noe "galt" med meg siden jeg ikke har problemene. 1. økonomisk problem. Da mener jeg overdreven bruk av kredittkort og slik. Hvordan er det egentlig mulig å ha så dårlig oversikt over økonomien at du bruker over evne? jeg klarer ikke helt å sympatisere med disse menneskene, for de bør vite hva de har på konto, og ikke ta i bruk mange tusen over det. 2. Bli overvektige: ok, dette skjønner jeg kan være genetisk. men jeg skjønner ikke hvordan folk kan bli det rett og slett. selv har jeg aldri trengt å slanke meg. har ingen plan jeg følger heller. 3. Klaging på bilder som kommer på avveie. Jeg klarer heller ikke å sympatisere med de som sender nakenbilder av seg selv. jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk gjør det. Anonymkode: 0e729...9da Men det er sånn det er, men har ingen forståelse for problemer man ikke har.
Puny Skrevet 6. januar 2019 #20 Skrevet 6. januar 2019 At det er vanskelig å si nei til gateselgere som prøver å prakke på deg alt fra krill, strømabonement. Jeg har 0 problem med å si høflig og tydelig nei. Og så skjønner jeg ikke de med småbarn som MÅ være hjemme til leggingen. Man MÅ være to voksne for å legge barn, tydeligvis. Kanskje jeg må ta det tilbake når jeg selv får mer en ett barn, men er det ikke bare å legge dem? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå