AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #81 Del Skrevet 10. januar 2019 2 timer siden, I Grosny skrev: Damefrisør er ikke billig. Trenger da ikke gå til en frisør fordi man skal på en date. Tviler på at mange er gale nok til det. Anonymkode: 3f9ac...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #82 Del Skrevet 10. januar 2019 På 6.1.2019 den 2.42, Nora1991 skrev: Hvem synes dere skal ta regningen? Jeg tenker at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. Vil dere kvinner ha likestilling så får dere faen med også ta det der det ikke er til fordel for dere. Anonymkode: f2b38...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #83 Del Skrevet 10. januar 2019 På 6.1.2019 den 2.59, AnonymBruker skrev: Du har ikke forstått hva likestilling dreier seg om nei , gå barneskolen om igjen du. Anonymkode: b66f9...cdb Personangrep er hva folk gjør når de ikke har noe argument. Anonymkode: f2b38...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #84 Del Skrevet 10. januar 2019 Den som inviterer ut, betaler. Kjønn uviktig. Dette fordi den som inviterer, jo bør ta sikte på noe denne har råd til, mens den som blir invitert ikke bør føle de må si nei pga økonomi. Og i min verden, så inviterer man annen yver gang. Anonymkode: dc275...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 10. januar 2019 #85 Del Skrevet 10. januar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil dere kvinner ha likestilling så får dere faen med også ta det der det ikke er til fordel for dere. Anonymkode: f2b38...7d4 Dating er romantisk, enda mer romantisk enn ditt innlegg . ❤️🍾 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #86 Del Skrevet 10. januar 2019 On 1/6/2019 at 9:42 AM, Opie said: Er dette noe å krangle om da? Er kvinner plutselig blitt underdanige og undertrykket fordi en mann vil spandere på dem? Kanskje betyr det noe for han å få gjøre det? Er det virkelig så ille at i allefall noe av den gamle gentlemannen fortsatt er til stede? Å krangle om hvem som skal betale på date synes jeg blir en veldig overdrivelse av likestillingsdebatten. Skal menn slutte å hjelpe kvinner med tunge løft også? "Nei, denne eska på 40 kg får du pinadø bære selv, du som er så oppstatt av likestilling, jeg hjelper deg i hvert fall ikke...." Ang betaling på date, så kan det jo være greit at den som inviterer, betaler? Kan jo hende stedet er svindyrt og den som blir invitert med ikke har råd/ønsker å prioritere slike summer på en date. Synes det alt for ofte blir laget unødvendig krangler av likestilling. La oss anerkjenne kjønnsforskjellene, for de er der faktisk, enten vi vil eller ikke, og disse forskjellene er på ingen måte en trussel mot likestillingen, tvert i mot, så har kvinner sine styrker, og menn sine styrker. Hva er styrkene til kvinnen? De lever lengre enn oss. Hva er styrkene til mannen? Fysisk styrke og hormoner i mer positiv forstand. Utenom det ser jeg egentlig ingen styrker. "Gentleman" henger igjen fra gammel tid og er knyttet opp mot det som kom før likestillingen. Det at en mann er Gentleman betyr indirekte at han plasserer kvinnen lengre ned på stigen. Han erkjenner deres svakheter og prøver å gjøre "opp for det". Nå er samfunnet mer likestilt for kvinner - og da er det på sin plass at man betaler 50/50 på dates. Anonymkode: 86c72...8bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #87 Del Skrevet 10. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil dere kvinner ha likestilling så får dere faen med også ta det der det ikke er til fordel for dere. Anonymkode: f2b38...7d4 Men @Nora1991 vil jo ikke ha likestilling. Hun vil at mannen skal betale på de første datene, mens hun selv vil ta seg av all vasking og 95% av matlagingen. Aner ikke hvordan hun stiller seg til hvor vidt mannen skal forsørge henne eller om hun vil jobbe, men. Forresten handler dating fint lite om likestilling for min del. Det er koselig å bli spandert på, og det er koselig å spandere på noen, enkelt og greit. Begge deler er fint, men jeg blir ikke veldig tent av menn som sier «nå har jeg spandert middag på deg, det betyr vel at du skal ta deg av alt husarbeid i fremtiden, likestilling vet du!» som om det var noe som helst logikk i den idiotiske setningen der. Anonymkode: fd2ce...43a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 10. januar 2019 #88 Del Skrevet 10. januar 2019 Begge tar regningen. At jeg unner min kone å ta regningen i ny og ne ser jeg på som greit. Men at jeg som mann er pliktet til å betale for en relativt fremmed date hører hjemme på 50 tallet. Forlanger en date at jeg betaler for hun sier jeg takk for meg og avslutter kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #89 Del Skrevet 13. januar 2019 På 06.01.2019 den 3.21, Nora1991 skrev: Altså dem jeg har møtt synes at det er så flaut at dama betaler. Dem klarer ikke regne seg selv som en mann hvis dem lar dama betale, og dette er noe dem har sagt til meg. Det har litt med kulturen å gjøre og hvor dem er fra. Spesielt dem som e fra midt østen. Sugar dating du driver med ? Anonymkode: aa627...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå