Nora1991 Skrevet 6. januar 2019 #1 Del Skrevet 6. januar 2019 Hvem synes dere skal ta regningen? Jeg tenker at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edinbruh Skrevet 6. januar 2019 #2 Del Skrevet 6. januar 2019 Jeg tenker det er greiest å ta 50/50, så jeg hadde foreslått det med mindre mannen var veldig insisterende på å betale. Hvis vi kvinner forventer å være så likestilt ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor man ikke kan ta halve regningen, men det er nå slik jeg ser det. Det beste for begge parter med mindre den ene har mye bedre råd elns. da. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora1991 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 6. januar 2019 1 minutt siden, Edinbruh skrev: Jeg tenker det er greiest å ta 50/50, så jeg hadde foreslått det med mindre mannen var veldig insisterende på å betale. Hvis vi kvinner forventer å være så likestilt ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor man ikke kan ta halve regningen, men det er nå slik jeg ser det. Det beste for begge parter med mindre den ene har mye bedre råd elns. da. Ja, den forstår jeg. Jeg har aldri betalt for meg heller, for jeg har alltid tenkt at mannen er nødt til å betale for begge. men nå har det vært sånn at dem ikke har latt meg betale heller. At dem sier selv at dem skal ta regningen. jeg synes at mest utenlandske er blitt opplært til å ikke la kvinnen betale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edinbruh Skrevet 6. januar 2019 #4 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) 3 minutter siden, Nora1991 skrev: Ja, den forstår jeg. Jeg har aldri betalt for meg heller, for jeg har alltid tenkt at mannen er nødt til å betale for begge. men nå har det vært sånn at dem ikke har latt meg betale heller. At dem sier selv at dem skal ta regningen. jeg synes at mest utenlandske er blitt opplært til å ikke la kvinnen betale. Ja altså, hvis mannen hadde insistert veldig ville ikke jeg giddet å diskutere om det hvis det er det han vil. Når jeg og kjæresten har spist ute betaler vi halvparten hver. Vi er jo begge ung og han tjener ikke sånn ekstremt bra, så det er helt greit for min del. EDIT: Det er jo også dyrt å spise ute i Norge. Endret 6. januar 2019 av Edinbruh 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Del Skrevet 6. januar 2019 10 minutter siden, Nora1991 skrev: Hvem synes dere skal ta regningen? Jeg tenker at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. For noe tull! Kvinner krever likestilling kun når det gavner dem tydeligvis.. Anonymkode: 49675...726 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edinbruh Skrevet 6. januar 2019 #6 Del Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For noe tull! Kvinner krever likestilling kun når det gavner dem tydeligvis.. Anonymkode: 49675...726 Nå må du ikke skjære alle damer under en kam her, da. Noen damer blir også kanskje vant til en viss type menn som liker å betale og så blir de litt vant til det og "bortskjemt" sånn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora1991 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 6. januar 2019 1 minutt siden, Edinbruh skrev: Ja altså, hvis mannen hadde insistert veldig ville ikke jeg giddet å diskutere om det hvis det er det han vil. Når jeg og kjæresten har spist ute betaler vi halvparten hver. Vi er jo begge ung og han tjener ikke sånn ekstremt bra, så det er helt greit for min del. EDIT: Det er jo også dyrt å spise ute i Norge. Ja det er det, men nei den skjønner jeg jo. men altså hvis det er kjæresten min så spiller det ikke noe rolle da om jeg betaler for oss eller han betaler. men tenkte sånn starten på et forhold når man skal på date. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edinbruh Skrevet 6. januar 2019 #8 Del Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, Nora1991 skrev: Ja det er det, men nei den skjønner jeg jo. men altså hvis det er kjæresten min så spiller det ikke noe rolle da om jeg betaler for oss eller han betaler. men tenkte sånn starten på et forhold når man skal på date. Skjønner. Jeg synes fortsatt det mest logiske og hyggelige er å dele regningen med mindre en part insisterer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora1991 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 6. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tull! Kvinner krever likestilling kun når det gavner dem tydeligvis.. Anonymkode: 49675...726 hehe litt dumt å skrive det på den måten. Jeg synes bare at når jeg skal på date med en så synes jeg det er fint at han tar seg av regningen men det spiller ikke noe seinere om man blir samme om hvem som betaler, men det kan jo være at jeg bare er blitt bortskjemt med det at hver gang jeg har gått ut så har dem vært gentle å betalt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #10 Del Skrevet 6. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tull! Kvinner krever likestilling kun når det gavner dem tydeligvis.. Anonymkode: 49675...726 Du har ikke forstått hva likestilling dreier seg om nei , gå barneskolen om igjen du. Anonymkode: b66f9...cdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lipglossy Skrevet 6. januar 2019 #11 Del Skrevet 6. januar 2019 Sjarmerende at mannen tar regninga de første gangene man spiser ute sammen, men etterhvert tenker jeg at man kan dele den. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. januar 2019 #12 Del Skrevet 6. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tull! Kvinner krever likestilling kun når det gavner dem tydeligvis.. Anonymkode: 49675...726 Har aldri vært ute med en mann som ikke insisterer på å betale, og ihvertfall på første date. Jeg kan ikke bli furt og slenge penger på bordet liksom. Når jeg sier at vi deler, så blir de brydd i 99% av tilfellene, og lettere fornærmet. Så det står ikke på meg. Går vi ut og tar noen drinker eller vin senere så betaler jeg mitt eget. Har heller ikke fått spandert på dem der. Menn jeg treffer liker det bare ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edinbruh Skrevet 6. januar 2019 #13 Del Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har ikke forstått hva likestilling dreier seg om nei , gå barneskolen om igjen du. Anonymkode: b66f9...cdb Kan forstå synspunktet hans litt, jeg. Vi lever jo i et annet samfunn nå enn før når det at menn alltid tok regningen var omtrent selvsagt. Så kvinner som blir fornærmet om mannen ikke tar hele regningen automatisk synes jeg ikke noe om, men det finnes fortsatt mye slikt som henger igjen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pod Carsten Skrevet 6. januar 2019 #14 Del Skrevet 6. januar 2019 26 minutter siden, Nora1991 skrev: Hvem synes dere skal ta regningen? Jeg tenker at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. Regner med at dette er hvis mannen har insistert på daten, presset litt på. Er jeg gjerrig når jeg alltid tar 50/50 for gitt når jeg blir bedt med ut av en dame? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #15 Del Skrevet 6. januar 2019 31 minutter siden, Nora1991 skrev: Hvem synes dere skal ta regningen? Jeg tenker at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. Hvorfor? Anonymkode: c6b2d...7ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora1991 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #16 Del Skrevet 6. januar 2019 5 minutter siden, Pod Carsten skrev: Regner med at dette er hvis mannen har insistert på daten, presset litt på. Er jeg gjerrig når jeg alltid tar 50/50 for gitt når jeg blir bedt med ut av en dame? Ja absolutt. Nei du er da ikke noe gjerrig bare for det. Men selvom jeg har b spurt en om å finne på noe så har dem alltid betalt. men som sagt nå er jeg vant med det også. men skal vel ikke tvinge en til å betale for meg hvis han ikke sier jeg skal betale, men da hadde jeg ikke møtt personen igjen for å være helt ærlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora1991 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #17 Del Skrevet 6. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: c6b2d...7ca Altså dem jeg har møtt synes at det er så flaut at dama betaler. Dem klarer ikke regne seg selv som en mann hvis dem lar dama betale, og dette er noe dem har sagt til meg. Det har litt med kulturen å gjøre og hvor dem er fra. Spesielt dem som e fra midt østen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #18 Del Skrevet 6. januar 2019 7 minutter siden, Edinbruh skrev: Kan forstå synspunktet hans litt, jeg. Vi lever jo i et annet samfunn nå enn før når det at menn alltid tok regningen var omtrent selvsagt. Så kvinner som blir fornærmet om mannen ikke tar hele regningen automatisk synes jeg ikke noe om, men det finnes fortsatt mye slikt som henger igjen. Er vel minimalt med damer som blir fornærma om menn ikke tar regningen, men maksimalt med damer som får et godt inntrykk av mannen om han faktisk gjør det Selv syns jeg det er helt greit å dele og jeg tilbyr meg alltid å betale, spanderer ofte hele summen selv, er kvinne. Men en gjerrig mann som på liv og død syntes det er grusomt å spandere en kaffekopp eller lunsj det vil jeg ikke ha. Likestilling betyr ikke at kjønnene skal være like , eller at man skal gi faen i å varte opp, imponere eller være høflige. En mann som ikke gidder det kan bare takke seg selv for at han er singel og ikke skylde på likestilling eller kvinner for det i hvertfall. Anonymkode: b66f9...cdb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #19 Del Skrevet 6. januar 2019 Jeg synes man deler 50/50 eller mer ugjevnt alt ettersom hvem som inviterte og hvem som tjener mest. Ber en mann meg på restaurant som jeg ikke har råd til å betale for sier jeg ifra at enten må han betale eller så må vi gå et annet sted. Anonymkode: c545a...a8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #20 Del Skrevet 6. januar 2019 Jeg betaler selvfølgelig for det jeg selv har bestilt, hva slags oppdragelse har man ellers? Har aldri falt meg inn at noen andre skal betale for meg, uansett om han er mann eller liker meg sykt godt. Anonymkode: 5f2c6...654 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå