Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Tenker å starte på økonomi og administrasjon til høsten. Lurer på hvordan arbeidsmarkedet er/vil bli for økonomer? Planen er å ta master når tiden blir inne for det. Vil jobbe innen markedsføring/ledelse/rådgivning

Anonymkode: c03bc...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Vil jeg evt. få muligheten til å jobbe innen IT?

/ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vil jeg evt. få muligheten til å jobbe innen IT?

/ts

Med en mastergrad i markedsføring/ledelse? Hva slags IT-jobb tenker du på?

Anonymkode: 4b247...1a2

Skrevet

Det går an å rette økonomiutdannelsen mot IT, og det er ettertraktet for tiden. Ellers er mitt inntrykk at det er overflod av økonomer, men jeg kan ta feil. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med en mastergrad i markedsføring/ledelse? Hva slags IT-jobb tenker du på?

Anonymkode: 4b247...1a2

Master i økonomi og adm.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Master i økonomi og adm.

På hvilken måte kvalifiserer du til det?

Anonymkode: edff3...99d

AnonymBruker
Skrevet

Det nytter egentlig ikke å spørre om dette her, da du uansett vil få svar med bias, og alt for liten mengde data. Det beste du kan gjøre, er egentlig å søke rundt etter arbeidsledighet etter yrke.

Ja, det er nok sikkert mange som studerer økonomi og administrasjon o.l studier, men til gjengjeld kan du få veldig, veldig mange jobber med utdannelsen, og du kan få jobb stort sett hvor som helst i landet.

Anonymkode: c9b7e...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Det er overflod av økonomer. Samtidig er det mange selskaper om outsorcer regnskap osv til Øst-Europa eller andre steder. Dersom du har utdannelse fra NHH stiller du nok bra trygt, men ville aldri tatt en treårig Økonomi og administrasjons-utdanning fra en eller annen Høgskole.

Anonymkode: 6b35a...caa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Tenker å starte på økonomi og administrasjon til høsten. Lurer på hvordan arbeidsmarkedet er/vil bli for økonomer? Planen er å ta master når tiden blir inne for det. Vil jobbe innen markedsføring/ledelse/rådgivning

Arbeidsmarkedet er ekstremt dårlig. Jeg ville vurdert noe annet. Se på omverdensanalysen fra 2016 fra NAV. Tallene er ganske tydelige

Anonymkode: 14ff2...bf5

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er overflod av økonomer. Samtidig er det mange selskaper om outsorcer regnskap osv til Øst-Europa eller andre steder. Dersom du har utdannelse fra NHH stiller du nok bra trygt, men ville aldri tatt en treårig Økonomi og administrasjons-utdanning fra en eller annen Høgskole.

Anonymkode: 6b35a...caa

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsmarkedet er ekstremt dårlig. Jeg ville vurdert noe annet. Se på omverdensanalysen fra 2016 fra NAV. Tallene er ganske tydelige

Anonymkode: 14ff2...bf5

Det har blitt vanskeligere ja, men jeg ville ikke ungått det. Ta master, gjør det bra, få en relevant deltidsjobb. 

Kommer man seg først innenfor, så kan man få solide jobber med økonomi. Vi går et samfunn der det blir stadig mer outsourcing og begredelige arbeidsforhold for andre typer fagfolk, men for administrasjonene (som også har økonomer) går det som regel bra. 

Det samme ser vi på jobben hos oss, der noen fagfolk jobber 7 dager i uken, mens økonomene har mer behagelige arbeidstider. Selvsagt mye å gjøre for dem også i blant, men de har i det minste fritid. 

Så karr deg opp i næringskjeden og ta en solid økonomiutdannelse og gjør det bra. 

Anonymkode: 917fc...ffa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...