Gå til innhold

Facebook-gruppa 'interiør - rene linjer og skandinavisk design'

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Admin der er jo mer på hugget en TF i MFB!

Har en gjennomført, ryddig stil. Ingen chabby chic. Det samme gulvteppet fra Rusta som mange, enkel og pen ullsofa fra skeidar, men spicer opp med mørke toner i farger. Men ALLTID kickes mine innlegg fordi...haha. putene mine, eller lampene mine, eller nå i jula...lysestakene mine. JULELYSESTAKENE. Jeg kjører kanskje skandinavisk design året rundt! 

Til påske kan det jo tenkes jeg drar fram gips-telysholderende malt gul og rød i bhg fra barna mine. Veldig rent, og skandinavisk! 

Og gud forby at du spør om en fargeklætt-råd! Slettes! Nazi-admin! Synd, for gruppa er super! 

Anonymkode: d296e...cdf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alle rommene i den gruppa ser helt like ut.

Den minimalistiske stilen føles bare tom og kald. Svart/hvit/decoblue og evening green og noen Pow lysestaker så er du der liksom. En mer upersonlig stil skal du lete lenge etter!

Det eneste som er verre er vel egentlig shabby chic.

Anonymkode: 36335...297

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker, så lenge bunnlinja følger gruppens mantra må det være lov å ha en dør, en lampe, et gulvteppe eller en greie som ho mener ikke er innafor hennes verden av georg jensen? 

Det meste passer inn, dama! 

AnonymBruker
Skrevet

Liker den gruppa jeg. Gangen min ser snart ut som alle gangene som er postet der. Har også tegnet kjøkkenet mitt basert på en insta-konto jeg fant via den gruppa. Enig i at alt ser klin likt ut på bildene, men selve hovedstilen digger jeg :) 

TS må bare rydde bort julelysestakene sine før bildet blir tatt 😛

Anonymkode: a1a49...017

• Liker 4
Skrevet

Den gruppa der fokuserer jo på at minimalisme = uniformt. Minimalisme og skandinavisk design kan være så mye. Meldte meg ut etter en god stund, da jeg helt ærlig ikke er spesielt interessert i hverken den apen eller stoler fra jysk. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg ler godt av den gruppa! Alt er jo helt klin likt, selv om de som er hardbarka fans selvfølgelig ikke ser det, for de har da heeelt forskjellige stiler må skjønne.. En har svarte vegger, men den neste er jo matt svart, heeeeelt forskjellig uttrykk altså...

Det er vel noen veldig få som klarer å være originale, resten er bare sjelløse følgere som ikke helt forstår hva de holder på med. 

Det går veldig mye i billig replika og møbler fra jysk. ALLE har bestå skjenk fra Ikea! Runde speil, pov lysestaker og aper.... Og hva er greia med stringhyller fulle av nips?? Og det stadige spørsmålet om hvilken pynt skal jeg ha i hylla, på benken, bordet eller beståskjenken... 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er så sykt glad for at den gruppa holder seg til tema. Såklart synes jeg at mye ser likt ut og jeg har det ikke slik selv, men hvis jeg ønsker den type inspirasjon så vet jeg at jeg kan gå inn der! Jeg er ikke interessert i å se nipset ungene dine har laget eller lysestaken din hvis den ikke er innenfor temaet. Det er mange andre grupper du kan poste dette i. Slutt å vær så butthurt og bare godta at du tydeligvis ikke har den stilen de er ute etter.

Endret av addict
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger også gruppa, men om en føler at en blir kakket ned på av noen som er helt " vi bestemmer her og dermed basta" så får en poste i hekta på interiør . Jeg har moderne skandinavisk stil, men allikevel forskjellig fra katalog hjemmene i gruppa, hvor folk pynter til jul ved å sette frem en svart julestjerne og hvor alt rødt er bannlyst. Ingen har vel egentlig egen mening når de må spørre hvordan en pynter minimalistisk til jul, Men gruppa er fin,men  selv ville jeg aldri postet et bilde i gruppa, selv om jeg nok er innafor på både møbler, pynt etc. Men skjønner ikke hva som er inspiferende med Bestå benk og runde speil 

Anonymkode: 0039d...38e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nåja, bildet var tatt som et oversiktsbilde, hvor lysestakene kom med. Ikke de i fokus. Men det var nok til at bildet ble sletta. Det er det jeg mener med gruopa, man kan klare å holde seg til tema, slik jeg har, selvom det på bordet da sto to lysestaker til jul/påske. 

Man ser jo helt tydelig bunnlinja i det moderne, skandinaviske og minimalistiske i 98% av innleggene selvom det er noe pynt/lampe/teppe som ikke er det, akkurat på bildet. 

Unikum kaller jeg det. 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, addict said:

Er så sykt glad for at den gruppa holder seg til tema. Såklart synes jeg at mye ser likt ut og jeg har det ikke slik selv, men hvis jeg ønsker den type inspirasjon så vet jeg at jeg kan gå inn der! Jeg er ikke interessert i å se nipset ungene dine har laget eller lysestaken din hvis den ikke er innenfor temaet. Det er mange andre grupper du kan poste dette i. Slutt å vær så butthurt og bare godta at du tydeligvis ikke har den stilen de er ute etter.

Tja, for det første har de jo ingen klar og tydelig definisjon av hva de anser som minimalistisk/skandinavisk annet enn inne i moderator sine hoder. F.eks. vil min skandinavisk/minimalistiske stue i vintage (mid Century Scandinavian) stil aldri bli godkjent i gruppa selv om det faktisk faller inn under beskrivelsen... 

Ellers synes jeg faktisk at et godt interiør, uansett stil, alltid har plass til det personlige og særpregede. Dvs at selv oldemors rosemalte kiste har plass i et minimalistisk interiør, gjort riktig, uten å måtte males hvit/svart og at slike kontraster skaper dybde og liv. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, bildet var tatt som et oversiktsbilde, hvor lysestakene kom med. Ikke de i fokus. Men det var nok til at bildet ble sletta. Det er det jeg mener med gruopa, man kan klare å holde seg til tema, slik jeg har, selvom det på bordet da sto to lysestaker til jul/påske. 

Man ser jo helt tydelig bunnlinja i det moderne, skandinaviske og minimalistiske i 98% av innleggene selvom det er noe pynt/lampe/teppe som ikke er det, akkurat på bildet. 

Unikum kaller jeg det. 

Kan du poste bilde her? Ble nysgjerrig 😛

AnonymBruker
Skrevet

Meldte meg ut av alle interiørgrupper. Når de pynta juletreet 1.november så fikk jeg nok. 2.juledag kastet de jula ut. Nei, jeg feirer jul når julen er der. Fra 21.des til 2.januar. Fikk spyvondt av julepyntmaset. Og altfor like hjem + evinnelige skrytinga. For en usikker oppvoksende generasjon som ble skapt fra 2000 tallet.

Anonymkode: 82ef0...f49

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, onyx skrev:

Ja, jeg ler godt av den gruppa! Alt er jo helt klin likt, selv om de som er hardbarka fans selvfølgelig ikke ser det, for de har da heeelt forskjellige stiler må skjønne.. En har svarte vegger, men den neste er jo matt svart, heeeeelt forskjellig uttrykk altså...

Det er vel noen veldig få som klarer å være originale, resten er bare sjelløse følgere som ikke helt forstår hva de holder på med. 

Det går veldig mye i billig replika og møbler fra jysk. ALLE har bestå skjenk fra Ikea! Runde speil, pov lysestaker og aper.... Og hva er greia med stringhyller fulle av nips?? Og det stadige spørsmålet om hvilken pynt skal jeg ha i hylla, på benken, bordet eller beståskjenken... 

Helt enig. Jeg bruker gruppa som en pekepinn for å finne mer originalt nordisk design og mer originale farger enn det massen har. Bestå og "hva skal jeg ha i hylla" går det veldig inflasjon i der inne.

Anonymkode: 9d479...27e

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du poste bilde her? Ble nysgjerrig 😛

Erru gærn? 😂

Jeg poster anonymt for å lufte min frustrasjon over en overivrig moderator. Tør ikke ta sjansen på å bli gjenkjent gitt!😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker den gruppa jeg 😅 Har to venninner som IKKE har Skandinavisk stil, men som av og til poster bilde i den gruppen likevel. De får hyggelige kommentarer likevel.

Anonymkode: 1b719...8ed

• Liker 2
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Helt enig. Jeg bruker gruppa som en pekepinn for å finne mer originalt nordisk design og mer originale farger enn det massen har. Bestå og "hva skal jeg ha i hylla" går det veldig inflasjon i der inne.

Anonymkode: 9d479...27e

Ja, ikke sant! Det er bare gå inn der for å sjekke hva jeg i hvertfall IKKE skal ha. 😂  Lista begynner å bli lang, minty breeze, dempet sort, desenio posters, bestå skjenk, svart julepynt .... 

I tilegg må jeg si, gardinløst er ikke alltid fint til alle vinduer. Firkanta husmorvinduer ser ikke bra ut uten gardiner, persienner er ikke noe god erstatning og ser heller ikke alltid særlig bra ut. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes alle rommene i den gruppa ser helt like ut.

Den minimalistiske stilen føles bare tom og kald. Svart/hvit/decoblue og evening green og noen Pow lysestaker så er du der liksom. En mer upersonlig stil skal du lete lenge etter!

Det eneste som er verre er vel egentlig shabby chic.

Anonymkode: 36335...297

Ha ha ja, alt er likt og drit kjedelig! Ble medlem for å lete etter tips, men ja. Får finne meg en annen gruppe.

Anonymkode: 2a6f3...dcc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns gruppa er veldig fin, og setter pris på at de ikke lar det skli ut med andre stiler. Eneste som irriterer meg er den jævla apen 🙈🙊

Anonymkode: aa73e...3b4

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns gruppa er veldig fin, og setter pris på at de ikke lar det skli ut med andre stiler. Eneste som irriterer meg er den jævla apen 🙈🙊

Anonymkode: aa73e...3b4

Problemet er jo at de ikke engang godtar interiører som faktisk faller inn under den store paraplyen "skandinavisk design, minimalisme og rene linjer".. De burde kaldt gruppen "upersonlig møbelkatalogstil", for det er jo det 95% av brukerne tilstreber.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Den jævla apen" 😂

Er det ikke spurvene, eller zebraen som er kul nå? 😐

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...