Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg går på en skole, å jeg har bestemt at NÅ vil jeg slutte, jeg orker ikke mer! har tenkt på det lenge men idag har jeg fått mitt sikkert 50ende mentale breakdown.  Jeg har ekstremt mange grunner til å slutte her.. jeg blir totalt oversett av alle elevene her, de SER jeg går alene og ingen sier noe. Jeg har prøvd mitt vært hyggelig og åpen for prat, men ingen blir aldri mer interessert av den grunn. Nå bor jeg på internat da så jeg er på skolen 24/7. 

Jeg har hatt ekstremt mange nedturer dette skoleåret, vil ikke gå så veldig mye inn på det, men si at det er triste ting som har skjedd på hjemmebane så jeg har hatt litt å tenke på.. jeg hadde 4 venninner i starten av året men de bare begynte å fryse meg ut etterhvert. blir også aldri invitert på ting lenger. å den gangen jeg ble  invitert på fest så sa plutselig hun ene "sorry men det er fullt" også dro de fra meg

Jeg bruker tiden mye alene her, jeg er så ensom og lei at angsten og depresjonen kicker inn. Jeg har tenkt nøye og lenge gjennom dette valget, å jeg har bestemt meg, jeg vil bort her ifra så fort som mulig. jeg har virkelig tenkt grundig. for jeg har det bedre hjemme. Jeg elsker å komme hjem til mine trygge omgivelser, der jeg har venner som bryr seg om meg å vi finner på mye gøy som jenter gjør , familien bryr seg om meg å alt er bare deilig hjemme. !! 

men når jeg snakker med lærerne om at jeg vil slutte så tar de meg ikke alvorlig i det hele tatt!, de sier bare "ja men du må prøve mer, du må ta mer initiativ!" eller "alle her vil sikkert gjerne inkludere deg, de tror kanskje bare ikke du vil være med dem :)" "du må ikke gi opp" men greien er at jeg HAR gitt opp, jeg vil ikke være her for det tråkker meg ned i en psykisk gjørme, de får alt til å virke så enkelt og at det er noe jeg må jobbe med selv. men jeg har jo mistet interessen for lenge siden å være med folk som ikke virker til å ha interesse av å være med meg heller, jeg får ikke sove om nettene å jeg har selvskadet.så mye at jeg måtte sy ene gangen. jeg sliter med panikkangst også, jeg vil bare hjem for dette er for belastende for meg men det er så vanskelig når lærerne mener jeg må gi det 1 sjangse til, men jeg har gitt skolen så uendelig mange sjangser. kan de ikke bare forstå jeg vil hjem, fortest mulig! det er det beste for meg. blir jo nesten suicidal av å være her. det er  ikke kødd engang.. 

(btw ikke kom med gå til psykolog eller noe, for det hjelper ikke i mitt tilfelle, jeg trenger noen som bryr seg om meg bare)

Anonymkode: fe315...17a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk muligheten for å bytte fremfor å slutte! Det pleier ikke å være et problem. Går it i fra at det er vgs du går på. Du vil være glad for dette senere, 

Anonymkode: 9b510...3ee

• Liker 1
Skrevet

Sånn skal du ikke ha det! Hva sier foreldrene dine? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Sånn skal du ikke ha det! Hva sier foreldrene dine? 

min mor synes det er ufattelig trist at jeg har det slik, å hun vil jo det beste for meg så hun håper jo at jeg får det bedre, men det føles bare som ønsketenking. Tror i det siste at hun har begynt å forstått kanskje litt mer hvor mye dette tærer på meg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

min mor synes det er ufattelig trist at jeg har det slik, å hun vil jo det beste for meg så hun håper jo at jeg får det bedre, men det føles bare som ønsketenking. Tror i det siste at hun har begynt å forstått kanskje litt mer hvor mye dette tærer på meg

Ja, du har det slett ikke bra, så godt at moren din begynner å forstå! Det vil ikke hjelpe om hun snakker med lærerne? De ser vel med egne øyne hvordan du har det, så de skal ta deg på alvor!

Er det som brukeren over nevner, noen mulighet for bytte av skole? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, du har det slett ikke bra, så godt at moren din begynner å forstå! Det vil ikke hjelpe om hun snakker med lærerne? De ser vel med egne øyne hvordan du har det, så de skal ta deg på alvor!

Er det som brukeren over nevner, noen mulighet for bytte av skole? 

Det er folkehøgskole så om jeg slutter så kommer jeg ikke til å få kommet meg inn i noe annet før til neste år, i tillegg er jo folkehøgskole noe veldig sosialt så er ikke noen spesiel utdanning man får her, man får studiepoeng ja men man går jo for det meste her som et friår. men jeg ville bruke dette som en start på å komme meg ut å oppleve litt mer men det ble jo bare veldig skuffende og trist. 

Er usikker på om det vil hjelpe om hun snakker med lærerne

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er folkehøgskole så om jeg slutter så kommer jeg ikke til å få kommet meg inn i noe annet før til neste år, i tillegg er jo folkehøgskole noe veldig sosialt så er ikke noen spesiel utdanning man får her, man får studiepoeng ja men man går jo for det meste her som et friår. men jeg ville bruke dette som en start på å komme meg ut å oppleve litt mer men det ble jo bare veldig skuffende og trist. 

Er usikker på om det vil hjelpe om hun snakker med lærerne

Jeg forstår. Jeg skjønner også at du vil slutte, for skal det fortsette sånn så blir du ikke bedre, tvert i mot. Gi deg selv en uke eller to? Så kan du vel egentlig bare reise derfra? Lærerne kan jo ikke stoppe deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du er over 18, blir det for dumt at mora di skal snakke med lærerne for deg! Tror det ligger noe i rådene lærerne har gitt deg, men jeg tror også det kam være lurt å få et miljøskifte med blanke ark, for det vitker som du er inne i en veldig negativ spiral, og sånn skal du ikke ha det!

Anonymkode: ddccd...b54

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg forstår. Jeg skjønner også at du vil slutte, for skal det fortsette sånn så blir du ikke bedre, tvert i mot. Gi deg selv en uke eller to? Så kan du vel egentlig bare reise derfra? Lærerne kan jo ikke stoppe deg. 

Sant. tror 1 uke i hvert fall om ikke mindre, for alt jeg vil er å dra hjem nå

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sant. tror 1 uke i hvert fall om ikke mindre, for alt jeg vil er å dra hjem nå

Jeg skjønner det! Hvis ikke det blir noen endringer, så reiser du. Hold ut så lenge og lykke til. Ingen skal gå rundt å ha det som deg nå, og når ingen tar deg på alvor, så ta vare på deg selv  ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg skjønner det! Hvis ikke det blir noen endringer, så reiser du. Hold ut så lenge og lykke til. Ingen skal gå rundt å ha det som deg nå, og når ingen tar deg på alvor, så ta vare på deg selv  ❤️

Takk for støtte ♥️

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtte ♥️

Bare hyggelig 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Lærerne på folkehøyskolen vil prøve å holde på elevene og overtale deg uansett. De kommer nok aldri til å si "ja, det er sikkert best for deg å slutte". Det er ikke nødvendig at de er enige i at du slutter. Bare gjør det som er best for helsa di!

Anonymkode: 3fd3f...714

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste er helsa di. Jeg gikk også på folkehøyskole men hadde aldri noen venner i det hele tatt og jeg var kun alene på rommet mitt og gråt. Turte ikke å slutte og angrer det for i dag at jeg ikke klarte å si ifra. Klem til deg. Er så fælt å ikke trives.

AnonymBruker
Skrevet

Jo, du må få hjelp. Psykiske lidelser forsvinner ikke av at noen bryr seg. 

Anonymkode: c78dc...53d

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min følte det samme på folkehøyskolen. Hun fikk liksom ikke innpass, jeg var ikke helt fornøyd med at hun ville hjem og at hun ikke ville fullføre året. Men nå i etterkant ser jeg at det var det eneste rette for henne. Hun flyttet hjem og jobbet resten av året før hun begynte på studier. Jeg fikk hjem en jente som psykisk hadde fått en knekk, men som vokste på det og ble en stolt selvsikker jente. Flytt hjem du. 

Anonymkode: 020dc...374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...