Gå til innhold

Lov å bestille bare drikke hos Egon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Selger de ikke nachos og sånt? Hadde bare bestilt noe billig faenskap.

Det er ikke så lenge siden man måtte bestille mat for å få drikke flere plasser. Da solgte de ofte egg for å kunne tilby mat slik at de kunne selge drikke. 

Kjøp baktpotet. Syntes den egentlig er ganske god.

Anonymkode: 4e5d5...ef0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel for det første var det ikke jeg som skrev det. For det andre så tolket jeg det som vedkommende skrev mer som at det kanskje ikke er tilgang til en ok pub hvor de bor? Men nå aner jo ikke vi hvor de bor så det blir jo bare spekulasjoner. 

Det er både puber og spisesteder på bygda da, herregud. Bygda består ikke av tre bondegårder og ei lita grend liksom. Det bruker å være et sentrum der. Ihvetfall om du ikke bor helt ut i villmarken. Hallo liksom. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Det er både puber og spisesteder på bygda da, herregud. Bygda består ikke av tre bondegårder og ei lita grend liksom. Det bruker å være et sentrum der. Ihvetfall om du ikke bor helt ut i villmarken. Hallo liksom. 

Helt i orden det :) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp baktpotet. Syntes den egentlig er ganske god.

Enste gangen jeg forviller meg inn på en egon er når jeg er bakfull som et helvette og har lyst til å nyte ubegrenset pizza og øl mens jeg har bustete hår, er ubarbert og har på meg joggebukse og en skitten tskjorte. 

Eller, også noen ganger når jeg er full og har grus i skoen eller noen andre insisterer på at Egon er en kulinarisk opplevelse.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt i orden det :) 

🙂

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Enste gangen jeg forviller meg inn på en egon er når jeg er bakfull som et helvette og har lyst til å nyte ubegrenset pizza og øl mens jeg har bustete hår, er ubarbert og har på meg joggebukse og en skitten tskjorte. 

Eller, også noen ganger når jeg er full og har grus i skoen eller noen andre insisterer på at Egon er en kulinarisk opplevelse.

Ok. 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har de gjort på meg. Jeg tok med en date dit en gang, vi skulle egentlig bare møtes å henge i byen men det var kaldt så vi satt oss på Egon i 20 årene. Bestilte drikke , de kom flere ganger å spurte om vi hadde bestemt oss for mat og sa til slutt når vi hadde sittet der i 45 minutters tid at vi måtte gå hvis vi ikke skulle kjøpe mat. 

Anonymkode: e8bde...223

Hæ? Men man bestiller jo selv? Hvertfall på de Egon-stedene jeg har vært, må man gå bort til kassa å bestille.

jeg hadde blitt så fornærmet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke maten på Egon, men jeg liker interiøret. Det kan være veldig hyggelig å sitte der noen ganger. Har ofte kun bestilt drikke, har aldri blitt bedt om å bestille mat i tillegg. 

Anonymkode: b0074...dce

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars Egon Olsen som har en sånn trashy søppel»restaurant» oppkalt etter seg. 

Anonymkode: c5f2a...d38

Ganske fornøyelig å se KG 's Navere rakke ned på Egon. Dere er vel ikke akkurat de rette til å snakke drit om noe som helst. Ta en titt i speilet før dere har tenkt å kalle noe som helst for trashy 

• Liker 5
Skrevet

Ha ha, alle vet jo at Egon er et trigger-ord for fordomsfulle og usaklige diskusjoner her inne :fnise: Og likevel skjer det hver eneste gang at noen detter uti med begge beina. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk bra her i Oslo på torsdag uten å bestille mat. 

Anonymkode: d86b9...51d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Egon har ikke noe spiseplikt. Egon finnes heller såvidt jeg vet ikke på bygda, men i byene. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Brunello skrev:

Hvorfor ikke finne et annet sted? Egon er noe av det minst hyggelige jeg kan tenke meg.

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars Egon Olsen som har en sånn trashy søppel»restaurant» oppkalt etter seg. 

Anonymkode: c5f2a...d38

Synes stedet er koselig og maten der fantastisk 😍

Anonymkode: 0b756...79f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd spiseplikt på Egon, og det tas så vidt jeg vet ikke bestilling ved bordene heller..

Anonymkode: 9c9e2...0fc

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Selger de ikke nachos og sånt? Hadde bare bestilt noe billig faenskap.

Det er ikke så lenge siden man måtte bestille mat for å få drikke flere plasser. Da solgte de ofte egg for å kunne tilby mat slik at de kunne selge drikke. 

Ingenting på menyen til Egon kan vel sies å være billig, men det er nok dritt og faenskap. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke si at maten der er direkte dårlig, jeg vil heller si at den bare er lite spennende. Menyen virker å være satt sammen for lite eksperimentelle ganer, hvor de bare har biff, pizza, burgere, texmex og muligens noe fisk. Ingen spennende nye smaker å utforske, og ingenting litt unikt som man ikke har smakt før.

Når jeg ser gjennom menyen er det på en måte ingenting som slår mot meg at "DETTE ser spennende ut og det vil jeg teste ut". Alt er ting som jeg og sikkert også de fleste andre kjenner til fra før. Ingenting av slikt man gjerne ikke hadde kunne laget selv, eller ikke får tak i andre steder. De har ingen signaturretter som de kan vise frem med litt stolthet.

Dessverre er det vel slik at det må være på den måten for å drive lønnsomt. Folk er generelt lite eksperimentelle, og det er synd at kjederestaurantene stikker av med så mye av oppmerksomheten på så basic mat. Kokkene er nok også veldig bundet til kjedens konsept og må forholde seg til å koke opp smakløse fjordlandporsjoner på bakrommet. Jeg liker bedre de mer selvstendige restaurantene som ikke er del av en kjede, for da kan de lokalt bestemme menyen og konseptet selv.

Men for å være på tema: De har da litt forskjellige rødviner å velge blant, og skal man likevel ikke spise så spiller det vel ingen rolle hvor man drikker den. Vil tro det går helt fint å ta noen glass, men går an å spørre for sikkerhetsskyld. Utenom at det er en litt rar atmosfære å se godt voksne mennesker som spiser den vanlige barnevennlige maten de er vant med fra før, som hamburger og pommes frites med masse ketchup på, når man egentlig forventer noe litt mer sofistikert i en slik atmosfære.

Anonymkode: b41d8...3a6

• Liker 1
Skrevet

Det har hendt jeg har tatt en øl på Egon, men det er innenfor ring to, hvordan det er andre steder vet jeg ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...