AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 I går lagde jeg sukkervoks hjemme. Og dette var jo bare helt fantastisk bra! Jeg er frelst! Klistrer seg ikke til huden slik vanlig voks gjør, så det gjorde ikke spesielt vondt selv om hårene var blitt ganske så lange. Huden min er heller ikke noe nuppete og stygg slik den har pleid å bli med vanlig voks. Fikk ikke til den hardvoks-konsistensen, men til å være første gang synes jeg det gikk ganske så bra. Anbefaler å bruke en voksvarmer som holder på temperaturen til voksen, og å ha denne på 60-65 grader. Jeg har slik voksvarmer med skjerm som viser temperaturen, det er veldig kjekt! Brukte after wax-lotion etterpå og huden var helt glatt og fin. Dette er den helt ultimate løsningen for meg som sliter med overdreven hårvekst både her og der (kraftig hårvekst nedentil, laaange krøllete hår på bakside lår, og ellers lange og mørke hår på tærne, vristen på føttene, leggene, brystene og magen - jeg er kvinne og føler meg ikke spesielt feminin med alt det håret. Nå har jeg også bestilt sukkervoks i form av rullevoks og rullevoks-apparat, litt enklere med tanke på påføring særlig nedentil. Ville bare dele en meget positiv erfaring - sukkervoks er virkelig ikke noen "hype" slik jeg trodde det var. Alle burde prøve det! Anonymkode: de71c...d0b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Glemte å nevne det - men en annen fantastisk ting med sukkervoks er at det løser seg opp i vann, så det er bare å skylle av voksrestene fra huden, spatler, stoffstrimler, kjelen til voksvarmeren, osv. og ellers vaske med vann på gulv og vask der hvor voksen har blitt sølt. Dette var jo et mildt sagt helvete med vanlig voks tidligere. Jippi - TS Anonymkode: de71c...d0b
Hilde1302 Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Glemte å nevne det - men en annen fantastisk ting med sukkervoks er at det løser seg opp i vann, så det er bare å skylle av voksrestene fra huden, spatler, stoffstrimler, kjelen til voksvarmeren, osv. og ellers vaske med vann på gulv og vask der hvor voksen har blitt sølt. Dette var jo et mildt sagt helvete med vanlig voks tidligere. Jippi - TS Anonymkode: de71c...d0b arti å se at dette har kommet hit nå, det er jo mye billigere og bedre en å kjøpe voks i butikk. jeg lærte denne teknikken av noen arabiske jenter for ca 20 år siden, dette var den tradisjonelle måten de fjernet hår, i tilegg til tråd (som også har blitt vanlig de siste årene hær). de varmet sukkeret med litt vann og sitron om jeg kke husker feil. også hadde de alltid en liten kasterolle stående som de bare satte på ovnen når de trengte
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: I går lagde jeg sukkervoks hjemme. Og dette var jo bare helt fantastisk bra! Jeg er frelst! Klistrer seg ikke til huden slik vanlig voks gjør, så det gjorde ikke spesielt vondt selv om hårene var blitt ganske så lange. Huden min er heller ikke noe nuppete og stygg slik den har pleid å bli med vanlig voks. Fikk ikke til den hardvoks-konsistensen, men til å være første gang synes jeg det gikk ganske så bra. Anbefaler å bruke en voksvarmer som holder på temperaturen til voksen, og å ha denne på 60-65 grader. Jeg har slik voksvarmer med skjerm som viser temperaturen, det er veldig kjekt! Brukte after wax-lotion etterpå og huden var helt glatt og fin. Dette er den helt ultimate løsningen for meg som sliter med overdreven hårvekst både her og der (kraftig hårvekst nedentil, laaange krøllete hår på bakside lår, og ellers lange og mørke hår på tærne, vristen på føttene, leggene, brystene og magen - jeg er kvinne og føler meg ikke spesielt feminin med alt det håret. Nå har jeg også bestilt sukkervoks i form av rullevoks og rullevoks-apparat, litt enklere med tanke på påføring særlig nedentil. Ville bare dele en meget positiv erfaring - sukkervoks er virkelig ikke noen "hype" slik jeg trodde det var. Alle burde prøve det! Anonymkode: de71c...d0b Oppskrift? Anonymkode: d18e9...24c
Yuumi Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppskrift? Anonymkode: d18e9...24c sukker, vann (og sitron) litterally. Endret 6. januar 2019 av Emblja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå