rutti Skrevet 4. april 2005 #1 Skrevet 4. april 2005 Hei. Hvor mye skal en regne i velkomstdrink per person? Er det helt feil med 2 dl?
Gjest Betty Boop Skrevet 4. april 2005 #2 Skrevet 4. april 2005 Vi serverer champagne som velkomstdrink - har kjøpt inn nesten en halvflaske til hver.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #3 Skrevet 4. april 2005 Det kommer kanskje an på om gjestene får velkomstdrinken mens de venter på brudeparet (det går gjerne mer om gjestene må vente lenge), eller om brudeparet ankommer noenlunde samtidig som gjestene, slik at det blir en kort mottakelse før spisesalen inntas. Mulig jeg er på ville veier, men jeg mener å ha hørt at man beregner 7 glass per flaske dersom det er musserende.
rutti Skrevet 4. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2005 vi skal jo ha frukt og brus mens gjestene venter, så får de velkomst drinken når vi kommer:)
tommeline Skrevet 4. april 2005 #5 Skrevet 4. april 2005 Vi serverer champagne som velkomstdrink - har kjøpt inn nesten en halvflaske til hver. 1/2 flaske champis til hver?? Da er vel de fleste på en snurr til middagen . Vi satser på et glass velkomstdrikk.
prikkeline Skrevet 4. april 2005 #6 Skrevet 4. april 2005 Vi serverer champagne som velkomstdrink - har kjøpt inn nesten en halvflaske til hver. Jøss - skal si dere slår på stortromma. Men det blir sikkert grådig festlig til middagen Vi skal ha bryllupet på hotel, så den saken tar personalet på hotellet seg av. Men de får ikke en halv flaske hver iallfall, det får holde med 1 velkomsdrink før maten takk (som vi betaler iallfall)
Gjest Betty Boop Skrevet 5. april 2005 #8 Skrevet 5. april 2005 Hihi, jeg vet vi har tatt i litt - men det blir ca. 2 timer fra gjestene kommer til middagen starter, så jeg vil ikke at folk ikke skal ha noe i glasset hvis de vil ha noe. Men vi har altså kjøpt inn 1 flaske pr. 2 personer, men vi regner jo ikke med at alle går. Det var nemlig et forslag fra svigers at vi sparte flasker fra bryllupet til våre barn skulle gifte oss, og til våre bryllupsdager. Noe jeg synes var en veldig fin idé! Og i bryllupet vårt spretter svigers den nest siste flasken champagne fra deres bryllup (én igjen til lillebror!).
Pasha Skrevet 5. april 2005 #10 Skrevet 5. april 2005 bettyboop..det var jo stillig!! (at han spretter en champs fra sitt bryllup i bryllupet deres)
Smiling Skrevet 5. april 2005 #11 Skrevet 5. april 2005 Har hørt at 4 cl er vanlig per person Jeg synes dette høres veldig lite ut hvis det er snakk om total mengde: 4 cl er vel mer spritmengden for en drink som ellers blandes ut med noe annet? For servering av vin og utblandede drinker (bowle, for eksempel) er det vel enklere å regne i glass, og jeg synes anslaget på 2 dl per person høres greit ut: det er ca to glass, og det kan vel gjerne gå med hvis det er litt tid å vente før middagen.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #12 Skrevet 5. april 2005 Jeg kommer til å serevere frukt og ein slags punsj.. Halt om halt me hvit vin og mozel og bær mens gjestene venter på oss.... og sprette campangen når vi kommer.....
magnhild Skrevet 5. april 2005 #13 Skrevet 5. april 2005 Jeg kommer til å serevere frukt og ein slags punsj.. Halt om halt me hvit vin og mozel og bær mens gjestene venter på oss.... og sprette campangen når vi kommer..... Det var veldig lurt. Tror jammen meg vi skal gjøre det samme!!
carina81 Skrevet 5. april 2005 #14 Skrevet 5. april 2005 Vi regner med et glass velkomstdrink til hver. Vi skal ha det på restaurant og det var det de sa var vanligst. Det skal også stå kaffe og frukt fremme hvis de vil ha det mens de venter på oss. Regner med at vi kommer ca 1 time etter gjestene.
Gjest hmr Skrevet 22. april 2005 #15 Skrevet 22. april 2005 Vi kommer til å kjøpe inn rikelig med en rimelig, men grei, spansk musserende vin. Den serveres med en liten dæsj creme de cassis (kirsebærlikør). Godt & friskt og relativt rimelig. Gjestene får drikke så mye de ønsker - blir bare en drøy time da, så det begrenser seg selv. Synes det kan blir litt kjiipt med bare en liten drink som aperitif.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #16 Skrevet 22. april 2005 Ett glass til hver gjest. Vi serverer bare velkomstdrink i en halv time, da det ikke er tid til mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå