Gå til innhold

Noen her som har hotellpute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle puter blir flate over tid. Det er meningen å bytte dem ut. 

Anonymkode: a0634...3e3

Se svaret til deg rett over her

Anonymkode: ed534...21b

Videoannonse
Annonse
Gjest Krampus
Skrevet

Har hotellputer, men ikke til å sove på. De er alt for store. Bruker medium høy pute og en lav en. Hotellputene er pynt. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen jeg har vært mye på besøk hos har tempurpute som jeg har brukt når jeg har vært der. Jeg har aldri innfunnet meg med det materialet, får ikke til å sove på det, blir for hardt. Kan ha sammenheng med at jeg som regel er urolig i kroppen før jeg sovner, så materialet rekker ikke å "huske" kroppsstillingen min eller noe sånt. 

Det tar litt tid å venne seg til den. Men nå sover jeg som en stein, og savner den om jeg ikke har den med om jeg overnatter andre steder.

og jeg er sånn som er veldig urolig før jeg sovner, og snur meg tusen ganger om natta....

Anonymkode: cf4ff...a0c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikkert, sånne 70x100 puter hvertfall. Jeg har problem med at putene mine blir for flate over tid så må "puffe" dem opp, så tenker kanskje at kombinasjon mellom hotellpute og medium høy eller høy pute til vanlig blir fint for meg. 

Er usikker på bredden og lengden på mine, men de er svære og voluminøse. Større enn  70x100 i hvert fall. Jeg bruker ikke dun, så problemer med flate puter har jeg ikke. Kan du ikke dra til en butikk, og kjenne og trykke på de forskjellige? Vi liker forskjellige ting, jeg har kjøpt mine på KID og er fornøyd med dem. De har vært på salg til 500,- flere ganger. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, IommI skrev:

Er usikker på bredden og lengden på mine, men de er svære og voluminøse. Større enn  70x100 i hvert fall. Jeg bruker ikke dun, så problemer med flate puter har jeg ikke. Kan du ikke dra til en butikk, og kjenne og trykke på de forskjellige? Vi liker forskjellige ting, jeg har kjøpt mine på KID og er fornøyd med dem. De har vært på salg til 500,- flere ganger. 

Ja, sikkert lurt å heller dra i en butikk enn å bestille på nett.

Når det gjelder dun så er det fiberputer jeg har nå, men de ble fortsatt flate etter bare et halvår.

AnonymBruker
Skrevet

Altså dere som snakker om at putene blir så fort lave, en pute må vedlikeholdes for å holde seg.  Luftes, ristes, vaskes med jevne mellomrom og tørkes på rett måte. Jeg kjøpte nye puter for fem år siden, dunputer fra Høie, og de er like fine i dag pga riktig behandling. Litt spenst kan nok en pute miste, men er den flat etter et halvt å vil jeg påstå den er behandlet feil. 

Anonymkode: ff050...f64

AnonymBruker
Skrevet

Altså dere som snakker om at putene blir så fort lave, en pute må vedlikeholdes for å holde seg.  Luftes, ristes, vaskes med jevne mellomrom og tørkes på rett måte. Jeg kjøpte nye puter for fem år siden, dunputer fra Høie, og de er like fine i dag pga riktig behandling. Litt spenst kan nok en pute miste, men er den flat etter et halvt å vil jeg påstå den er behandlet feil. 

Lufte får jeg ikke gjort her jeg bor nå. Hvor ofte rister og vasker du putene? Jeg vasker dyner og puter årlig.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

De er 70*100. For mye av overkroppen ligger på puta. De er ment som pynt. 

Anonymkode: 2f328...46a

Korrekt bruk av pute innebærer faktisk at skuldrene også skal hvile på puta.

Anonymkode: 05778...103

• Liker 2
Skrevet

Bruker myk hotellpute under Wellpur pute. Fungerer supert.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, toothfairy skrev:

Bruker myk hotellpute under Wellpur pute. Fungerer supert.

Hvilken hotellpute har du?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken hotellpute har du?

Høie 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sikkert lurt å heller dra i en butikk enn å bestille på nett.

Når det gjelder dun så er det fiberputer jeg har nå, men de ble fortsatt flate etter bare et halvår.

Jøss.. Jeg kjøper nye hodeputer cirka hvert 2. år. Og tar de til rens 2-3 ganger i året. Har fiberputer sjæl, mine holder puffen godt. Men jeg banker de hver dag når jeg rer opp.. der gjør vel de fleste.. ? 😊 

Kanskje et alternativ er at du ikke kjøper veldig dyre puter, og heller bytter de ut etterhvert som de blir flate.. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, IommI skrev:

Jøss.. Jeg kjøper nye hodeputer cirka hvert 2. år. Og tar de til rens 2-3 ganger i året. Har fiberputer sjæl, mine holder puffen godt. Men jeg banker de hver dag når jeg rer opp.. der gjør vel de fleste.. ? 😊 

Kanskje et alternativ er at du ikke kjøper veldig dyre puter, og heller bytter de ut etterhvert som de blir flate.. 

Jeg har hørt og lest at man ikke skal re sengen, da det gir mer tilvekst av midd. Men banker i puta når jeg står opp. 

Ja, mulig at det er bedre å bytte de ut oftere. Er bare veldig lite fan av bruk og kast.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hørt og lest at man ikke skal re sengen, da det gir mer tilvekst av midd. Men banker i puta når jeg står opp. 

Ja, mulig at det er bedre å bytte de ut oftere. Er bare veldig lite fan av bruk og kast.

Jeg har lest og sett på tv2 hjelper deg at det med midd i senga er en myte. De testet det i 2017 eller 2018.

Jeg støvsuger senga hver uke, og bytter sengetøy hver uke. Dessuten sover jeg med pysj, og dusjer hver dag. Jeg er ikke redd for midd, jeg er ikke allergisk. Dessuten blir ikke senga redd opp før etter 1 time, da har senga fått lufte seg. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, IommI skrev:

Jeg har lest og sett på tv2 hjelper deg at det med midd i senga er en myte. De testet det i 2017 eller 2018.

Jeg støvsuger senga hver uke, og bytter sengetøy hver uke. Dessuten sover jeg med pysj, og dusjer hver dag. Jeg er ikke redd for midd, jeg er ikke allergisk. Dessuten blir ikke senga redd opp før etter 1 time, da har senga fått lufte seg. 

Ja mulig at vi ikke har så mye midd i norske senger. 

Hvorfor støvsuger du senga hver uke hvis du bytter sengetøy hver uke? 

Skjønte ikke helt hvor du ville med at du bruker pysj og at du dusjer hver dag? :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt bruk av pute innebærer faktisk at skuldrene også skal hvile på puta.

Anonymkode: 05778...103

Hvor har du det ifra ? 

Anonymkode: 4156b...e35

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lufte får jeg ikke gjort her jeg bor nå. Hvor ofte rister og vasker du putene? Jeg vasker dyner og puter årlig.

Putene ristes hver morgen, annenhver uke luftes de utendørs i noen timer ifm skifte av sengetøy, litt avhengig av vær og vind. Vasker hvert halvår, tørker i tørketrommel med tørkeballer, og lar de hvile et døgn etter å blitt tatt ut av tørketrommelen. Vasker oftere hvis jeg har vært syk og svettet mye. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja mulig at vi ikke har så mye midd i norske senger. 

Hvorfor støvsuger du senga hver uke hvis du bytter sengetøy hver uke? 

Skjønte ikke helt hvor du ville med at du bruker pysj og at du dusjer hver dag? :) 

Jeg støvsuger alltid madrassene før jeg legger på rent laken. Har alltid gjort det. 

Ikke noe spesielt, tenkte kun at jeg har naturlig hygiene. Og at det muligens blir færre døde hudceller i senga, når man sover med pysj. (Jeg sover med pysj, fordi det er behagelig).

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken hotellpute har dere? Fra Høie? 

Mener mine er fra KID

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som menes med å "re sengen" i denne sammenhengen her er vel å brette sammen dyna og legge den og putene pent på plass med et sengeteppe på toppen. Å riste opp dyner og puter er bare bra, men poenget er at dyna ikke bør legges pent tilbake, men ligge "oppslått" så både dyne og madrass får luftet seg og tørket skikkelig. 

Anonymkode: 40aa8...5f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...