Gå til innhold

Noen her som har hotellpute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er hotellputer som regel veldig høye? Jeg liker godt å kombinere to puter, og bruker relativt høye puter til vanlig. Men for høye puter er jo ikke bra det heller. Så lurer på om jeg må velge lav pute sammen med hotellpute eller om jeg kan gå for medium høy eller høy pute i tillegg til hotellputen.

Anonymkode: ed534...21b

AnonymBruker
Skrevet

Omg. Hotellpute er for stort! 

Anonymkode: 2f328...46a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har høye hotellputer, det finnes lavere også. De med dun er ganske lave. 

Men nå bruker ikke vi de som soveputer. Mest til lesing,pynt og legge den mellom beina. 

Anonymkode: 4156b...e35

• Liker 5
Skrevet

Har hotellpute og en middels høy pute i tillegg, fungerer veldig fint for min del, men dette er jo smak og behag

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omg. Hotellpute er for stort! 

Nei, ikke for meg.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har høye hotellputer, det finnes lavere også. De med dun er ganske lave. 

Men nå bruker ikke vi de som soveputer. Mest til lesing,pynt og legge den mellom beina. 

1 minutt siden, Thjelp skrev:

Har hotellpute og en middels høy pute i tillegg, fungerer veldig fint for min del, men dette er jo smak og behag

Hvilken hotellpute har dere? Fra Høie? 

AnonymBruker
Skrevet

Har hotellputer men bruker de ikke om natta. Mer som støtte når en ligger i senga å leser. Bruker tempurpute på natta.

Anonymkode: cf4ff...a0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det som pyntepute. Bruker den ikke om natta. 

Anonymkode: a7f77...03e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilken hotellpute har dere? Fra Høie? 

Vi har fra Ikea. De hadde to typer, tok den høye. 

Skrevet

Perfekt mellom beins som støtte når man sover!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke for meg.

De er 70*100. For mye av overkroppen ligger på puta. De er ment som pynt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hotellputer men bruker de ikke om natta. Mer som støtte når en ligger i senga å leser. Bruker tempurpute på natta.

Anonymkode: cf4ff...a0c

Noen jeg har vært mye på besøk hos har tempurpute som jeg har brukt når jeg har vært der. Jeg har aldri innfunnet meg med det materialet, får ikke til å sove på det, blir for hardt. Kan ha sammenheng med at jeg som regel er urolig i kroppen før jeg sovner, så materialet rekker ikke å "huske" kroppsstillingen min eller noe sånt. 

• Liker 2
Skrevet

Mener du slike støtteputer, man har bak hodeputen? Jeg har slike, ja de er ganske høye. Jeg sover ikke på de, men bruker de som støtte når jeg leser eller ser på TV i senga. Det gir ekstra comfort, det er deilig. 

AnonymBruker
Skrevet

De er 70*100. For mye av overkroppen ligger på puta. De er ment som pynt. 

Hva de brukes til er jo opp til hver enkelt. Jeg har hatt det veldig komfortabelt når jeg har sovet på hotellpute de gangene jeg har sovet på hotell. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hotellpute, men den var så stor at jeg ble liggende oppå den med skuldra når jeg lå på siden, så jeg fikk egentlig ikke særlig med støtte under hodet. Jeg har nå en vanlig høy pute som jeg liker mye bedre. Det er dog viktig å huske på at puter ikke har så lang levetid. Noen har jo samme puta i åresvis og da er det ikke rart den blir flat. 

Anonymkode: a0634...3e3

Annonse
Skrevet

Bruker tempurpute på natta.

Samme her, som former seg rundt nakken og gir en veldig god støtte når man sover. Alt annet gir meg vond nakke. De fleste vil merke dette etterhvert som årene går, liggestilling i sengen er enormt avgjørende for en god natt søvn. Men dette er ikke noe det finnes fasitsvar på, fordi vi alle har helt forskjellige behov, og ofte endrer det seg i løpet av få år.

Jeg er så avhengig at en god tempur pute at jeg har det med meg på reise også.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, IommI skrev:

Mener du slike støtteputer, man har bak hodeputen? Jeg har slike, ja de er ganske høye. Jeg sover ikke på de, men bruker de som støtte når jeg leser eller ser på TV i senga. Det gir ekstra comfort, det er deilig. 

Sikkert, sånne 70x100 puter hvertfall. Jeg har problem med at putene mine blir for flate over tid så må "puffe" dem opp, så tenker kanskje at kombinasjon mellom hotellpute og medium høy eller høy pute til vanlig blir fint for meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover som en stein på en sky når jeg er på hotell og kjøpte hotellpute til hjemmebruk men det ble ALT for høyt. Nå har jeg en medium høy pute og det er også for høyt så jeg sover oftere på magen nå i en helt merkelig posisjon for nakken og ryggen liker ikke ligge rett på ryggen og nakken med hodet på puten lenger. Må kjøpe meg en lavere pute. Lav og fast , da oppleves den høyere siden den ikke synker sammen

Anonymkode: 9e83b...324

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert, sånne 70x100 puter hvertfall. Jeg har problem med at putene mine blir for flate over tid så må "puffe" dem opp, så tenker kanskje at kombinasjon mellom hotellpute og medium høy eller høy pute til vanlig blir fint for meg. 

Alle puter blir flate over tid. Det er meningen å bytte dem ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hotellpute, men den var så stor at jeg ble liggende oppå den med skuldra når jeg lå på siden, så jeg fikk egentlig ikke særlig med støtte under hodet. Jeg har nå en vanlig høy pute som jeg liker mye bedre. Det er dog viktig å huske på at puter ikke har så lang levetid. Noen har jo samme puta i åresvis og da er det ikke rart den blir flat. 

Kommer det ikke an på hvor "fluffy" puta er, hvor mye støtte hodet får? Hvis skuldra ligger oppå puta mener jeg. 

Mine puter har pleid å bli for flate over kort tid, selv om jeg har valgt høye puter. De to jeg har nå har jeg hatt i et halvår og de var til sammen nesten for høye da jeg kjøpte de, nå må jeg puffe de opp med armen for å få sove. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...