Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil beskrive meg selv som ganske observerende. Er ganske usikker og redd for mennesker, og i lange perioder kan jeg være dårligere mens jeg i andre perioder er helt normal/velfungerende. I dårlige perioder drar jeg ofte steder kun for å se på og observere hvordan mennesker ser ut/er og omgås hverandre. I dag tittet jeg på noen venninner på bussen. Så ut som de hadde det så koselig, og syntes de var søte. De lo og tullet osv, og virket veldig humoristiske. Tenkte at jeg skulle ønske jeg var slik. Jeg så at de så mot meg så jeg sluttet.

Da de skulle av bussen og gikk forbi meg sa hun ene "jævla creep" og spyttet på meg. Så lo de og gikk av bussen. Følte meg helt forferdelig. Alle andre på bussen så det jo også. Ville bare smelte sammen og aldri være et menneske igjen. Føler meg fortsatt elendig. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Er det trakasserende av meg å se på folk? Jeg stirret ikke i fem minutter, men jeg tittet nok litt mer enn et 1-2 sekunder, som virker å være maksregelen. Har alltid tenkt at det må være lov å se på folk, men nå skjønner jeg at jeg ikke kan det. Til tider er det bare all den sosiale kontakten jeg får, så blir litt frustrert.

Anonymkode: a2fc3...958

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unødvendig å spytte på deg, men skjønner godt at de ble ukomfortable. Hadde noen glodd på meg hadde jeg blitt helt ekkel inni meg også

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ekkelt ut. Unødvendig å spytte. Bare vit at så lenge du er et godt menneske, så er det det som teller. :klem:

Sannsynligvis var det en forsvarsmekanisme: Kan det tenkes at de opplevde deg som skremmende? Hvordan fremstår du ellers? Kanskje du bør passe på ikke å stirre for lenge på folk igjen.

Anonymkode: e9f84...dbf

• Liker 4
Skrevet

Utrolig slemt av henne å spytte på deg! Ikke greit! Så først vil jeg bare gi deg en god klem :klem:

Det hender jeg opplever at folk stirrer på meg også. Det føles ukomfortabelt fordi jeg ikke vet hva de tenker. Kanskje de bare var i sin egen boble :)  Hvis det er damer så smiler jeg til dem. Vet ikke hvorfor jeg gjør det, men jeg føler at situasjonen ikke blir så intens da. 

Håper det går bra med deg ❤️

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du TS? for la oss si er du 60, å jentene 18 så er det ekkelt at du beskriver dem som søte jenter feks

Anonymkode: f4405...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS, jeg er en av dem som kan synes det er ubehagelig å bli sett på, men ikke søren om jeg spytter på folk som ser på meg!

Det er bare så ekkel og bedriten oppførsel at fysj! Skjønner godt det føltes vondt for deg å bli utsatt for dette.

Anonymkode: a02cc...4e1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei her har du møtt en utrolig frekk og kjip jentegjeng! En ting er å syntes det er ubehagelig, men å reagere med å spytte er for slemt! 

Når jeg var tenåring var mange jevnaldrene jenter sånn type veldig ute etter bråk . Så man på noen tilfeldig kunne jentene spørre hvorfor man så stygt på de og begynne å dytte å slå. Utrolig teit , noen vil bare yppe og lage drama og høres ut som du har møtt en sånn en her! 
En gang var det en voksen dame som stirret på meg, jeg la egentlig ikke veldig merke til det, vendte bare blikket en annen vei og tok det ikke noe personlig. Så kom hun bort til meg å sa "unnskyld hvis du syns jeg stirrer, men du har så pene trekk i ansiktet ditt! jeg ble så fascinert!" altså hun mente ikke noe slemt med det og heller ikke noe creepy med det :)

Jeg kan selv ta meg i å stirre på veldig pene jenter eller damer og menn som ser ut som har det veldig koselig og fint. Jeg får glede av å på en måte føle deres glede og mener ikke noe creepy med det men om noen av de får øyekontakt med meg flere ganger passer jeg på å slutte å se for da blir det fort til at de oppfatter at jeg ser som truende. Som kanskje hun jenta du møtte i dag gjorde. 

Anonymkode: bf96f...d84

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som du møtte en gjeng dramaqueens. Det er de som er kjipe her. Kunne skjønt det om det var en godt voksen mann som åpenbart siklet på dem, men ikke at de heller da dro det så langt som å spytte på noen, men kalte vedkommende creepy. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spytte på noen og komme med kallenavn er helt bak mål, ikke greit. Jeg blir stirret på en del pga. handicappet mitt, det verste jeg har gjort mot noen er å heve øyebrynene.

Anonymkode: 87ea1...9e2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du TS? for la oss si er du 60, å jentene 18 så er det ekkelt at du beskriver dem som søte jenter feks

Anonymkode: f4405...226

Jeg er 20. De var på min alder

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei her har du møtt en utrolig frekk og kjip jentegjeng! En ting er å syntes det er ubehagelig, men å reagere med å spytte er for slemt! 

Når jeg var tenåring var mange jevnaldrene jenter sånn type veldig ute etter bråk . Så man på noen tilfeldig kunne jentene spørre hvorfor man så stygt på de og begynne å dytte å slå. Utrolig teit , noen vil bare yppe og lage drama og høres ut som du har møtt en sånn en her! 
En gang var det en voksen dame som stirret på meg, jeg la egentlig ikke veldig merke til det, vendte bare blikket en annen vei og tok det ikke noe personlig. Så kom hun bort til meg å sa "unnskyld hvis du syns jeg stirrer, men du har så pene trekk i ansiktet ditt! jeg ble så fascinert!" altså hun mente ikke noe slemt med det og heller ikke noe creepy med det :)

Jeg kan selv ta meg i å stirre på veldig pene jenter eller damer og menn som ser ut som har det veldig koselig og fint. Jeg får glede av å på en måte føle deres glede og mener ikke noe creepy med det men om noen av de får øyekontakt med meg flere ganger passer jeg på å slutte å se for da blir det fort til at de oppfatter at jeg ser som truende. Som kanskje hun jenta du møtte i dag gjorde. 

Anonymkode: bf96f...d84

Takk :)

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20. De var på min alder

Takk :)

Rundt 20 år og spytter på folk fordi de titter litt?😱 Nei fy. De oppfører seg som vanskelige 13 åringer. Håper de får igjen av andre som ikke aksepterer sånn oppførsel.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke sitte og se på folk og lytte til deres samtaler. Det er utrolig ubehagelig å føle seg overvåket på den måten, man vet aldri intensjonen bak.

Anonymkode: 4e7d2...8e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel du kan kanskje anmelde henne. Det e overvåkningskamera på busser :). 

Anonymkode: 011e5...a8f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Selv om du ikke mener noe vondt med det, har du vel ikke det tatovert i panna akkurat. At du vet med deg selv at du er en god person holder heller ikke, jentene kan ikke lukte det.

Jenter må alltid være på valt mot creeps. Vi må passe på å ikke drikke for mye, ikke gå alene, ikke være for vennlig så det kan misforstås men heller ikke så uvennlige at det provoserer frem aggresjon. Vi må kle oss dekkende for at ikke menn skal legitimere glaning med biologi, og vi må ikke besøke eller bli med folk vi ikke kjenner godt. De vi kjenner godt må vi også passe oss for jfr voldtektsstatistikk. 

SELVFØLGELIG går alarmen hos jenter når noen stirrer eller oppfører seg unormalt. Selvfølgelig beskytter de seg. De kan ikke vite at du er en snill raring med sosial angst eller en som sitter og planlegger å gå av på samme stopp, følge etter dem hjem og huske hvor de bor til en annen gang når de er alene. Synes det er rart at du ikke forstår det egentlig. 

Spytting er ugreit, men lett å forstå. 

Anonymkode: 240d1...2a5

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel du kan kanskje anmelde henne. Det e overvåkningskamera på busser :). 

Anonymkode: 011e5...a8f

Dette👆  Kanskje kjerringa kan lære seg å takle ting på en mer voksen måte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg har blitt så sliten av folk som observerer at jeg har blitt sånn

’er det så jævla farlig da?’

prøver å få frem et poeng: ikke glo på meg 

hva skjer? Det som alltid skjer. At ingen mennesker egentlig kjenner til sin egen natur. 

De sier kanskje: jeg er såååååå bra fordi jeg kildesorterer 

og i neste øyeblikk oppfører seg som en jævla idiot  

men de får lov for de kildesorterer og da er man the shit

Er det virkelig slik at jeg må INVESTERE i å ikke være et blikkfang? 

At jeg må gjøre masse idiotiske ting for å ‘fortjene’ å få være i fred?

som å ha fine sko og fine klær? 

Overfladisk much....

og det verste er at de som ser på har stygge klær og stygg hud selv... 

Anonymkode: bfd0a...06c

AnonymBruker
Skrevet

Anmeld hendelsen til politiet. Dette er vold.

Anonymkode: 7b78a...ce1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om du ikke mener noe vondt med det, har du vel ikke det tatovert i panna akkurat. At du vet med deg selv at du er en god person holder heller ikke, jentene kan ikke lukte det.

Jenter må alltid være på valt mot creeps. Vi må passe på å ikke drikke for mye, ikke gå alene, ikke være for vennlig så det kan misforstås men heller ikke så uvennlige at det provoserer frem aggresjon. Vi må kle oss dekkende for at ikke menn skal legitimere glaning med biologi, og vi må ikke besøke eller bli med folk vi ikke kjenner godt. De vi kjenner godt må vi også passe oss for jfr voldtektsstatistikk. 

SELVFØLGELIG går alarmen hos jenter når noen stirrer eller oppfører seg unormalt. Selvfølgelig beskytter de seg. De kan ikke vite at du er en snill raring med sosial angst eller en som sitter og planlegger å gå av på samme stopp, følge etter dem hjem og huske hvor de bor til en annen gang når de er alene. Synes det er rart at du ikke forstår det egentlig. 

Svært så ivrig du var til å forsvare og rettferdiggjøre vold. Den som slår er alltid frustrert for noe.

Anonymkode: 7b78a...ce1

• Liker 5
Skrevet

Og der sprakk den illusjonen. Så "søte" var de altså. Ts, du gjorde ikke noe galt. Hvis folk ikke lenger takler å bli sett på i noen sekunder, så vet ikke jeg. Verden er blitt hakkende gal på enkelte områder. Det er veldig synd at jeg ikke satt i den bussen. Jeg vet noen som ville ha hørt det. For noen forferdelige ekle fremtoninger! Uff

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør roe ned et par hakk. Minst! Er du virkelig blitt så paranoid at du syns det er lett å forstå at noen spytter på en fordi de ser noen sekunder på andre? I så fall er det du og likesinnede som er creepy her, og ingen andre. Makan. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...