AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Nå er det tre uker til termin og kanskje på tide å begynne å kjøpe inn utstyr.. solgte det mester etter nr 1 selv om det bare er to år mellom dem😅 har lett aktivt på Finn, og fant Stokke badebalje med nyfødtstøtte til 200kr, og babybjørn vippestol med leke til 500kr. Dette husket jeg fra forrige babytid at jeg angret på at jeg ikke kjøpte, så tenkte å gjøre det nå. Noen som har erfaring med disse produktene? Typisk meg å kjøpe noe for så å finne ut at det ikke var så bra likevel, eller at jeg burde gå for noe annet. Jeg har også tenkt på ergobaby bæresele. Jeg har babybjørn fra før, men syntes den var så vond rundt hoftene og i ryggen. Bæreselen var gull å ha da første var klistremerkebaby, men pappaen nektet å bruke den fordi den var så vond. Har hørt ergobaby skal være bedre. Men jeg har skjønt det er forskjellige typer? Jeg vil helst ikke bruke for mye penger, men fant nå en ergobaby bæresele med nyfødtinnlegg til 300kr og tenkte å gå for den. Er alle ergobaby bæreseler gode? Ser det varierer veldig i pris (på Finn altså), men kan kanskje ha mest med årsmodeller og slitasje å gjøre. Noen tips her? Hva bør jeg ellers kjøpe inn? Jeg er så redd for å glemme noe.. stresser ikke med det, men er redd babyen plutselig skal komme også sitter vi her med ingenting😅 vi har nok av klær, bilstol, seng og vogn, så har jo egentlig det viktigste. Kom gjerne med tips, med første var jeg helt lost og kom på så mange ting underveis som jeg angret på at jeg ikke kjøpte før det ble «for sent», men husker ikke alt Anonymkode: 1e47d...374
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Badebalja fra Stokke med nyfødtsete er grei å ha. Vippestolen fra Babybjörn er vel omtrent det beste kjøpet vi har gjort til begge barna (vi kjøpte faktisk to slik at vi alltid hadde et rent trekk, da det var krise dersom vippestolen var «ute av drift») Begge våre ville nesten kun sovne i vippestolen, også bar jeg de i seng etter jeg hadde pusset tenner og fått på meg pysjen. Ergobaby 360 var et såpass bomkjøp for vår del at vi ikke en gang har forsøkt den med yngste. Den har borrelås rundt livet som er vanskelig å justere når babyen sitter oppi, for ikke å nevne at lyden av borrelåsen gjerne vekker babyen dersom h*n sover. I tillegg syntes jeg klipsene var klin umulige å få på på egen hånd. Jeg ville heller valgt en bæresele uten borrelås rundt livet. Babybjörn er vel kjent for å ikke være ergonomisk korrekte (?) Så der ville jeg styrt unna. Anonymkode: 60328...253
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Stokke badebalje og baby Bjørn vippestol er skikkelig bra! Jeg ville heller kjøpt Angelpack bæresele. Etter å ha prøvd Stokke som var dårlig, ergobaby 360 som var ok, så er Angelpack fantastisk. Og mye lettere å få på enn ergo Anonymkode: 71cb1...959
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Vi er derimot fornøyde med ergobaby 360. Han sov aldri i den for det hadde vi ikke klart da han var en tung baby, 7kg på 3 mndrs kontrollen over over 10kg på 6 mndrs. Men den var gull å bruke når vi ville holde han uten å føle at ryggen kollapset. Anonymkode: 5102a...318
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stokke badebalje og baby Bjørn vippestol er skikkelig bra! Jeg ville heller kjøpt Angelpack bæresele. Etter å ha prøvd Stokke som var dårlig, ergobaby 360 som var ok, så er Angelpack fantastisk. Og mye lettere å få på enn ergo Anonymkode: 71cb1...959 Så bra😃 hvor får jeg tak i angelpack? Får kun opp ergobaby når jeg googler, og veldig få på Finn som selger.. Anonymkode: 1e47d...374
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 Det er jo 8 på finn? Bæresele er veldig kjekt å kjøpe brukt, blir nesten bedre ved bruk. Men ellers har nok butikken Bæreglede alt. Anonymkode: 71cb1...959
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo 8 på finn? Bæresele er veldig kjekt å kjøpe brukt, blir nesten bedre ved bruk. Men ellers har nok butikken Bæreglede alt. Anonymkode: 71cb1...959 Ingen her hvor jeg bor, håpte på å slippe å betale frakt 😊 Anonymkode: 1e47d...374
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen her hvor jeg bor, håpte på å slippe å betale frakt 😊 Anonymkode: 1e47d...374 Skjønner... ergobaby er ok den også. Men borrelås var et herk, og jeg fikk ikke dreisen på å få den på alene. Men mange andre får jo det til.. Anonymkode: 71cb1...959
Nimneri Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 (endret) Jeg hadde ergobaby 360 til førstemann, forferdelig! Av samme grunner som nevnt tidligere, samt at man må bruke innlegg til de minste. Det ble bare klønete. Og nyfødtinnlegget må jo brukes i den original som du mest sannsynlig vurderte. Til andremann valgte jeg ergobaby adapt. Den var jo kjempegod syns nå jeg. Veldig deilig å slippe å bruke nyfødtinnlegg, da den kan justeres ift alder. Ser de selges på finn fra 500 kr + evt porto. (Jeg syns det er verdt å bruke noen få hundre kroner mer på denne enn å gå for original. Tenker den blir lettere å selge igjen også.) Den nyeste fra ergobaby blir vel omni, den er en blanding av det beste fra disse to tenker jeg, men har egentlig ingen erfaring til disse. Ellers har jeg hørt masse fint om tula sine bæreseler, her kan "free to grow" bla brukes fra nyfødt. Endret 6. januar 2019 av Nimneri
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #10 Skrevet 6. januar 2019 Nåde vippestolen og badebaljen er gode kjøp 👌 Er ikke fullt så glad i ergobaby eneste. Vil anbefale angelpack eller Tula free to grow:) meld deg inn i norsk bæregruppe. Det er også en kjøp og salg gruppe for bæretøy på Facebook:) frakten blir ikke så ille ellers er elastisk bæresjal topp for de minste Anonymkode: 0e134...334
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 Vi har ergobaby adapt, kjempefornøyd! De andre fra ergobaby ser mer klumpete ut i forhold. Vi var på bæreglede og prøvde flere deler med baby og adapten passet best. Fra hun var nyfødt bruke vi caboo. Anonymkode: 26ba6...5ff
Gjest Albbas Skrevet 6. januar 2019 #12 Skrevet 6. januar 2019 Det beste er bæreseler du ikke trenger innlegg til, innlegg begynner å bli "umoderne" siden så mange seler selges uten. Ergobaby Adapt, Ergobaby Omni, Soul Sling (Anoona og Aseema tror jeg?), tula free to grow og sikkert flere...
Frostrose Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 Enig med de over om bæresele. Jeg har vært veldig fornøyd med angelpack, men det finnes utrolig mange gode (bedre enn ergobaby) på markedet. Meld deg gjerne inn i bæregruppe på Facebook for gode forslag.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #14 Skrevet 6. januar 2019 Likte ikke stokke badebaljen, ubehagelig å styre oppi den firkanta baljen med så høye vegger. Babybjørn vippestolen har vi og den er kjempegod. Jeg har både stokkeselen og ergobaby omni, og stokkeselen er forfeeeerdelig! Helt ødelagt i ryggen etter en 15 minutters gårtur i nabolaget. Ergobaby kunne jeg gå med omså hvor lenge, kjempegod. Den er mye mer upraktisk å få på ryggen alene, så om jeg trengte å bære på rygg (driver med husarbeid feks) så led jeg meg gjennom det med stokke for den var veldig lett å ta på rygg 😛 Da babyen var nyfødt så brukte jeg caboo sjalet, selene begynte jeg ikke med før etter noen måneder. Var ikke helt fornøyd med caboo heller, syns ikke det ble noe bra vinkel på nakken til baby i den, så blir å kjøpe et annet sjal til starten denne gang. Anonymkode: 5086b...5d5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #15 Skrevet 6. januar 2019 Glad for at flere kjøper brukt ❤bæresele har vært gull for oss, har arvet en ergobaby som vi er veldig fornøyd med, men usikker på om det er samme som du har kjøpt. Vippestol er GULL, og er fornøyd med det badekaret vil også anbefale nyfødtsetet fra stokke, baby (6mnd) begynte å trives godt i det da hun begynte med fast føde ca 4 mnd. Av og til sitter hun i den ved siden av meg når jeg lager mat. Sosialt og kjekt 😄 Anonymkode: 8adf8...e71
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #16 Skrevet 6. januar 2019 Mine beste kjøp er helt klart baby bjørn vippestol (ingen andre!), stokke badebalje (nyfødtstøtta er jeg ikke så sikker på at jeg likte, hadde den kun til andre barnet), stokke tripp trapp med newbornsete(angrer på jeg ikke kjøpte til første) og ubbi bleiebøtte da jeg hadde to bleiebarn(angret på at jeg ikke kjøpte fra første barnet). Hadde ergobaby orginal til første, dugde ikke til noe så kjøpte 360 i stedet. Brukt lite til generell bæring, men på fjellturer og butikk/barnehagehenting har den fungert bra. Anonymkode: 5f8e8...2c3
Gjest Araknoidea Skrevet 6. januar 2019 #17 Skrevet 6. januar 2019 (endret) Har Ergobaby adapt, den er fantastisk! Har bært med den fra ganske tidlig av frem til nå idag når han er litt over to år uten at det er særlig ubehagelig. Gull verdt å bruke på feks shopping når man ikke orker å drasse på vogn, på arrangementer osv. Og for å kunne gjøre husarbeid!😊 Gjorde hverdagen så mye lettere, beste kjøpet her i huset i alle fall. Endret 6. januar 2019 av Araknoidea
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #18 Skrevet 6. januar 2019 Jeg har alt du nevner. Både stokke badebalje og babybjørn vippestol er veldig greie å ha, men nyfødtstøtten til baljen likte jeg ikke, syntes den var knotete. Angående bæresele ville jeg heller gått for ergobaby adapt eller omni. Da slipper du nyfødt-innlegg som mange mener er klumpete, og det er spenne rundt livet, fremfor borrelås. Anonymkode: 2fd26...7e5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #19 Skrevet 6. januar 2019 Tusen takk for gode tips! 😃 tror gjerne vi går for Ergobaby Adapt da den er den eneste som selges her i området. noen som vet om Stokke newbornseat passer på gamle tripptrappstoler? Har tre stykk i familien å arve fra, men de er nok rundt 10 år gamle alle tre Anonymkode: 1e47d...374
Gjest Albbas Skrevet 6. januar 2019 #20 Skrevet 6. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for gode tips! 😃 tror gjerne vi går for Ergobaby Adapt da den er den eneste som selges her i området. noen som vet om Stokke newbornseat passer på gamle tripptrappstoler? Har tre stykk i familien å arve fra, men de er nok rundt 10 år gamle alle tre Anonymkode: 1e47d...374 Ikke på de eldste stolene, men tror 10 år er innafor. Hvis du googler litt finner du svar på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå