AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Jeg må ut på leiemarkedet en periode etter samlivsbrudd. Det jeg er redd for er å bli avvist på grunn av min "status" på jobbfronten.. jeg jobber for tiden som personlig assistent(er snart 27 år) jeg er ufaglært. Har studiespes og har planer om å studere en gang i fremtiden. Men per i dag har jeg en såkalt "lavstatus" jobb i følge mange 😕 Selv om jeg jobber 100% Kommer jeg til å slite med å få leie hos noen? Røyker ikke, har ikke barn eller dyr og har ok inntekt. jeg er ikke kresen på bosted, størrelse eller beliggenhet men må bo max 20 min unna bysentrum grunnet bussforbindelser. Vil de fleste utleiere som leier til folk som ikke er studenter ha folk som har minimum bachelor som leier? Eller er det ikke helt som jeg innbiller meg? Anonymkode: 35f6f...f73
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Jeg leier ut til en alenemor med ME. Det viktigste for meg som utleier er at leietaker betaler leien, holder leiligheten i god stand og er stille om nettene. Jeg tok en sjanse med min leieboer, i og med at hun har en noe ustabil jobbsituasjon, men hun er veldig hyggelig og garantert rolig mot at hun har barn. Så langt går det veldig bra. Utdannelse har da ingenting å si. Vær smilende og imøtekommende, still garantier for at du skal ta vare på leiligheten og fortell at du har fast jobb. Det går så fint så. Anonymkode: 78566...c94 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 De fleste som leier ut ønsker sikre leietakere, dvs sikker inntekt. Har du fulltidsstilling, ikke barn/husdyr/røyk, og er en generelt rolig person, så er du ettertraktet på leiemarked. Anonymkode: 1cbe3...a1a 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 De gangene jeg har hatt behov for leilighet, har jeg selv skrevet annonse i lokalavisen. Det er mange som har ringt meg da, også så mye lettere enn å ringe rundt selv. Sikker og rolig betaler er nok det viktigste. Anonymkode: 80aec...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Så lenge du har fast arbeid og fremstår som ordentlig, så tror jeg du fremstår som en attraktiv leietaker. Jeg tror ikke du blir valgt bort fordi du ikke har en lederstilling, de med veldig gode jobber leier jo often uansett ikke. Jeg tror dette går bra Anonymkode: a6e70...ebb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå