Gå til innhold

Hvordan klemmer dere ut hudormer på nesa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan klemmer dere ut hudormer på nesa på andre? Jeg har en sønn som har fått en del hudormer på nesa. Han klarer ikke å klemme de ut selv, og vil at jeg skal gjøre det. Men han er en pyse og trekker seg bakover. Og han begynner å blø, og da vil han ikke mere. Regner med at det gjør veldig vondt. Noen tips? Hvordan gjør hudpleiere det? 

Anonymkode: 514be...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff han "charcoal, blackhead mask". Fjerner absolutt alle hudormene, altså 2 fluer i ett smekk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter maske. Origins er best. Denne:

https://www.kicks.no/origins/hudpleie/masker/origins-clear-improvement-act-origins-clear-improvement-active-charcoal-mask-fa?gclid=EAIaIQobChMIh4GlysHX3wIVEA8YCh0rpg-tEAQYAyABEgIP0fD_BwE

Om du skal klemme, bør han først varme opp ansiktet med varm klut eller vanndamp, så klemme forsiktig uten negler (bruk dopapir eller vatt når du klemmer). Det finnes også små «hudormskjeer» man kan bruke. 

Hvis det blør gjør du noe feil. 

Anonymkode: 1d37a...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de er helt sorte er det hudormer, og disse kan minskes ved god oljerens og rens eller krem som inneholder salicylic acid. Men i veldig mange tilfeller er det ikke hudormer men man tror det. Det er noe som heter sebaeuceus filaments, som er en naturlig fettansamling i porene og hårsekkene. Da er "hudormene" mere grå og gule og ikke sorte. De går det ikke an å fjerne og er det for en sunn hud, spesielt fetere hudtyper som har større porer enn tørrere hudtyper er de ekstra synlig på. Det kan minske synligheten å minske porene med en oppstrammende toner, men det er viktig å ha ren hud før man påfører toner så man ikke bare stenger døde hudceller og fett inne i poren. Å bruke en kjemisk peeling krem et par ganger i uka er viktig for å fjerne døde hudceller og å rense huden hver dag for å fjerne skitt :)

Anonymkode: 961d9...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.1.2019 den 0.10, AnonymBruker skrev:

Hvis de er helt sorte er det hudormer, og disse kan minskes ved god oljerens og rens eller krem som inneholder salicylic acid. Men i veldig mange tilfeller er det ikke hudormer men man tror det. Det er noe som heter sebaeuceus filaments, som er en naturlig fettansamling i porene og hårsekkene. Da er "hudormene" mere grå og gule og ikke sorte. De går det ikke an å fjerne og er det for en sunn hud, spesielt fetere hudtyper som har større porer enn tørrere hudtyper er de ekstra synlig på. Det kan minske synligheten å minske porene med en oppstrammende toner, men det er viktig å ha ren hud før man påfører toner så man ikke bare stenger døde hudceller og fett inne i poren. Å bruke en kjemisk peeling krem et par ganger i uka er viktig for å fjerne døde hudceller og å rense huden hver dag for å fjerne skitt :)

Har du noen anbefalinger til produkter?

Anonymkode: f82bd...f8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen anbefalinger til produkter?

Anonymkode: f82bd...f8b

Stridex pads , med salicylic acid, start med 3 ganger pr uke og øk til hver morgen eller kveld om huden tåler det. 
Skinfood blackhead out balm , oljerens man masserer godt inn for å løse opp smusset
COSRX Glycolic acid pads som peeling, start med 2 ganger pr uke, øk til 5 om huden tåler det. 
Thayers Witch Hazel Toner for å lukke porene etter rens om morgenen

Alle disse må bestilles på nettet, men om du vil gå for noe i dagligvarehandel eller Vita så se etter Garnier 3-in-1 scrub, brukes 2-3 ganger i uka som skrubb/peel og 1 gang i uka som maske. Kan også brukes daglig som rens men personlig syns jeg den er litt for hard for det så huden min blir rød av å bruke den daglig, kanskje herrehud tåler den bedre. 
Garnier Anti Blackhead Scrub med salicylic acid er også veldig effektiv for hudormer, men denne skal heller ikke brukes oftere enn 2-4 ganger i uka. Bruker man sterke produkter for ofte vil huden reagere med kviser så det er viktig å tilvenne huden produktene og starte forsiktig og heller øke gradvis :)

Apoteket kan nok også helt sikkert hjelpe dere om du spør etter en mild rens for hudormer. REN merket skal være ganske bra. 

Vaske seg i ansiktet etter trening og svetting osv er viktig og ikke pille seg i fjeset med skitne hender og bakterier!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette lurer jeg også på men jeg er kvinne på 28 år. Har hatt hudormer på nesa og partiet rundt siden puberteten. Og til deg TS: anbefaler ikke å klemme! Det vil gjøre vondt værre og skader og irriterer huden. 

Anonymkode: 7ce68...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klemming er så jævlig. Stakkars gutt. Husker mamma stod og knuste nesa mi med dopapir og forvrengt mine, for å ta bort "hudmakkene". 

Anonymkode: 289dc...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke selv lengre, jeg har fått masse arr pga det. Det beste er å gå til en hudpleier å få gjort det der eller bare akseptere at de kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...