AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Poden på 3 år har fått noen mollusker. Det begynte med en på magen, så fikk h*n en på tilstøtende lår, sikkert smittet når h*n bader og har låret opp mot magen. Aner ikke hvordan h*n er smittet i første omgang. Ellers ikke så mye, noen bittesmå rundt de som kom først, men de vises best etter bading. Ble også rød og irritert rundt dem når det var mange minus. H*n får som regel litt utslett når det er veldig kaldt og tørt. Vi vil jo selvsagt ikke at dette skal spre seg, så lurer på om det er noen kjerringråd som tar dette? Anonymkode: 291d2...d93
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Inytiol salve. (Lukter ekkelt og kan sette litt flekker på klær) Men tok molluskene her i huset. Anonymkode: 5163a...144
Vera Vinge Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Mollusker er bare pyton. Fastlegen sa at man bare måtte vente, så ville det gå over etter noen mnd. Og så fikk vi råd om hydtokortison når det ble eksem i molluskene, som det ble med mitt ene barn. Men det som hjalp min ene sønn veldig, var å fjerne den største mollusken. Han hadde en stor han fikk først, og denne fjernet jeg og så kom den tilbake flere ganger. Når vi fjernet den, dempet de andre seg også, og når den kom tilbake kom også de andre tilbake. Men gjorde dette sikkert fem ganger eller mer, og siste gang kom ikke den store tilbake og heller ikke de andre. Han hadde da dette på en arm i ca et halvår. Skikkelig pyton greier. Han var ofte så rød der også, så det så ikke bra ut. Men det sies at når man har hatt det, får man det ikke igjen. Jeg gjorde forsåvidt det samme på et av mine andre barn, som fikk dette i ansiktet. Men jeg var mer redd for å gjøre noe der pga frykt for arr i ansiktet. Men der var det ikke så mange. Tok den første én gang, etter at den hadde spredd seg litt og så når de andre etter mange mnd hadde tørket ut, fjernet jeg tuppen med en pinsett uten problemer. Og så tørket de videre inn og ble borte. Det som irriterer meg noe voldsomt at han nå etter et år med dette i ansiktet og nå har fått det så å si bort, har han fått et utbrudd på armen. Og jeg vet ikke hvilken som kom først eller er størst, og blir veldig i tvil om hvordan gripe det an. Men kanskje jeg skal prøve en over sitt råd om å tørke dem ut med Inotyol. Ble litt langt svar, men dette er noe skikkelig dritt, altså, som har irritert meg mye det siste året. Husk også at den som har det bruker eget håndkle, ikke deler klær, at man vasker hendene etter å ha tatt borti det osv. Er litt smittsomt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 7 minutter siden, Vera Vinge skrev: Mollusker er bare pyton. Fastlegen sa at man bare måtte vente, så ville det gå over etter noen mnd. Og så fikk vi råd om hydtokortison når det ble eksem i molluskene, som det ble med mitt ene barn. Men det som hjalp min ene sønn veldig, var å fjerne den største mollusken. Han hadde en stor han fikk først, og denne fjernet jeg og så kom den tilbake flere ganger. Når vi fjernet den, dempet de andre seg også, og når den kom tilbake kom også de andre tilbake. Men gjorde dette sikkert fem ganger eller mer, og siste gang kom ikke den store tilbake og heller ikke de andre. Han hadde da dette på en arm i ca et halvår. Skikkelig pyton greier. Han var ofte så rød der også, så det så ikke bra ut. Men det sies at når man har hatt det, får man det ikke igjen. Jeg gjorde forsåvidt det samme på et av mine andre barn, som fikk dette i ansiktet. Men jeg var mer redd for å gjøre noe der pga frykt for arr i ansiktet. Men der var det ikke så mange. Tok den første én gang, etter at den hadde spredd seg litt og så når de andre etter mange mnd hadde tørket ut, fjernet jeg tuppen med en pinsett uten problemer. Og så tørket de videre inn og ble borte. Det som irriterer meg noe voldsomt at han nå etter et år med dette i ansiktet og nå har fått det så å si bort, har han fått et utbrudd på armen. Og jeg vet ikke hvilken som kom først eller er størst, og blir veldig i tvil om hvordan gripe det an. Men kanskje jeg skal prøve en over sitt råd om å tørke dem ut med Inotyol. Ble litt langt svar, men dette er noe skikkelig dritt, altså, som har irritert meg mye det siste året. Husk også at den som har det bruker eget håndkle, ikke deler klær, at man vasker hendene etter å ha tatt borti det osv. Er litt smittsomt. Tusen takk🤗 Hvordan fjernet du den? Vet hvilken som kom først, så kan hende det hjelper. Har hørt flere har gjort dette med hell. Anonymkode: 291d2...d93
Vera Vinge Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk🤗 Hvordan fjernet du den? Vet hvilken som kom først, så kan hende det hjelper. Har hørt flere har gjort dette med hell. Anonymkode: 291d2...d93 Det var mannen som fjernet den første, store på mitt ene barn, og jeg husker ikke helt, tror han gjorde det med et barberblad? Det blødde litt, så renset det og tok på plaster. De andre gangene var det mindre å ta, så tok noen ganger med pinsett og noen ganger med fingrene (noen ganger dannet det seg en lang tupp, og da var det lettere). Med mitt andre barn fjernet jeg den første med neglene, før jeg skjønte hva det var. Men man burde sikkert tilstrebe noe sterilt å fjerne med.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 Vi forsøkte etterhvert å "ta hull" og få tømt den første/største og smurte på inotyol el.l. Til slutt tørket de inn alle sammen, men det gikk halvannet år og litt til fra den første kom til det var over. Så vær tålmodig. Her ble barnet trolig smittet av barnebarnet ca. 6 mnd før utbrudd da de badet sammen i basseng ute på sommeren. Anonymkode: 9f6c9...cfd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 4 minutter siden, Vera Vinge skrev: Det var mannen som fjernet den første, store på mitt ene barn, og jeg husker ikke helt, tror han gjorde det med et barberblad? Det blødde litt, så renset det og tok på plaster. De andre gangene var det mindre å ta, så tok noen ganger med pinsett og noen ganger med fingrene (noen ganger dannet det seg en lang tupp, og da var det lettere). Med mitt andre barn fjernet jeg den første med neglene, før jeg skjønte hva det var. Men man burde sikkert tilstrebe noe sterilt å fjerne med. Fjerne molusker på barn med barberblad Noen leger skraper molusker etter bruk av bedøvelseskrem. Men molusker kommer av virus med en ugrei evne til å spre seg når det blir hull på en eller flere molusker. Synes ingen skal eksprimentere med å fjerne molusker på barn, men heller ta turen til legen og få hjelp der. Anonymkode: 73f4b...31d 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 Enig med anonym 31d. Mollusker er dessuten ufarlige, selv om de er lite pene å se på. Derfor er det er ingen grunn til å utsette barnet for mas med fjerning, så lenge barnet ikke er plaget av dem pga kløe eller infeksjoner i den. Dersom barnet er plaget bør man oppsøke lege for hjelp. Anonymkode: 864dd...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 Vi har et barn som var plaget med mollusker i flere år. Prøvde alt mulig av kremer, men knehasene var stappfulle av dem, det kom fler og fler. Til slutt dro vi til legen. Legen sa at i utgangspunktet gikk mollusker bort av seg selv, så de ville ikke gjøre noe. Men etter at vi viste ham molluskene, og forklarte at de ha hadde vært der i over 2 år, bestemte han seg for å fryse dem (slik man kan gjøre med vorter). Det tok lang tid å fryse dem pga at det var så mange, men hvis vi tok de største, forklarte han, ville kroppen danne antistoffer som forhåpentligvis ville ødelegge resten. De ble borte, men det tok flere mnd, det dannet seg eksem mellom dem, og det var vondt. Nå, til min store skrekk, ser jeg at storesøster har fått dem. Inne i armkrokene (hvis det heter det), på begge armene, på en mnd har det gått fra null til 20-30 på hver arm. Det er virkelig pyton Anonymkode: e7c1b...c53
Vera Vinge Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fjerne molusker på barn med barberblad Noen leger skraper molusker etter bruk av bedøvelseskrem. Men molusker kommer av virus med en ugrei evne til å spre seg når det blir hull på en eller flere molusker. Synes ingen skal eksprimentere med å fjerne molusker på barn, men heller ta turen til legen og få hjelp der. Anonymkode: 73f4b...31d Enig i at det høres litt voldsomt ut, og mulig jeg ikke burde anbefale det. Men legen ville ikke gjøre noe, så da ble jeg desperat. Ikke mest fordi det ikke ser fint ut, men fordi det klødde mye hos mitt ene barn og med den farten det spredde seg i perioder, ble jeg jo redd for at hele gutten skulle bli dekket av mollusker. Om det bare var noen få og kun var til estetisk plage, hadde jeg ikke gjort noe.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 Gutten min hadde noen mollusker og det gikk hull på den ene (var på kneet og han falt og skrubbet seg). Da eksploderte molluskene i antall. Legen kunne ikke gjøre noe, de skulle forsvinne av seg selv. Det tok år etter år og de forsvant men ble erstattet av vorter Nå er han 17 og er endelig henvist til hudlege. Anonymkode: cddcf...ed8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fjerne molusker på barn med barberblad Noen leger skraper molusker etter bruk av bedøvelseskrem. Men molusker kommer av virus med en ugrei evne til å spre seg når det blir hull på en eller flere molusker. Synes ingen skal eksprimentere med å fjerne molusker på barn, men heller ta turen til legen og få hjelp der. Anonymkode: 73f4b...31d Jeg var hos legen, han sa rett ut at det er bedre du gjør dette enn jeg. Barnet trenger å være trygg på den som tar hull i molluskene, og vi ble sendt hjem med en steril kniv. Anonymkode: 9f6c9...cfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå