Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #1 Del Skrevet 4. april 2005 Vi hadde lagt inn et bud på et hus som gikk ut et visst klokkeslett idag. Vi har ikke hørt et pip fra mekler. Er det ikke vanlig å få tilbakemelding da ?:klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest picasso som gjest Skrevet 4. april 2005 #2 Del Skrevet 4. april 2005 At du ikke har fått svar betyr jo at budet ikke er akseptert. Det kan skyldes at det har kommet et nytt bud med lenge budfrist, og at megler anser at han har tilstrekkelig tid til å ringe dere tilbake og meddele det nye budet. Uansett; ja det er vanlig at megler ringer tilbake, men det kommer an på budets størrelse sett mot prisforlangende. Meglerkarakteristikker gir jeg på andre forum, men det er leit at 75 % av meglerne i Oslo (som jeg kjenner best til) er udugelige... Jeg vil selvsagt ikke henge ut noen med navn, men ettersom jeg selger og kjøper endel eiendom, kommer jeg borti de fleste. Den siste som nå fikk sparken hadde rotet bort skjøter, finansieringsbevis og gitt beskjed til ene kjøperen at det var greit å avvente med innbetaling på 10 % av kjøpesummen... Gjett hva vedkommende ikke har om 2-4 uker ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #3 Del Skrevet 4. april 2005 Vi hadde faktisk lagt inn bud som var det de hadde som prisantydning. Men det ble ikke godtatt. De vil nå ha 75000 over prisantydning. Jeg trenger vel ikke si at prisantydninga ligger godt over verditaksten. Helt håpløst. Mekleren her er heller ikke noe å rope hurra for. Han presterte å ringe like etter jeg hadde levert inn budet. Da sa han at noen hadde bydd like over oss, og om vi ville by høyere. Nei, sa jeg. "Ok, da får dere ha takk for at dere var med i denne omgang". Halvtime etter det igjen ringer han tilbake. Selger hadde ikke godtatt det andre budet. Om jeg var klar over at budet vårt gjaldt til mandag (dette var fredag). Hallo?? Da hadde han jo akkurat sagt at vi var ute av bildet... Og da er man ikke lenger bundet av budet. Men greit nok for oss det. Trodde kanskje vi hadde en sjanse likevel Helt til idag når vi ikke hører noe fra han. Samboeren min ringer og maser og får altså vite at de nå vil ha mer enn prisantydninga, ellers selger de ikke. Jajajaja..... Godt man har leilighet og ingen stor hast med å finne seg hus. Kan gjerne vente jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #4 Del Skrevet 4. april 2005 Et vesentlig forhold som jeg ikke nevnte ovenfor; i det øyeblikk selger v/megler tilbyr deg eiendommen for en pris som ligger høyere enn ditt bud (motbud), er du å anse som fristilt fra ditt bud, selv dette egentlig går ut senere. Dette med motbud er en risky sak jeg som selger noen ganger bare tar sjansen på. Her måler vi selvsagt kåtheten til kjøper, og kalkulerer risikoen. Hvor i landet ? (Notar eller Remax ) Supersokker og suppegjøker ? eller dyslektikere alle sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #5 Del Skrevet 4. april 2005 Ganske så langt nord i landet. Og prisene er høye her og.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå