Gå til innhold

Hvorfor skjuler enkelte ansiktene til barna på bilder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser flere legger ut bilder på snap, face, insta sammen med barnet sitt, men skjuler ansiktet til barnet. Altså hele fjeset er avbildet, men skjult. Feks sladdet. Hva er vits med å legge ut bilder da? Er det ikke rart for barn i fremtiden å se på bilder på sosiale medier hvor de er sladdet? Er snakk om helt ufarlige bilder. Barna har klær på og er i vanlige situasjoner. 

Dette er også typisk foreldre som er veldig opptatt av merker på barneutstyr og eller skal gjøre alt riktig slik media prøver å vise til. Typisk "mammapoliti". 

Anonymkode: f2738...211

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pedofile. Er noen tusen av de i Norge. Personlig er det kun mine nærmeste som får se bilder av ungene så har ikke noe behov for å sladde, men er de som har større eksponeringsbehov enn meg og skal vise hvor fantastiske foreldre de er og da er de i det minste oppegående nok til å sladde. Mange som ikke er det.

Anonymkode: 9d993...f14

• Liker 9
Skrevet

Det har jeg aldri sett, men mange sladder ansiktene når andres barn er med på bilder. Det er hyggelig av dem. Det er jo langt fra alle som setter pris på å få delt bilder av ungene sine.

AnonymBruker
Skrevet

Synes bare det er flott jeg :) Jeg er veldig imot at barn skal lagt ut bilder av med navn og bilde på sosiale medier for alle og hvem som helst skal se. Tenk på de pedofile overgriperne der ute. Og ikke for å snakke om at barnet ikke kan samtykke heller engang. Barnet har jo ikke bedt om å bli lagt ut på nettet, og de er ikke gammel nok til å skjønne det, før de blir eldre. Jeg hadde blitt lynings om noen la ut bilder av meg da jeg var liten uten tillatelse og ikke kunne jeg gitt samtykke heller. 

Kanskje dette kunne gått opp for de mammabloggerne der ute??? 

Anonymkode: a5a4e...e80

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pedofile.

Og med den logikken skal du ikke legge ut bilder av deg selv ettersom det finnes voldtektsmenn? 

Anonymkode: 4e768...177

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og med den logikken skal du ikke legge ut bilder av deg selv ettersom det finnes voldtektsmenn? 

Å herregud, forskjell på et barn og en voksen da

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte voksne er blitt tullinger og skal fremstå som så perfekte foreldre som følger alle råd fra foreldrepolitiet.

De skylder på at pedofile kan se på barna deres og attpåtil Photoshoppe hodet til ett barn over til en naken kropp. De får bare tror på det tullet der. Hvorfor skulle en pedofil gjøre det? Det finnes enorme mengder av «ekte» vare på nettet og de vet hvor de får rak i det materialet. Jeg fordømmer pedofili og misbruk av barn, men aldri i verden er jeg redd for photoshopping av mine barn.

Anonymkode: f28f6...025

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud, forskjell på et barn og en voksen da

Skjønner det, men samtidig gir det lite mening...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det, men samtidig gir det lite mening...

Nei det gjør det absolutt ikke!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som voksen bestemmer man jo selv om man vil eksponeres eller ikke! 

Anonymkode: ba23a...673

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de og jeg gjør det av flere grunner: 1: jeg vil ikke gi evt pedofile et ansikt å runke til (ps: jeg deler kun bilder der barnet er helt påkledd, men har forstått at det ikke nødvendigvis kun er nakenhet som lokker de syke jævlene , men hvordan barnet sitter/ligger/står)   2: det gjør det mindre lukrativt å stjele bilder når ansiktet er sladdet, og Ja, jeg kunne holdt meg for god til å dele noe som helst , men stoltheten tar litt overhånd 

Anonymkode: be5ec...8d3

• Liker 8
Gjest Krampus
Skrevet

Sladding av andre barn, flott. Sladding av eget barn på offentlig profil, flott. Sladding av eget barn på lukket profil med kun kjente, sært. Hva er poenget med å legge ut det fine barnehagebildet av lille Trulte om man bare kan se hendene og føttene. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte voksne er blitt tullinger og skal fremstå som så perfekte foreldre som følger alle råd fra foreldrepolitiet.

De skylder på at pedofile kan se på barna deres og attpåtil Photoshoppe hodet til ett barn over til en naken kropp. De får bare tror på det tullet der. Hvorfor skulle en pedofil gjøre det? Det finnes enorme mengder av «ekte» vare på nettet og de vet hvor de får rak i det materialet. Jeg fordømmer pedofili og misbruk av barn, men aldri i verden er jeg redd for photoshopping av mine barn.

Anonymkode: f28f6...025

Har vært på foredrag med politiet, institutt for vold og seksuelle overgrep og sexologer som jobber med voksne som forgriper seg på barn, og samtlige bekrefter dette. Det blir mer ekte, og mer nært enn et vilkårlig barn. Pedofile kan være broren din, legen din eller moren til en i klassen til barnet ditt. Voksne mennesker kan bli forelsket i barn i sin omgangskrets.  Da er det ikke veldig rart å photoshoppe et barn en er forelsket i/tenner på, over til en naken barnekropp. 

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

Har vært på foredrag med politiet, institutt for vold og seksuelle overgrep og sexologer som jobber med voksne som forgriper seg på barn, og samtlige bekrefter dette. Det blir mer ekte, og mer nært enn et vilkårlig barn. Pedofile kan være broren din, legen din eller moren til en i klassen til barnet ditt. Voksne mennesker kan bli forelsket i barn i sin omgangskrets.  Da er det ikke veldig rart å photoshoppe et barn en er forelsket i/tenner på, over til en naken barnekropp. 

Om de vil ha et bilde, kan de ta et selv. Folk går med mobiler overalt og kan knipse bilder av folk når de vil og hvor de vil...

Annonse
Skrevet
3 minutter siden, mimoe skrev:

Om de vil ha et bilde, kan de ta et selv. Folk går med mobiler overalt og kan knipse bilder av folk når de vil og hvor de vil...

Ja, for du hadde ikke reagert hvis naboen din eller mannen i kassa på kiwi skulle ta et bilde av barnet ditt? 

Barn blir photoshoppet på nakne kroppen, og det kan bli hentet på blogger, Facebook eller Instagram. Det skjer, uansett hvor fjernt det virker for noen. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har reagert når andre (trenere, venners foreldre) har lagt ut bilder hvor min datter er med, uten at de har spurt meg. Jeg hadde satt pris på om ansiktet hennes ble "blurry" på de bildene.... Jeg har selv alltid spurt andre foreldre dersom jeg har med andres barn. De fleste sier ja, sier de nei respekteres selvfølgelig det uten å blunke, men jeg ville ALDRI gjort det uten å spørre selv om de selv legger ut!

Disse TS snakker om ønsker vel å dele bilder men ikke å vise fram barnas ansikter. Det er jo en mellomting mellom å ikke dele noe og å dele alt uten filter. Kan godt forstå det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de og jeg gjør det av flere grunner: 1: jeg vil ikke gi evt pedofile et ansikt å runke til (ps: jeg deler kun bilder der barnet er helt påkledd, men har forstått at det ikke nødvendigvis kun er nakenhet som lokker de syke jævlene , men hvordan barnet sitter/ligger/står)   2: det gjør det mindre lukrativt å stjele bilder når ansiktet er sladdet, og Ja, jeg kunne holdt meg for god til å dele noe som helst , men stoltheten tar litt overhånd 

Anonymkode: be5ec...8d3

Men hva er egentlig poenget med å legge ut bilder da, hvis man likevel skal sladde bildene man legger ut? 

Anonymkode: d8570...56e

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, hind said:

Det har jeg aldri sett, men mange sladder ansiktene når andres barn er med på bilder. Det er hyggelig av dem. Det er jo langt fra alle som setter pris på å få delt bilder av ungene sine.

Det er ulovlig å legge ut bilder av andre og andres barn uten samtykke. Så det strekker seg litt lenger enn at det er hyggelig av dem. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De skylder på at pedofile kan se på barna deres og attpåtil Photoshoppe hodet til ett barn over til en naken kropp.

Og hva så? Hvis noen vil ta et bilde av meg og skyte på blink på det, så værsågod, bare hyggelig! 
For meg spiller det ingen som helst rolle hva folk måtte bruke bilde av meg til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...