AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Må har neglene til hunden min blitt alt for lang. Har forsøkt lenge å klippe selv, men hunden er redd. Forsøkt med masse godbiter. Fikk ikke dratt til dyrlege for hjelp o julen, men jeg MÅ det nå. Men jeg er redd for at de blir irritert på meg fordi neglene er for lang og mener jeg er en dårlig eier 😞 Er så mange hundefolk som prirker og pirker Anonymkode: 14aae...4ee
_popcorn_ Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Neida, andre hundeeiere er garantert mye mer dømmende. Jeg har selv bedt om råd og tips til "filleting som alle bør kunne" med kattene mine, dyrelegene er kjempeflinke og gir gode råd uten å dømme! Forklar situasjonen, si at du ser selv at dem er for lang, men at du ikke klarer klippe fordi hunden reagerer sånn, og at du dessverre ikke rakk innom før jul. Be om tips og råd for å få klipt hjemme, få dem til å vise deg hvordan du gjør det best mulig. Jeg har selv en katt som alltid har vært enkel på å få i ormekur og andre små tabeletter, men når han skulle få antibiotika så måtte jeg ringe veterinær å be om råd, alt jeg hadde lest hadde blitt prøvd, og ikke faen om den katta hadde tenkt til å ta medisinene sine. Veterinæren kjenner denne katten, og ser på den som en meget håndterbar katt, og jeg vet dem anser meg som en god eier, og dem hadde full forståelse for at vi plutselig kom i en situasjon som vi ikke taklet. Som dyreeiere vil vi alltid risikere møte på uhåndterlige situasjoner, om det gjelder pels, klør, mat eller medisin eller annet. Det viktigste du kan gjøre som dyreeier er å vite din begrensing, og be om hjelp der du har behov. Så lenge du klarer se at det er behov for klipp, og vet at det ikke er noe du klarer pr nå, så er det helt riktig å snu seg til fagfolk å be om hjelp. Det kan være dyrelegen har noen supertriks som løser hele problemet ditt, eller det kan være du blir anbefalt komme innom for kloklipp en stund framover... Det verste du kan gjøre som dyreeier, er å være så redd for kritikk at du ikke tørr be om hjelp. 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 De kjefter ikke på deg:) MEd mindre hunden må soves ned så kan du få hjelp i en dyrebutikk også. Billigere er det og! Anonymkode: af992...8c7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #4 Skrevet 10. januar 2019 Bruk fil og fil litt hver dag. En neglefil for akrylnegler funker. Anonymkode: 63409...53b 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 Slapp av. Du tar jo ansvar om du går til veterinæren og ber om hjelp. Hunden min er sort og har mørke klør det er vanskelig å klippe siden man ikke ser nervene inni, så jeg liker ikke å gjøre det selv. Veterinæren påpekte at han hadde lange klør en gang vi var der og jeg forklarte at jeg ikke liker å klippe dem selv. Hun fortalte meg da at de har dyrepleier på klinikken som kan gjøre det for oss. Vi har benyttet oss av den tjenesten siden da. Anonymkode: 25241...44a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 Pass på å ha en god saks. En venninne av meg hadde kjøpt klosaks på biltema. Den presset nerven til hunden selv når man klippe rett. Så prøvde jeg med Miller klosaks, og det fikk som en lek. Ta bittelitt ofte, så dere får trent. Anonymkode: 38d21...1f6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 Må alle hunder klippe klørene sine? Anonymkode: 09a19...3d4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: Må alle hunder klippe klørene sine? Anonymkode: 09a19...3d4 Nei. Eieren må gjøre det. Hoho Men fra spøk til alvor, uten og være noe orakel vil jeg tro at de må såfremt de ikke er veldig aktive, eller vokser langsomt. Det siste er ren gjetning fra min side, men vi har hatt 3, og har måttet klippe på alle. Anonymkode: fe963...c88 2
Tanuki Skrevet 17. januar 2019 #9 Skrevet 17. januar 2019 Jeg måtte også til dyrlegen da klørne til hunden min ble for lange. Han blir helt vill og jeg har aldri fått til å klippe mer en 2 klør om gangen. Brukte klofil men etter en stund gikk ikke det heller, så da blir det heller hos vet. Ikke veldig dyrt her jeg bor, 250 kr, syns det er helt overkommelig.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #10 Skrevet 17. januar 2019 Du får ikke kjeft, og du oppsøker jo hjelp. Dra til veterinæren nå, og når klørne er klippet så trener dere på kloklipp slik at du kan gjøre det selv. To av mine hunder liker ikke å bli tatt på forbeina så vi har trent og trent. På begynnelsen jublet vi og masse godbiter for å få holde labben, så for hver klo jeg klippet, så for hver pote. Nå klipper jeg alle klørne før de får godbit. Og det er hunden som aldri har vært vanskelig som passer på å innkassere godbitene for hver hund som klippes (den hunden er flink til å innkassere godbiter når hun synes de fortjener det) 😂 Anonymkode: 6f2b8...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå