Gå til innhold

tekstlesing under vielsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har til nå valgt å ha en kamerat av oss til å lese "1.kor 13, og ei venninne vi vil at skal lese et utdrag fra profeten. Høres dette fint ut? Hva skal andre bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ha 1 kor 13 tror jeg . Har ikke bestemt den andre enda..

Gjest KathrineM
Skrevet
Vi skal også ha 1 kor 13 tror jeg . Har ikke bestemt den andre enda..

Har dere teksten til dette?

Skrevet
Vi har til nå valgt å ha en kamerat av oss til å lese "1.kor 13' date=' og ei venninne vi vil at skal lese et utdrag fra profeten. Høres dette fint ut? Hva skal andre bruke?[/quote']

har faktisk tenkt på helt det samme vi. :=)

Skrevet

Det går også an å gå inn på den norske kirken sine hjemme sider og sjekke dette ut. Der står det også andre gode tips og ting du eventuelt måtte lure på i forbindelse med vielse i kirken. Det er et vers i ordspråkene som er veldig fint også. Tror det er i kp 19. Det dreier seg om å speile seg i hverandre eller noe sånt. Lykke til :)

Skrevet

Er det venner/gjester som SKAL lese skriftene eller kan man be presten lese disse?

Skrevet

Tror man kan overlate alt til presten. Har i alle fall vi planer om, uten at vi har snakket med ham om detaljer enda.

Mener jeg har vært i bryllup der det kun er presten som snakker (utenom "ja"-ene da :wink: ).

Skrevet

Man kan enten la presten lese skriftene, eller få venner/familie til å lese. Det kan bli litt mer personlig synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...