AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Hei. Jeg er 14, fyller 15 i år. Jeg spurte foreldrene mine om å gå gå ut og dra et stopp unna, de sa nei! Guess what?? Klokken var 18!!! Jeg ble sint, og da sa de at de er redde for meg. Hater dette! Vil bare flytte vekk. Vær så snill, hjelp!! Anonymkode: bebbd...492
Blueblizz Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Ikke så uvanlig at man som 14åring ikke får lov til å dra ut helt plutselig når kvelden er rett rundt hjørnet. Neste gang så kam du lage en avtale tidligere på dagen? Sånn at de vet stdu har tenkt deg ut, hvor du skal og når du skal hjem igjen? Det er dine foreldre som bestemmer, kjipt men sant.. Kanskje vennene dine kan komme til deg istedenfor? 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Hvorfor skriver du dette i Vi som sørger? Selvfølgelig er foreldrene dine redd for deg. Vær glad for det, du. Anonymkode: 42748...0f5 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 4 minutter siden, Blueblizz skrev: Ikke så uvanlig at man som 14åring ikke får lov til å dra ut helt plutselig når kvelden er rett rundt hjørnet. Neste gang så kam du lage en avtale tidligere på dagen? Sånn at de vet stdu har tenkt deg ut, hvor du skal og når du skal hjem igjen? Det er dine foreldre som bestemmer, kjipt men sant.. Kanskje vennene dine kan komme til deg istedenfor? Altså, normalt sett må det da være greit at en fjortenåring får lov til å gå ut kl 18. Får være grenser.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Altså, normalt sett må det da være greit at en fjortenåring får lov til å gå ut kl 18. Får være grenser. Jaa, det var det som undret meg litt. Venninnene mine går ut 20 og drar hjem igjen 22 ca. Til og med senere innemellom. Anonymkode: bebbd...492
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jaa, det var det som undret meg litt. Venninnene mine går ut 20 og drar hjem igjen 22 ca. Til og med senere innemellom. Anonymkode: bebbd...492 22 er det seneste bonusdatter her i huset får være ute til. I helgene kl 23. Hun gir alltid beskjed om hvor hun er og sender en sms når hun er på vei hjem. Er du flink til å melde i fra om hvor du er? Lekser og alt er gjort før du vil dra ut? Ikke noe juging eller fanteri som du unnlater å nevne i trådstart?
Kittykat Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 Vi har en 14 åring, blir 15 år i februar. Han får lov til å gå ut om kvelden, f eks i forgårs, så gikk han ut rett før kl var 20. Men han skulle kun ned på senteret og kjøpe seg noe da, som kun er 5 minutters gange fra oss. Han må være inne til seinest kl 21/21:30 om dagene, men da vet vi hvor han er, hvem han er med og hva han gjør på. Og vi kan nå han via mobil og omvendt hvis det skulle være noe. Vi har hatt mange runder med han fordi han aldri sa ifra før og da sa jeg at vi er redde for deg. Det er jo helt naturlig. Vi er jo mor og far. Men hva med å avtale med dine foreldre neste gang? Men jeg må si at du må da få lov til å gå ut når klokken bare er 18. Etterhvert som barna blir større, så er det jo naturlig å gi de mer og mer frihet.... 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 5 minutter siden, Dævendøtte skrev: Altså, normalt sett må det da være greit at en fjortenåring får lov til å gå ut kl 18. Får være grenser. Enig! Min 8åring får gå ut kl.18 Anonymkode: b5007...f70
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 Dine foreldre høres overbekyttende ut, min 9 åring får være lengre ute enn deg. Anonymkode: cecaf...747 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 På den alderen måtte jeg være inne kl. 21.00. Har du oppført deg som en drittunge siden de er så strenge? Anonymkode: 0a402...339
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #11 Skrevet 5. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: På den alderen måtte jeg være inne kl. 21.00. Har du oppført deg som en drittunge siden de er så strenge? Anonymkode: 0a402...339 Tydeligvis.... Jeg blir så irritert bare!! Anonymkode: bebbd...492
tånegla Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 Kan det være at TS utelater opplysninger her? For så å føle det enda mer urettferdig at hen ikke får gå ut? Hjelp til mer hjemme, ikke vær en ufordragelig tenåring og forsøk en dialog med de voksne i huset om hvordan de og du ønsker at det skal være. Er du heldig kan dere komme til en enighet for fremtiden. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #13 Skrevet 5. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig! Min 8åring får gå ut kl.18 Anonymkode: b5007...f70 Selvfølgelig. Til og med yngre folk enn meg får lov. Anonymkode: bebbd...492
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #14 Skrevet 5. januar 2019 10 minutter siden, Kittykat skrev: Vi har en 14 åring, blir 15 år i februar. Han får lov til å gå ut om kvelden, f eks i forgårs, så gikk han ut rett før kl var 20. Men han skulle kun ned på senteret og kjøpe seg noe da, som kun er 5 minutters gange fra oss. Han må være inne til seinest kl 21/21:30 om dagene, men da vet vi hvor han er, hvem han er med og hva han gjør på. Og vi kan nå han via mobil og omvendt hvis det skulle være noe. Vi har hatt mange runder med han fordi han aldri sa ifra før og da sa jeg at vi er redde for deg. Det er jo helt naturlig. Vi er jo mor og far. Men hva med å avtale med dine foreldre neste gang? Men jeg må si at du må da få lov til å gå ut når klokken bare er 18. Etterhvert som barna blir større, så er det jo naturlig å gi de mer og mer frihet.... Akkurat. Men foreldrene mine behandler meg som en baby. Anonymkode: bebbd...492
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #15 Skrevet 5. januar 2019 16 minutter siden, Dævendøtte skrev: 22 er det seneste bonusdatter her i huset får være ute til. I helgene kl 23. Hun gir alltid beskjed om hvor hun er og sender en sms når hun er på vei hjem. Er du flink til å melde i fra om hvor du er? Lekser og alt er gjort før du vil dra ut? Ikke noe juging eller fanteri som du unnlater å nevne i trådstart? Tjaaa.... Ikke helt. Men er ikke noe med det å gjøre. De er bare redde for at jeg skal bli drept Anonymkode: bebbd...492
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #16 Skrevet 5. januar 2019 Foreldrene dine har ansvaret for deg, ikke for vennene dine sine foreldres avgjørelser. Om de andre var ute til 22:00 så er dine foreldre i sin fulle rett å si at 18:00 i helgene er mer enn lenge nok for sin datter. Hva de andre gjør betyr ingenting. Du er deres datter og det er deg de skal beskytte og ta vare på. Anonymkode: 57356...d44 1
abc123detvardet Skrevet 5. januar 2019 #17 Skrevet 5. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene dine har ansvaret for deg Ja, de har ansvar for ungen. Det betyr ikke at foreldrene skal beskytte ungen mot alt. Det er viktig at ungen har det gøy, lærer, feiler, finner ut av ting selv osv. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #18 Skrevet 5. januar 2019 Neste gang sier du: Jeg drar til *****, kommer hjem kl 21. Har med mobilen om det er noe. Hade. Anonymkode: 6693e...c74
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #19 Skrevet 5. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neste gang sier du: Jeg drar til *****, kommer hjem kl 21. Har med mobilen om det er noe. Hade. Anonymkode: 6693e...c74 Det sa jeg. De sa "nei, det skal du absolutt ikke. Anonymkode: bebbd...492
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #20 Skrevet 5. januar 2019 Har de noen grunn til å være så strenge da? Dårlige venner eller oppførsel som gir dem grunn til å sette så strenge grenser? Anonymkode: e04eb...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå