AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Jeg er ei jente på 15 år som har begynt å spille litt fotball i en ballbinge på ungdomsskolen med noen andre gutter etter skoleslutt. Vi hadde en konkurranse med skyting på mål og jeg tapte, straffen skulle være svi rumpe altså det å stå bøyd fremover så de andre skal prøve å skyte fotballen i rumpa på taperen. Det var jo ligsom helt greit helt til de sa at bukse og truse skulle dras ned i tillegg, det var det på ingen måte avtale om når vi ble enige, eller hvertfall jeg fikk ikke den forståelsen. Jeg ville ikke gjøre det men fikk et vanvittig press på meg for å gjøre det og at jeg var en dårlig taper og ødelegger spillereglene. Det endte med at jeg tilslutt tok buksa og trusa halvveis ned på rumpa så ikke alt ble synlig.. Men det var ikke bra nok for de og presset meg til å ta det ordentlig ned, jeg ble veldig redd for presset og ble skikkelig lei meg, det endte med at jeg dro på meg trusa og buksa og løp hjem mens jeg gråt. Har ikke sakt noe til foreldrene mine da jeg synes det er for flaut, så jeg sto lenge utenfor huset før jeg gikk inn for å roe meg litt ned så de ikke så at jeg hadde gråtet. Når jeg endelig hadde kommet inn på rommet mitt så hadde jeg fått flere meldinger over hvor feig og sleip jeg er som rømmer fra straffen min. Har grått og vært lei meg i hele ettermiddag, mistet matlyst og all glede med livet og føler nå en skam for at jeg lot meg presse til å ta av truse og bukse. Det er så flaut å må ta av seg for flere andre og i tillegg må bøye seg frem. Tror ikke jeg klarer å dra på skolen til mandag, kommer til å få høre det hele tiden, alle elevene på hele skolen kommer sikkert også snart til å høre det da guttene sikkert kommer til å sladre. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, kunne ønske jeg kunne stilt tilbake klokken så dette aldri skjedde.. sitter her nå å føler med medskyldig i at jeg lot det skje, jeg burde sikkert ha sakt at klærne skulle være på, men tenkte ikke på det.. Anonymkode: 179eb...fff
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Det her er absolutt ikke greit på noen som helst måte! Skjønner at du dro hjem og var lei deg! For en fordragelig oppførsel!! Blir kvalm. Prøv å snakk med en lærer når du kommer på skolen og forklar situasjonen. Ingen skal Grue seg til skole pga noen drittsekker. Anonymkode: ebad2...648 37
Populært innlegg bobleplast_ Skrevet 5. januar 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 5. januar 2019 Si fra til foreldre og læreren din. Dette er overgrep og mobbing, og overhodet ikke ok. 56
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Dette må du snakke med foreldrene dine om og de må ta kontakt med skolen. Ta vare på meldingene. For noen drittsekker! Anonymkode: 2bcc9...1c4 30
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Blir kvalm. Du gjorde helt rett med å dra hjem. Snakk med dine foreldre og la de ta kontakt med skole. Dette skal du ikke skamme deg over, du har ikke gjort noe feil. Anonymkode: c557b...399 34
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 Det er vel straffbart? Er jo snakk om å presse noen til å kle av seg undertøyet og det er vel ikke noe bedre å sparke en ball på den bare rumpen enn å slå med hånda. Anonymkode: 4b39d...5de 15
FrodeF Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel straffbart? Er jo snakk om å presse noen til å kle av seg undertøyet og det er vel ikke noe bedre å sparke en ball på den bare rumpen enn å slå med hånda. Anonymkode: 4b39d...5de Presse? De har en konkurranse og en avtalt straff. Ingen dro av noen klær, hun kunne selv valgt å gå tidligere. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 10 minutter siden, bobleplast_ skrev: Si fra til foreldre og læreren din. Dette er overgrep og mobbing, og overhodet ikke ok. Synes virkelig du drar det alt for langt når du kaller dette overgrep!! Helt enig i at dette påfunnet er både unødvendig og upassende, men synes helt ærlig at det ikke er noe særlig annet enn guttestreker. Men går helt klart an å ta opp med f.eks lærer siden hun opplevde det veldig ubehagelig. Men OVERGREP eller mobbing er det virkelig ikke! Anonymkode: ebba8...c1c 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 Populært innlegg #9 Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, FrodeF skrev: Presse? De har en konkurranse og en avtalt straff. Ingen dro av noen klær, hun kunne selv valgt å gå tidligere. Ingen sa noe om naken rumpe før hun sto der. Å forsøke å presse noen til å kle av seg, er et overgrep. Du snakker til en 15 år gammel jente her! Anonymkode: 038e5...19f 73
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes virkelig du drar det alt for langt når du kaller dette overgrep!! Helt enig i at dette påfunnet er både unødvendig og upassende, men synes helt ærlig at det ikke er noe særlig annet enn guttestreker. Men går helt klart an å ta opp med f.eks lærer siden hun opplevde det veldig ubehagelig. Men OVERGREP eller mobbing er det virkelig ikke! Anonymkode: ebba8...c1c Jo. Å presse noen til å kle av seg mot sin vilje, er et overgrep! Anonymkode: 038e5...19f 48
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #11 Skrevet 5. januar 2019 3 minutter siden, FrodeF said: Presse? De har en konkurranse og en avtalt straff. Ingen dro av noen klær, hun kunne selv valgt å gå tidligere. Jadda, Frode. Anonymkode: 2bcc9...1c4 17
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Synes virkelig du drar det alt for langt når du kaller dette overgrep!! Helt enig i at dette påfunnet er både unødvendig og upassende, men synes helt ærlig at det ikke er noe særlig annet enn guttestreker. Men går helt klart an å ta opp med f.eks lærer siden hun opplevde det veldig ubehagelig. Men OVERGREP eller mobbing er det virkelig ikke! Anonymkode: ebba8...c1c OMG!!! Anonymkode: 2bcc9...1c4 36
Gjest SVK Skrevet 5. januar 2019 #13 Skrevet 5. januar 2019 (endret) 30 minutter siden, FrodeF said: Presse? De har en konkurranse og en avtalt straff. Ingen dro av noen klær, hun kunne selv valgt å gå tidligere. Nå var avtalen aldri at hun skulle kle av seg og en slik avtale ville jo uansett aldri vært bindende. Det blir som om en dame har sagt ja til å ligge med deg. Om hun etterpå sier nei så kan ikke du ha sex med henne uansett om hun opprinnelig sa ja. Presser du henne til å ha sex mens du ser det er noe hun ikke vil så er det voldtekt. At man eier sin egen kropp og man alltid kan si nei til å bli tatt på eller kle seg naken er noe man lærer allerede i barnehagen. Endret 5. januar 2019 av SVK
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #14 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo. Å presse noen til å kle av seg mot sin vilje, er et overgrep! Anonymkode: 038e5...19f Nå vet ikke jeg hvor mye du har spilt fotball eller hengt med gutter, men dette er ikke uvanlig straff for den som 'taper'. Sier ikke at det er greit å gjøre det, men å beskylde gutter på 15 for overgrep for noe sånt syns jeg er mildt sagt drøyt!! Anonymkode: ebba8...c1c 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #15 Skrevet 5. januar 2019 Jeg syntes du bør fortelle foreldrene dine om det. Dette er ikke noe gøy for en 15 åring å takle alene. Det guttene gjorde var IKKE greit. Du skal ikke skamme deg over at du dro ned buksa, gruppepress er veldig vanskelig å stå i mot. Det skjønner også foreldrene dine. Anonymkode: 67546...442 20
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #16 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå vet ikke jeg hvor mye du har spilt fotball eller hengt med gutter, men dette er ikke uvanlig straff for den som 'taper'. Sier ikke at det er greit å gjøre det, men å beskylde gutter på 15 for overgrep for noe sånt syns jeg er mildt sagt drøyt!! Anonymkode: ebba8...c1c Vel, om de hadde gitt seg når hun sa 'nei', hadde det vært greit. Om de hadde mast litt, hadde det vært ufint. Men når de presser til hun løper gråtende hjem, og i tillegg sender motbydelige meldinger til henne, har de krysset en juridisk grense. Anonymkode: 038e5...19f 48
BMW 5-serie 535D Skrevet 5. januar 2019 #17 Skrevet 5. januar 2019 33 minutter siden, FrodeF skrev: Presse? De har en konkurranse og en avtalt straff. Ingen dro av noen klær, hun kunne selv valgt å gå tidligere. Var ingen avtalt straff om at de skulle kle av seg, svi ræv med klær er noe helt annet enn svi ræv helt nedstrippet..! Mistenker også at det med å kle av seg var noe guttene utnyttet da de fant ut at ho tapte.. og for alt vi vet kan det faktisk være straffbart om noen av guttene er over 16 år og ho er 15... 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet ikke jeg hvor mye du har spilt fotball eller hengt med gutter, men dette er ikke uvanlig straff for den som 'taper'. Sier ikke at det er greit å gjøre det, men å beskylde gutter på 15 for overgrep for noe sånt syns jeg er mildt sagt drøyt!! Anonymkode: ebba8...c1c Jo det er uvanlig straff så lenge det ikke er avtalt at de skal strippe i tillegg. Og for alt vi vet kan alle eller noen av guttene være over 16 år, og ho er 15 år som er under den seksuelle lavalder. Det guttene har gjort kan sammenlignes som mild voldtekt med pressing istedenfor med makt! 19
Populært innlegg SoWhat? Skrevet 5. januar 2019 Populært innlegg #18 Skrevet 5. januar 2019 Hei Ts. For det første så må du virkelig ikke skamme deg! Absolutt alle her( kanskje med få unntak ) VET hvordan en kan bli satt ut av et brått press! De normale oppegående folka forstår det godt! Og vi har nok alle i en eller annen setting gitt etter for et flertall. Bare så du VET det, for det er veldig viktig at du skjønner. Så ikke skam deg, og ikke føl at du har noen skyld i det som skjedde. Du må tro meg/oss på det altså. Så. Det er nok veldig lurt om du forteller dette til foreldrene dine. Helst burde du og de guttene vært på møte på skolen sånn at de forsto hva de har gjort, og bedt deg om unnskyldning. Jeg kan også nesten garantere deg at en eller flere av de guttene ikke syns at dette var ok! De ble også utsatt for press antakeligvis! Du vet, den ene eller de to som ikke tør si fra? Sånn tenker jeg at det var. Kanskje er det en av de guttene som har makt over de andre og de tør dermed ikke reagere. Skal vedde på at noen av de guttene var lettet over at du løp hjem jeg! Men altså. Dette bør ordnes opp i. Du har meldinger som bevis. Skjønner at det er vanskelig å fortelle, men det var de guttene som handlet feil og ikke deg. Hvis det er sånn at du av en eller annen grunn ikke kan fortelle dette til dine foreldre, så snakk med helsesøster på skolen. Det er veldig viktig at de guttene opplever en konsekvens! Og mest av alt at du får en unbskyldning. Håper du får roet deg ned, og at du må ta de ordentlige svarene herfra på alvor. Lykke til Ts ❤️ 55
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #19 Skrevet 5. januar 2019 Veldig bra innlegg @SoWhat? Anonymkode: 2bcc9...1c4 17
Hactar Skrevet 5. januar 2019 #20 Skrevet 5. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: synes helt ærlig at det ikke er noe særlig annet enn guttestreker Håper aldri jeg ser dagen mine gutter innbiller seg at slik oppførsel går under «streker». Dette eskalerte veldig raskt til noe langt mer truende enn en uskyldig «guttestrek». (Hva er det med begrepet guttestreker, forresten. Opplever nå at jentene her i strøket er jevngode strekemakere med guttene.) 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå