AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Er det for gammelt å være 38 år når man begynner på dette studiet? Vil de helst ha yngre folk i slike jobber? Anonymkode: 6402a...f63
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Lurer på det samme selv. Hvorfor skulle alder være en hindring? Anonymkode: 37e76...2e7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Dette er noen av de dummeste trådene jeg ser på KG. Nei du er ikke for gammel! Hadde skjønt det om du var på vei å bikke 60! Anonymkode: 49649...c18 4
boblevann Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Det er aldri for sent å studere Jeg hadde mange i både 40- og 50-åra i klassen min på sykepleien. Aldersspennet var stort, men det var overvekt av 23-30-åringer. Få 50-åringer og få 19-åringer. Vil tro dette gjelder for de fleste utdanningene. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det for gammelt å være 38 år når man begynner på dette studiet? Vil de helst ha yngre folk i slike jobber? Anonymkode: 6402a...f63 NEI. Anonymkode: a1b96...94c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er noen av de dummeste trådene jeg ser på KG. Nei du er ikke for gammel! Hadde skjønt det om du var på vei å bikke 60! Anonymkode: 49649...c18 Amen. Anonymkode: a1b96...94c 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 Nå ble jeg glad. 33 år og ingen utdannelse men vil behynne på studier nå. Har forferdelig skole/eksamens angst så har ikke klart å fullføre noe etter videregående 😕 Anonymkode: 5ec3a...995 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 Det er alltid noen som påstår at når man er i 30-årene så er man for gammel til å bytte beite, og ikke lenger attraktiv for arbeidsgivere. Da gjerne i visse bransjer. Så derfor lurte jeg på om bioingeniør er en av disse! Men blir glad når jeg ser disse svarene!:D Ts Anonymkode: 6402a...f63 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ble jeg glad. 33 år og ingen utdannelse men vil behynne på studier nå. Har forferdelig skole/eksamens angst så har ikke klart å fullføre noe etter videregående 😕 Anonymkode: 5ec3a...995 Det hadde jeg hele første semester. Begynn nå og forbered deg Anonymkode: a1b96...94c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #11 Skrevet 5. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid noen som påstår at når man er i 30-årene så er man for gammel til å bytte beite, og ikke lenger attraktiv for arbeidsgivere. Da gjerne i visse bransjer. Så derfor lurte jeg på om bioingeniør er en av disse! Men blir glad når jeg ser disse svarene!:D Ts Anonymkode: 6402a...f63 Det gjelder jo i flere bransjer. Bare for å presisere: Man er aldri for gammel til å studere senere i livet, men det er dessverre en del arbeidsgivere som ikke er så interessert i "eldre arbeidstakere", dvs. over 40, eller selv over 30 i enkelte bransjer. Og er man nærmere 40 når man begynner et nytt studie, så vil man jo gjerne være over 40 (gitt at det er et tre eller femårig studie) og gjerne noe mindre attraktiv i en del bransjer. Om Bioingeniør er en av disse bransjene vet jeg ikke, men jeg ville snakket med noen som jobber med det Anonymkode: 9c4c4...1fe
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder jo i flere bransjer. Bare for å presisere: Man er aldri for gammel til å studere senere i livet, men det er dessverre en del arbeidsgivere som ikke er så interessert i "eldre arbeidstakere", dvs. over 40, eller selv over 30 i enkelte bransjer. Og er man nærmere 40 når man begynner et nytt studie, så vil man jo gjerne være over 40 (gitt at det er et tre eller femårig studie) og gjerne noe mindre attraktiv i en del bransjer. Om Bioingeniør er en av disse bransjene vet jeg ikke, men jeg ville snakket med noen som jobber med det Anonymkode: 9c4c4...1fe Jeg kjenner ingen bioingeniører så derfor spør jeg her, om noen tilfeldigvis jobber som det eller kjenner til yrket. Så det var tydeligvis ikke såå dumt å spørre om dette likevel, selv om flere har svart slik i tråden 🙄 Anonymkode: 6402a...f63
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 Er sykepleier og de som er bioingeniører på vårt sykehus er i alle aldre Anonymkode: cdd97...925
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #14 Skrevet 6. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er sykepleier og de som er bioingeniører på vårt sykehus er i alle aldre Anonymkode: cdd97...925 Får du inntrykk av at det er en komplisert jobb, av det du ser? Eller noe man kan gjøre i alle aldre, litt som sykepleie?(bare mer teknisk)🙂 Anonymkode: 6402a...f63
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #15 Skrevet 6. januar 2019 Hvorfor skulle de foretrekke yngre bioingeniører? Det er da ingen fysisk utdanning Anonymkode: b9dbf...508
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #16 Skrevet 6. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du inntrykk av at det er en komplisert jobb, av det du ser? Eller noe man kan gjøre i alle aldre, litt som sykepleie?(bare mer teknisk)🙂 Anonymkode: 6402a...f63 Nå ser jo jeg kun når de tar blodprøvene og på noen få analyser som vi leverer direkte på lab. Men får ikke inntrykk av at det er særlig komplisert. Det er jo litt arbeid med data, men man får opplæring til både det og maskinene man bruker. Det praktiske er relativt enkelt. Noen har jo vanskelige blodårer, men da sender de gjerne en som har mer erfaring. Akkurat som vi sykepleierens gjør med venefloner snakket med en bioingeniør ang. Noe med analysene og hun sa de hadde mye pugging på preanalyse på studie. Men litt blir det jo på alle studier Anonymkode: cdd97...925
drue Skrevet 6. januar 2019 #17 Skrevet 6. januar 2019 Nei, du er ikke for gammel. Jeg gikk i klasse med ei på 36 år og ei på 50 år.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #18 Skrevet 6. januar 2019 Jeg kjenner en bioingeniør som var over 40 når hun studerte, gikk rett ut i jobb etterpå. En annen studerte til jormor når hun var godt over 50 og gikk også rett ut i jobb etterpå. Anonymkode: 09d17...570
MiniMjau Skrevet 6. januar 2019 #19 Skrevet 6. januar 2019 Bioingeniør her. Tok utdanning i 30 årene selv. Det går helt fint. Et yrke du kan ha hele livet. mange yrkesmuligheter, ulike laboratorier. Ganske hardt studium, Mye teori, kan være vanskelig for enkelte med all matten, statistikk, kjemi, fysikk og biokjemi... og mye obligatorisk oppmøte/labøvelser. Bare send meg en pm om du lurer på noe.
MiniMjau Skrevet 6. januar 2019 #20 Skrevet 6. januar 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ser jo jeg kun når de tar blodprøvene og på noen få analyser som vi leverer direkte på lab. Men får ikke inntrykk av at det er særlig komplisert. Det er jo litt arbeid med data, men man får opplæring til både det og maskinene man bruker. Det praktiske er relativt enkelt. Noen har jo vanskelige blodårer, men da sender de gjerne en som har mer erfaring. Akkurat som vi sykepleierens gjør med venefloner snakket med en bioingeniør ang. Noe med analysene og hun sa de hadde mye pugging på preanalyse på studie. Men litt blir det jo på alle studier Anonymkode: cdd97...925 Det er mye mer en bioingeniør gjør... kommer Ann på jobben, men delta i akuttsituasjoner i mottak, teknisk ansvar for maskinene på lab, fagansvar for maskinene, sørge for at de gir ut riktigst mulig svar, mye pasientkontakt, behandle peøvematerialet riktig før analysen gjøres, vurdere svar sammen med behandler/lege, ....osv osv osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå