Gå til innhold

Hvorfor er det så mange på kg som kommer med kjedelige råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt jeg har lyst til er liksom i følge mange ganske urealistisk / ulønnsomt osv. 
Rådene er ofte heller "gå en fjelltur" "de fleste er ikke så forelsket i hverandre" "det kjedelige er gjerne mest lønnsomt på sikt" "delta i frivilig arb"
Sistnenvte er absolutt ikke feil, men hvorfor vil altlid folk at jeg skal bytte ut det jeg vil med dette? hvorfor er folk så kjedelige? 

Anonymkode: 9ce01...d11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig er ofte synonymt med trygt, kjent, ufarlig, godt. Den største forbannelsen du kan gi noen på kinesisk lyder noe sånn som "Måtte du få et spennende liv". Hvorfor det, tror du?

Anonymkode: eefc5...c35

• Liker 2
Skrevet

Folk er kanskje litt kjedelige da? Hm. Hva er det du vil som du blir frarådet da? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig er ofte synonymt med trygt, kjent, ufarlig, godt. Den største forbannelsen du kan gi noen på kinesisk lyder noe sånn som "Måtte du få et spennende liv". Hvorfor det, tror du?

Anonymkode: eefc5...c35

Kommer jo an på undertonen liksom. Spennende liv, som i ondskapsfullt toneleie så er det utrygt og litt farlig. 
Men jeg holder ikke ut "tryt, kjedelig, kjent" hva feiler

AnonymBruker
Skrevet

Mye av det som er gøy og impulsivt er ikke så veldig fornuftig på lang sikt.

Anonymkode: 55bfe...2df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Folk er kanskje litt kjedelige da? Hm. Hva er det du vil som du blir frarådet da? 

Drømmen er å få en kjæreste i utlandet, da kan jeg reise til han, reise på turer i landet med han. trenger ikke en jeg bor sammen med. Dette er ett eksempel... "finn deg heller en mer i nærheten som du kan gå på fjellet med" liksom.

Ha reisejobb. Folk liker visst bedre å være hjemme. og mange flytter tilbake dit de kom fra. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mye av det som er gøy og impulsivt er ikke så veldig fornuftig på lang sikt.

Anonymkode: 55bfe...2df

Men jeg har prøvd å leve slik. Og jeg har bre endt opp som et umodent menneske som fremdeles er nysgjerrig. 
føler liksom alt er gørr gørr. Hvorfor er dere så sykelig opptatt av "fornuftig" ?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt jeg har lyst til er liksom i følge mange ganske urealistisk / ulønnsomt osv. 

Hvis du kommer med eksempler er det lettere å komme med innspill.

Anonymkode: 14dd7...750

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Drømmen er å få en kjæreste i utlandet, da kan jeg reise til han, reise på turer i landet med han. trenger ikke en jeg bor sammen med. Dette er ett eksempel... "finn deg heller en mer i nærheten som du kan gå på fjellet med" liksom.

Ha reisejobb. Folk liker visst bedre å være hjemme. og mange flytter tilbake dit de kom fra. 

Men, det fine med å ha en egen vilje er jo at dette bestemmer du helt selv. Ditt liv, dine valg :jepp:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi "spenning" er oppskrytt og det enkle ofte er det beste. 

Anonymkode: b36d3...07b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du velger jo selv hva du gjør!

Anonymkode: ca12d...4ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi "spenning" er oppskrytt og det enkle ofte er det beste. 

Anonymkode: b36d3...07b

jeg er ikke enig.... det enkle er bare gørr gørr...

AnonymBruker
Skrevet

Livet blir som du gjør det til selv, så det er bare å følge hva du har lyst til. Da trenger du vel ikke spørre om råd, om du synes disse er så kjedelige.

Anonymkode: 8d110...369

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette din tråd, ts?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn deg en kjæreste i utlandet du 🙂 jeg spør sjelden/aldri om råd, og gjør hva jeg vil. En kan faktisk ikke leve livet på andres forventninger og hva de mener er "fornuftig". De fleste vil nok ha trygghet i form av forutsigbarhet, mens andre av oss vil og har mulighet til å være mer impulsive og spontane! Frihet er ekstremt viktig for meg. La vær å spørre om råd. Gjør akkurat det du vil! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette din tråd, ts?

nei, men jeg har lest den. 
Hvorfor er dere så opptatt av hvem som har den og den tråden her? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Finn deg en kjæreste i utlandet du 🙂 jeg spør sjelden/aldri om råd, og gjør hva jeg vil. En kan faktisk ikke leve livet på andres forventninger og hva de mener er "fornuftig". De fleste vil nok ha trygghet i form av forutsigbarhet, mens andre av oss vil og har mulighet til å være mer impulsive og spontane! Frihet er ekstremt viktig for meg. La vær å spørre om råd. Gjør akkurat det du vil! 

Men hvorfor er folk så kjedelige? føler liksom det er noe alvorlig galt med meg i og m at jeg er den "eneste" som holder på sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du ikke hatt andre tråder om dette, bl.a. "hvorfor er alle nordmenn så kjedelige"?

Selv kan man spørre om hvorfor "alle" må like det samme som deg, hvorfor du ikke ser at du synes er kjedelig er for andre både spennende og interessant, og hvorfor du ikke bare tar ansvar for ditt eget liv og gjør det du har lyst til.

4 minutter siden, Rumle said:

Men, det fine med å ha en egen vilje er jo at dette bestemmer du helt selv. Ditt liv, dine valg :jepp:

Anonymkode: 7567d...206

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor er folk så kjedelige? føler liksom det er noe alvorlig galt med meg i og m at jeg er den "eneste" som holder på sånn. 

Men blås nå i hva andre gjør! Som jeg skrev så vil mange ha forutsigbarhet. Deres valg og behov det. Og så får du tenke at det faktisk er flere som deg. Det er mange som reiser mye, som lever et helt annet liv enn det såkalte a-4. Ærlig talt; det må du jo se og vite? 

Slutt å tenk så mye på hvorfor. Begynn heller å tenk på "hvordan"  🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

nei, men jeg har lest den. 
Hvorfor er dere så opptatt av hvem som har den og den tråden her? 

Ja, nå seg at også andre syntes at dette så kjent ut og spurte om andre tråder.

Når det startes flere tråder på kort tid med samme tema, er det ofte samme bruker som står bak. Vi som spør deg TS, har sett dette mange ganger før; derfor er vi så opptatt av det.

Anonymkode: 7567d...206

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...