Gå til innhold

Gravid tross varierende resultat ved tidlig testing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært gravid før så kjenner symptomene mine og vet at kvalmen forsvinner like fort som den kommer når det er snakk om kjemisk. 

Men nå er jeg i tvil. I kampens hete trodde jeg at det var en sikker periode, innså etterpå at det var el-dagen vi hadde sex. Tok derfor angrepillen siden vi ikke planlegger å begynne prøvingen på nestemann før i 2020. 

Uken etter sex/el/angrepillen kom kvalmen kastet på meg. Typisk gravid kvalme som ikke kan sammenlignes med annet. Testet svakt positivt (10-er test) samme kveld. (bilde 1). 

Like kvalm dagen derpå, men den lettet litt utover dagen. Jeg håpet da på at det var en kjemisk og tok test neste morgen, ser blenda hvit ut for meg. Kvalmen vil likevel ikke helt slippe taket selvom den ikke er like intens som den første dagen, har nå vært kvalm i 4 dager. Ny tidlig test i dag som jeg ikke kan se noe på (bilde 2).

Fortsatt 4 dager til IKM. Er det grunn til å frykte at jeg kan være gravid?

Ved tidligere kjemiske har kvalmen forsvunnet helt samme dag som negativ test. Og for ordens skyld er det ingen i familien som har omgangssyke, og kvalmen er typisk gravid-kvalme.

veldig glad for alle innspill 

2F9E3150-5FE1-4B9D-B07A-91518995A2C5.jpeg

8C3A485A-4989-4CFB-8706-20586B2F3542.jpeg

Anonymkode: 3473b...342

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan nevne at jeg også har hatt ganske kraftige murringer i korsryggen og utover mot flankene siden i går tidlig. Pleier aldri å ha mensmuringer, men kan kanskje håpe på det? 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har innspill? 

Skrevet

Ingen erfaring på dette med kjemisk selv dessverre, men jeg ser streken på den første og ingen strek på den andre. Dette skjedde derimot med meg også - fikk positiv rfsu tidlig 8dpo også blendahvite tester helt til 11dpo.. og i dag er jeg 12+0 uker på vei så det var ingen kjemisk i mitt tilfelle, men jeg ser jo så mange av disse inne på tolkning av g-tester med svake streker på tidligtest også kommer mensen likevel. Så det eneste tipse jeg kan gi deg er å eventuelt vente en dag eller to til før du tester igjen? Lykke til! Håper resultatet ditt blir som dere ønsker ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Memira skrev:

Ingen erfaring på dette med kjemisk selv dessverre, men jeg ser streken på den første og ingen strek på den andre. Dette skjedde derimot med meg også - fikk positiv rfsu tidlig 8dpo også blendahvite tester helt til 11dpo.. og i dag er jeg 12+0 uker på vei så det var ingen kjemisk i mitt tilfelle, men jeg ser jo så mange av disse inne på tolkning av g-tester med svake streker på tidligtest også kommer mensen likevel. Så det eneste tipse jeg kan gi deg er å eventuelt vente en dag eller to til før du tester igjen? Lykke til! Håper resultatet ditt blir som dere ønsker ❤️ 

Tusen takk for svar. Spørs om jeg må ta høyde for mer spenning enn jeg hadde tenkt basert på din erfaring 😊

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

2F9E3150-5FE1-4B9D-B07A-91518995A2C5.jpeg

8C3A485A-4989-4CFB-8706-20586B2F3542.jpeg

Kvalmen slipper ikke. Våknet nå og tok en test. Den er ikke blenda hvit og gjør meg stresset. Ikke så lett å få med den supersvake streken på bildet, men den har litt farge og ble ikke borte. Så slik ut etter 5 min. Noen som ser noe? Eller er det jeg som ser spøkelser? 

50A6F00B-FBDA-4877-84D2-F1D005D1F48E.thumb.jpeg.93ee9c0363f0b8751f6110d72e8d9e92.jpeg

Skrevet

Jeg tror at du skal forvente at testen blir sterkere eller er like sterk for hver dag som går, så lenge du tester på morgenurin. Kanskje det er kjemisk pga. angrepillen? Kvalmen kan jo også komme fra hormonene i angrepillen. Uken etter sex er jo egentlig alt for tidlig for å føle kvalme pga. hcg, så det er kanskje andre hormoner som spiller inn og gjør deg kvalm, vil tippe at det kan være en bieffekt av angrepillen. 

Jeg ville ventet noen dager og testet igjen. Er streken ikke tydeligere da, er du mest sannsynlig ikke gravid. Om mensen uteblir og skyggestrekene fortsetter ville jeg blodprøve hos legen. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Satser på kjemisk grunnet angrepillen. Kvalmen kommer alltid 6-7 dpo hos meg, så det er helt etter boken. Har også tatt angrepillen ved et par anledninger tidligere for mange år siden, og kan ikke huske at det ga kvalme.

Får teste igjen om noen dager.

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg tenker du er trygg så lenge du tok angrepille. Jeg pleier å bli kvalm og uggen av den 5-7 dager etter. 
Man skal vente 3 uker med graviditetstest for at den skal være korrekt, så jeg ville ikke lagt så mye i at en test ble positiv. Men om flere tester blir det de neste ukene er det jo greit å få tatt en ultralyd på det. 

Anonymkode: acd43...651

AnonymBruker
Skrevet

Skal det forresten ikke være 2 streker på de testene der for at det skal bety positiv? Ser bare en jeg 

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld leste nå på nytt at testen var negativ ja . Det er nok bare angrepillens bivirkninger som du merker nå da. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvalmen slipper ikke. Våknet nå og tok en test. Den er ikke blenda hvit og gjør meg stresset. Ikke så lett å få med den supersvake streken på bildet, men den har litt farge og ble ikke borte. Så slik ut etter 5 min. Noen som ser noe? Eller er det jeg som ser spøkelser? 

50A6F00B-FBDA-4877-84D2-F1D005D1F48E.thumb.jpeg.93ee9c0363f0b8751f6110d72e8d9e92.jpeg

Ser såvidt en strek her hvis jeg legger godviljen til. Vent litt igjen til i morgen eller tirsdag og prøv gjerne et annet merke enn rfsu som er kjent for sine forbaska skyggestreker 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tok angrepillen på el dagen eller etter, så er det for sent. Den skal utsette el eller avslutte den og det klarer den ikke når den blir tatt på selve dagen.

Testene burde vært tydelige etter  IKM, om du er gravid. Vent et par dager, velg et annet merke - gjerne en digital. 

Anonymkode: e7d70...363

AnonymBruker
Skrevet

Syns jeg kan se en svak strek på side bilde.  Men ta en digital på/etter IKM, så slipper du å tolke :) hvor stor blir aldersforskjellen om du skulle blitt gravid igjen nå?

Anonymkode: 007ee...6f6

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Angrepillen er nok et usikkert kort da den i hovedsak skal utsette/hindre eggløsning og jeg frykter jeg hadde eggløsning ved sex. 

Aldersforskjellen mellom barna blir evt 5 år og er ikke noe problem. Utfordringen er jobbsituasjonen min som medfører mange reisedøgn og mye overtid, planen var å være i denne jobben et år til før nestemann. 

Skal teste på nytt ved ikm. 

AnonymBruker
Skrevet
På 5.1.2019 den 19.12, Memira skrev:

Ser ut som jeg opplever det samme. Klarer ikke å vente med testing, her er dagens test. Kjøper clearblue i morgen. Ser ut til at minstemann kommer litt tidligere enn planlagt 😊

5E1510BD-152D-4FD4-976F-93E492B1AFD2.jpeg

D4D09E5B-F08F-40D7-BFAE-4920D9014F3A.jpeg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som jeg opplever det samme. Klarer ikke å vente med testing, her er dagens test. Kjøper clearblue i morgen. Ser ut til at minstemann kommer litt tidligere enn planlagt 😊

5E1510BD-152D-4FD4-976F-93E492B1AFD2.jpeg

D4D09E5B-F08F-40D7-BFAE-4920D9014F3A.jpeg

Det kan se sånn ut ja! Du får oppdatere i morgen da! Jeg fikk positiv digital 11dpo på kveldsurin

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser kanskje sånn ut ja 😁

Anonymkode: 007ee...6f6

Skrevet
På 7.1.2019 den 10.18, Memira skrev:

Det kan se sånn ut ja! Du får oppdatere i morgen da! Jeg fikk positiv digital 11dpo på kveldsurin

Hvordan går det med testene dine?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Memira skrev:

Hvordan går det med testene dine?

Svakt positivt clearblue tidlig, negativ clearblue med ukeindikator. Ikm i morgen, så da burde vel ukeindikatoren slått ut i går? Angrepillen har nok gjort jobben sin likevel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...