AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Flere som ikke får henge bilder på veggen der dere leier? Hvordan får dere litt liv i interiøret? Skal bare bo der i et år, muligens 1,5 år, så overlever det. Men hvite vegger blir tomt. Anonymkode: d9818...698
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Fiskesnøre I bildet og spiker banket inn mellom lista og taket og høye bokhyller Anonymkode: 3de80...d25 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fiskesnøre I bildet og spiker banket inn mellom lista og taket og høye bokhyller Anonymkode: 3de80...d25 Glemte å si at det ikke er lister.... helt glatte gipsvegger...🙄 plasserer bilder på kommoder og sånn opp mot veggen da. Anonymkode: d9818...698 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Ha store bilder som kan stå på gulvet. Evt kan du lage selv av blindramme med det pent stoff eller et print på. Lag en stor plate av kryssfiner som kan stå på gulvet, den kan du feste småbilder på Anonymkode: c76d4...bc0 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Ha store bilder stående inntil veggen på kommoder/hyller:-) Anonymkode: 19b7e...35a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 Mine leieboere får heller ikke henge opp bilder, men jeg har hengt opp noen kunstplakater i fine rammer, og ønsker de andre bilder i dem mens de bor der er det bare å sette inn sine egne inn i rammene. I sovealkove er det også en bildelist til egne bilder. Jeg forstår godt at huseier ikke vil ha vilkårlige hull i veggene, men kan du foreslå noe slikt? Nå er det faktisk ingen leieboere som har byttet ut plakatene mine når de bor der, for de er ganske stilige, men jeg tenker at det er greit å ha den muligheten. Anonymkode: 8d91a...17b 4
Zaga Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 Hvis det er tynne foto bilder bruker jeg tyggislim.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 https://www.clasohlson.com/no/Command-malerikrok/44-3457 Anonymkode: bc405...4f1 1
Sokkar Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine leieboere får heller ikke henge opp bilder, men jeg har hengt opp noen kunstplakater i fine rammer, og ønsker de andre bilder i dem mens de bor der er det bare å sette inn sine egne inn i rammene. I sovealkove er det også en bildelist til egne bilder. Jeg forstår godt at huseier ikke vil ha vilkårlige hull i veggene, men kan du foreslå noe slikt? Nå er det faktisk ingen leieboere som har byttet ut plakatene mine når de bor der, for de er ganske stilige, men jeg tenker at det er greit å ha den muligheten. Anonymkode: 8d91a...17b Eg bruker alltid "gamle" skruehull. Synes sjølv det er så stygt med mange skruehull, så prøver å ikkje sette spor. I leiligheta jeg bodde i sist lagde jeg 2 nye spikerhull. En i stuen fordi dei som har bodd der før ikke har klart å lage et hull midt på veggen (se for deg en vegg, og så lager noen et hull som skriker: akkurat ikke midt på veggen!!). Men det nye hullet kamufleres gamle hull når du henger opp bilder. hull nr 2 var i gangen, for å få speilet mitt til å henge i vater 😇 Det var et "unødvendig" hull, men jeg føler jeg var snillere enn tidligere leieboere likevel 😜
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #11 Skrevet 5. januar 2019 Skoletyggis. Evt vurdert å henge opp en bitteliten tynn spiker og fikset det igjen før du flyttet. Eller: gjort som du ønsket og heller vært forberedt på å miste deler av depositumet. Anonymkode: 03110...34a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.clasohlson.com/no/Command-malerikrok/44-3457 Anonymkode: bc405...4f1 Smart. Men har på følelsen at gips vegger er litt overfølsomme... Anonymkode: d9818...698 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #13 Skrevet 5. januar 2019 Min forrige husvert ville heller ikke ha masse hull, men fikk henge opp litt etter dialog. Nå har jeg kjøpt leilighet, er strietapet på stue og jeg har måtte hengt bilder over hull eller brukt samme hull. Er umulig bare sparkle hullene etter forrige beboere. Men spørsmålet er om du leier privat eller via firma? Leier du privat så kan du jo spørre om å få opp ett bilde eller to, dersom du bruker de tynne bilde-spikrene? Jeg skjønner at det ofte blir satt totalt-forbud i kontrakter, fordi enkelte vil jo henge opp ting ved hjelp av store skruer. men leier man privat går det an snakke med huseier, og vise at man både tenker bruke de tynne spikrene og at det skal henges opp bilder med måtehold. Jeg gjorde det med forrige huseier, og så lenge jeg hadde måtehold, og benyttet de tynne spikrene som ikke ga store merker så var det greit. Anonymkode: 5b299...43f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #14 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, Sokkar skrev: Eg bruker alltid "gamle" skruehull. Synes sjølv det er så stygt med mange skruehull, så prøver å ikkje sette spor. I leiligheta jeg bodde i sist lagde jeg 2 nye spikerhull. En i stuen fordi dei som har bodd der før ikke har klart å lage et hull midt på veggen (se for deg en vegg, og så lager noen et hull som skriker: akkurat ikke midt på veggen!!). Men det nye hullet kamufleres gamle hull når du henger opp bilder. hull nr 2 var i gangen, for å få speilet mitt til å henge i vater 😇 Det var et "unødvendig" hull, men jeg føler jeg var snillere enn tidligere leieboere likevel 😜 Ulike utleiere er jo ulike på hvor nøye de er på dette, men jeg for min del har det i kontrakten at det ikke er tillatt. Jeg har lagt mye ressurser i at leiligheten skal være stilig, og jeg har altså løsninger som gjør at de har bilder på vegger, og kan sette inn egne. Hadde det vært en typisk utleieenhet, i så som så stand, og med et rotihop av gamle møbler og ting, så hadde jeg sikkert ikke vært så nøye, men jeg synes selv slike utleieboliger er så lite tiltalende, så jeg har brukt tid og penger på alt fra møblering og utstyr, til farger og dekorasjon. Det er en stilig og gjennomtenkt leilighet, som de fleste sier "Wow!" når de går inn i, og jeg har aldri problemer med å få leid den ut. Moderne og ungdommelig (mest unge som leier), alt står i stil, og møbler og utstyr av god kvalitet. Så jeg føler jeg ønsker å være nøye på slikt, så ikke slike skader forringer kvalitet. Anonymkode: 8d91a...17b
Diamant20 Skrevet 5. januar 2019 #16 Skrevet 5. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ulike utleiere er jo ulike på hvor nøye de er på dette, men jeg for min del har det i kontrakten at det ikke er tillatt. Jeg har lagt mye ressurser i at leiligheten skal være stilig, og jeg har altså løsninger som gjør at de har bilder på vegger, og kan sette inn egne. Hadde det vært en typisk utleieenhet, i så som så stand, og med et rotihop av gamle møbler og ting, så hadde jeg sikkert ikke vært så nøye, men jeg synes selv slike utleieboliger er så lite tiltalende, så jeg har brukt tid og penger på alt fra møblering og utstyr, til farger og dekorasjon. Det er en stilig og gjennomtenkt leilighet, som de fleste sier "Wow!" når de går inn i, og jeg har aldri problemer med å få leid den ut. Moderne og ungdommelig (mest unge som leier), alt står i stil, og møbler og utstyr av god kvalitet. Så jeg føler jeg ønsker å være nøye på slikt, så ikke slike skader forringer kvalitet. Anonymkode: 8d91a...17b Synes du har en god løsning og leieboere kan vel bytte bildene hvis de vil
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #17 Skrevet 6. januar 2019 På 5.1.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev: Ulike utleiere er jo ulike på hvor nøye de er på dette, men jeg for min del har det i kontrakten at det ikke er tillatt. Jeg har lagt mye ressurser i at leiligheten skal være stilig, og jeg har altså løsninger som gjør at de har bilder på vegger, og kan sette inn egne. Hadde det vært en typisk utleieenhet, i så som så stand, og med et rotihop av gamle møbler og ting, så hadde jeg sikkert ikke vært så nøye, men jeg synes selv slike utleieboliger er så lite tiltalende, så jeg har brukt tid og penger på alt fra møblering og utstyr, til farger og dekorasjon. Det er en stilig og gjennomtenkt leilighet, som de fleste sier "Wow!" når de går inn i, og jeg har aldri problemer med å få leid den ut. Moderne og ungdommelig (mest unge som leier), alt står i stil, og møbler og utstyr av god kvalitet. Så jeg føler jeg ønsker å være nøye på slikt, så ikke slike skader forringer kvalitet. Anonymkode: 8d91a...17b Jeg er helt enig med deg, altså. Leiligheten jeg leide er kun noen år gammel, fremstår som ny... helt til du legger merke til skruehull osv. Synes nesten det er merkelig at han ikke har gjort det samme. Sagt null bilder på veggene. Eventuelt "heng kun noe på dei spikerene som jeg har hengt opp". Anonymkode: 01769...09c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #18 Skrevet 6. januar 2019 *er jeg som postet som anonym. Anonymkode: 01769...09c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #20 Skrevet 6. januar 2019 Sånn er det å leie. Henge opp ting med skruer kan dere gjøre når dere eier. Det er mange andre måter å pynte på. Anonymkode: 868f9...b40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå