Gå til innhold

Har beholdt navnet mitt - må jeg få nytt pass likevell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det slo meg nå i stad at selv om jeg ikke har skiftet etternavnet mitt, så står det kanskje ugift (eller samboer) i passet? I så tilfelle må man kanskje endre passet likevell? Er det noen her som vet? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke fornye passet ditt selv om du har giftet deg - det står nemlig ingenting om sivilstatus der. Kun ved endring av navn eller fordi passet er i ferd med å gå ut på dato at du må skifte pass.

Skrevet

Takk skal du ha. Var nemlig litt usikker på om sivilstatusen sto der...

Skrevet

Hei. Husker i fjor, da fikk søsteren min det problemet. De skulle til USA og hun hadde glemt å endre etternavnet i passet. Jo jeg skal si det det ble mye stress. Hvis du har endret etternavnet ditt i folkeregisteret og ikke i passet, får du problemer.

Ta deg en telefon til politiet å skjekk for sikkerhets skyld.

Helt utrolig egentlig at du tror blindt på de svareren som kommer her. Ta en telefon du, da er du på den sikreste siden. :blunke:

Skrevet

Hvis hun ikke har endret noe - mht navn, trenger hun ikke nytt pass.

Hvis hun heter Eva Nilsen før og etter ! Er det så vanskelig å forstå?

Om jeg kan få spørre om noen vet, nå jeg betale for nytt pass eller kan de legge til det nye efternavnet mitt? Jeg har beholdt mitt som mellomnavn.

Jeg KAN ringe å spørre, men det kan jo også være noen her som vet.

Teit å betale en gang til, det er ikke lenge siden jeg fikk det første.

Skrevet
:lol::lol: Okai, leste feil jeg, trodde hun hadde endret etternavn, Charly. Ok brud du kan passerer.... :oops:
Skrevet

Hvis man bytter navn tar man passet med til politiet. Der setter de et stempel på side 3 hvor det på engelsk står at man fra den og den datoen lovlig har byttet navn. Så skriver de det nye navnet, og du må skrive din nye signatur. Veldig lett og greit - og det er gratis. :)

Skrevet

Tusen takk 08juni02, det var flott - det var jeg ikke klar over.

èn 'bekymring mindre på meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...