AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Hei Lurte på om noen andre med rosacea har lyst å dele hudpleierutiner/produkter som fungerer for dere. De siste årene har jeg brukt PCA produkter, som har fungert ganske bra. Men vurderer å prøve noe annet, så gjerne del hvis du har noen erfaring 🙂 Anonymkode: 89620...c9a
Gjest Raptuza Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Jeg bruker renselotion fra Eucerin for tørr og sensitiv hud. Som toner/ansiktsvann bruker jeg Vichy kildevannsspray. Ansiktskremen jeg bruker er Skin Care Cream fra A-Derma. Bruker ikke øyenkrem, nattkrem eller serum. Det fungerer fint til min hud som er tørr og sensitiv i tillegg til rosacea.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Lurte på om noen andre med rosacea har lyst å dele hudpleierutiner/produkter som fungerer for dere. De siste årene har jeg brukt PCA produkter, som har fungert ganske bra. Men vurderer å prøve noe annet, så gjerne del hvis du har noen erfaring 🙂 Anonymkode: 89620...c9a Slutt med gluten og melk ! Spis økologisk ! Dette er en autoimmun sykdom , du kan ikke behandle sykdommer utenfra som faktisk kommer fra innsiden ...!!! Anonymkode: 0345c...17d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Huden min har blitt mye bedre etter at jeg begynte med Elizabeth Arden pro produkter. Jeg bruker Elizabeth Arden PRO Barrier Repair Complex, Elizabeth Arden PRO Cellular Recovery Serum og Elizabeth Arden PRO Triple Action Protector SPF50 hver dag og ser stor forskjell. Produktene er dessverre svindyre, men de fungere utrolig bra på min rosacea. Anonymkode: 558b1...a1c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Slutt med gluten og melk ! Spis økologisk ! Dette er en autoimmun sykdom , du kan ikke behandle sykdommer utenfra som faktisk kommer fra innsiden ...!!! Anonymkode: 0345c...17d Kan du vise kilde for dette? Hilsen ts Anonymkode: 89620...c9a 1
Kaffedama Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 (endret) Slettet Endret 4. mars 2019 av Kaffedama
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 På 5.1.2019 den 17.42, AnonymBruker skrev: Slutt med gluten og melk ! Spis økologisk ! Dette er en autoimmun sykdom , du kan ikke behandle sykdommer utenfra som faktisk kommer fra innsiden ...!!! Anonymkode: 0345c...17d Hjelper det? Vet det er autoimnun sykdom, men har ikke hørt om gluten og melk i den forbindelse. Har rosacea selv, men er helt fin i huden innimellom, fpor plutselig å få kviser/ruglete utslett, men klarer ikke linke det til noe spesielt 😕 Ellers bruker jeg elixir-produkter. Ble mye bedre etter 6 behandlinger med mandelsyrepeeling i skjønnhetssalong. Anonymkode: d39cc...184 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 Seriene Toleriane og Rosaliac fra La Roche-Posay og produkter fra Cerave. Anonymkode: 0f146...117
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #9 Skrevet 5. mars 2019 Nå er det usikker akkurat hva som er årsaken til rosacea, men det er enighet om at sykdommen også må behandles "utenfra", i tillegg til å finne triggere som utløser utbrudd. Jeg har prøvd La Roche Posay, men reagerte faktisk på den (sviende, brennende hud). Ble overrasket siden dette merket anbefales av hudleger og er generelt godt likt. Det er mange som liker disse produktene og er fornøyd med dem, så her er det nok bare jeg som er for sensitiv. Nå bruker jeg Avene sine produkter og er fornøyd med dem så langt (men er jo på leting etter noe enda bedre, hvis det finnes). Funderer litt på produkter fra Pharmaskincare. Noen som har erfaringer med disse? Du som bruker Elixir-produkter - hva er din erfaring i forhold til andre produkter? Anonymkode: 3b7f1...d15
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 Jeg bruker jan marini bioglycolic ansiktrens, dermaceutic regen ceutic og k ceutic(som er en solfaktor 50), om kvelden bruker jeg light ceutic under regen ceutic der jeg har utbrudd. Demper veldig godt etter produktene har trukket inn. Ellers bruker jeg Kristine Schrammek blemish balm med solfaktor 30 for ekstra dekk. Anonymkode: 4ba94...911
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #11 Skrevet 28. mai 2019 Bruker en svovelkrem fra Elixir nå som visstnok skal hjelpe, har bare brukt den 2 ganger hittil, så vet ikke om det funker eller ikke.. Ellers bare produkter fra andre merker beregnet på sensitiv hud. Dere som har tatt mandelpeel, hva brukte der spå huden i tiden etterpå? Flater og er så tørr i haken og i pannen, hjelper ikke med noen av mine "vanlige" kremer, oljer eller serum... Anonymkode: 9bd30...87b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #12 Skrevet 28. mai 2019 The Ordinary produktene? De er ihvertfall uten parfyme. Anonymkode: da262...f3f 1
Hilde1302 Skrevet 28. mai 2019 #13 Skrevet 28. mai 2019 Jeg har ikke dette problemet selv, men Bruker de billige produktene fra The ordinary (selges på vita og hm), de har høy kvalitets-produkter til lav pris. Jeg er med i en Facebook gruppe og VELDIG mange med rocacea har positiv effekt av deres Azaleic acid. Dette er en mild syre som skal brukes på kveldstid over nattkremen. Jeg bruker den selv for mindre rødhet og huden blir veldig gjevn og glatt. Koster under 100-lappen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå