AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Hvis jeg koker det først? Samboer påstår det, jeg lurer på om det er sant. Isteden for å tappe kaldt vann jeg skal koke til mat og drikke tar jeg alltid varmt slik at det går fortere. Bør jeg slutte med det? Anonymkode: a757a...149
Duckie Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Det her stammer vel fra gamle dager da det var kobberrør, og er vel ikke så farlig lengre i dag om man har mer moderne røropplegg. Jeg gjør som deg, og et kjapt googlesøk viser at lommelegen mener faren er overdreven.
Ullvott Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 (endret) Koking fjerner ikke annet enn bakterier. Det er ikke bakteriene som er et problem med varmtvann fra springen; det er økt tungmetallinnhold fra rørene og innsiden av varmtvannsberederen. Både representanter fra NTNU og Folkehelsa sier at dette rådet fremdeles må følges: https://www.nrk.no/livsstil/ikke-drikk-varmt-vann-fra-springen-1.13699631 Endret 5. januar 2019 av Ullvott 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg koker det først? Samboer påstår det, jeg lurer på om det er sant. Isteden for å tappe kaldt vann jeg skal koke til mat og drikke tar jeg alltid varmt slik at det går fortere. Bør jeg slutte med det? Anonymkode: a757a...149 Varmt vann fra kranen eller varmtvannsbeholder akal aldri brukes til matlagning eller drikke. Varmtvannet inneholder mange stoffer menenskekroppen ikke har godt av å få i seg, les tungmetaller og annet dritt. Allmennkunnskap, har ikke din mor lært deg såpass? Anonymkode: 02eb9...a32
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Hvis du har nye rør og ny varmtvannsbereder så er det "bare" dette med bakteriene som er problemet. Hvis det er snakk om eldre rør og varmtvannsbereder så kan det være andre stoffer i dette som ikke kan kokes bort som er usunt å få i kroppen. Så ja, kaldt vann er det man skal bruke. Det lureste for å spare tid er kanskje ovn med induksjonstopp, da koker man opp vann omtrent like fort som i en vannkoker. Anonymkode: 8535f...7f4
Elaine Marley Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 Tråden er ryddet for brudd på Kvinneguidens regler for sitering av tekster med opphavsrett. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå