Gå til innhold

Regler for hvor man kan skyte opp raketter i byggefelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg litt fortvila når det hvert eneste nyttårsaften smeller av raketter over/på taket vårt fra huset nedforbi oss.

Denne nyttårsaften var i bortreist, men har nå funnet ut at den rustaktige fargen som var på terrassen vår og som er oppetter terrassedøren har vært en rakett.

Vet ikke hvor lett det er at raketter kan antenne hus, men har sett flere hus som har stått i flammer pga raketter. 

Vi bor i en liten kommune, men er i et byggefelt og det er helt tydelig mener jeg at de som bor nedforbi oss ikke bør skyte opp raketter, noe som de helt sikkert har tenkt selv siden de rakettene alt kommer tett opp til oss.

Er det noen jeg kan kontakte? Brannsjef eller kommunen for å få et slikt forbud. Antar kanskje at resten av byggefeltet blir sure om de ikke får skyte opp der de vil, men jeg vil gjerne ha huset mitt ubrent!

Anonymkode: 0abbd...4b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan høre med kommunen, i mitt byggefelt, og sikkert i alle felt, fikk vi beskjed om å skyte opp fra flate på minst 30×30 meter, altså det måtte være minst 30m til nærmeste hus, feks fra ytterste hjørne på vei over feltet eller noe sånt. 

Anonymkode: 753c4...ff4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det ikke er kommunale bestemmelser, så har dem lov å skyte opp midt i boligfeltet. 
At noen ikke setter pris på det er langt i fra nok til å få ett forbud i det aktuelle byggefeltet. 

Men dersom det er snakk om byggefelt som har verneverdige hus eller noe slikt, så kan man prøve. 

Anonymkode: 9da24...60a

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ingen begrensninger i kommunen fra før og byggefeltet har ingen verneverdige hus.

Tenker kanskje at jeg likevel kan melde inn min bekymring. Vi bor tomt mot tomt til denne naboen, men vi bor bort i mot to husnivå høyere. I perfekt høyde til der raketter utløses 😕

Anonymkode: 0abbd...4b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...