AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Jeg lurer på hvordan dere som er to voksne i husholdningen klarer å holde dere til budsjett for familieøkonomien. Og hvordan ser budsjettet? Mener ikke da faktiske tall og hva dere tjener men hvordan postene ser ut osv. Ønsker svar fra dere som har felles øknomomi. Vi er ganske enig i det meste men er litt uenig i hvordan vi skal gjøre enkelte ting i praksis, samt hvor mye vi skal spare. Den ene av oss ønsker å ha kontroll på nesten hver eneste krone, den andre av oss er litt mer sånn tilfeldig. Hvordan får dere budsjett og enighet til å fungere når dere har felles økonomi? Ønsker å kanskje få litt tips og innspill som vi kan forbedre vår privatøkonomi med. Anonymkode: c012f...3e8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Vi har ikke budsjett, men fører regnskap. Setter oss ned på slutten av hver mnd. Diskutterer hvilke tall vi er fornøyde med og hva som bør ned. Videre prøver vi å være beviste på hva vi bruker pengene på, alle større kjøp diskutteres før noen kjøper noe. Anonymkode: 0789b...869
Nuttery Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Vi ordner det slik: Jeg har ansvaret for familieøkonomien. Alle regninger betales fra min regningskonto. Alle våre felles konti står i mitt navn. Vi har en matkonto, med ett kort til hver. Han står som disponent. Vi har også en «diverse» familiekonto, med ett kort til hver. Han står som disponent. Han har fast trekk i mnd fra sin konto hver mnd på det som skal til mat+diverse+felles utgifter. Vi setter begge inn 500kr ekstra på regningskontoen i mnd, for uforutsette regninger. Er det noe utover det sender jeg Vipps-request. Vi sparer separat foreløbig, da jeg prioriterer sparing høyt og han prioriterer forbruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå