Gå til innhold

Støvsuger jeg feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, trenger litt råd om noe veldig basic.

Enten trenger jeg ny støvsuger eller så gjør jeg noe feil. 

Etter å ha støvsugd så ser jeg fortsatt masse støv (det er spesielt når sola skinner at jeg støvsuger for da ser jeg "all dritten"). Det irriterer meg grønn at jeg støvsuger, men 3 sekunder etterpå så er det "like ille". 

Noen støvsug-eksperter her inne?

Bør jeg tørrmoppe i stedet? Eller bytte støvsuger? (til hva i så fall?)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lenge siden du har byttet støvsugerpose?

Anonymkode: 23f98...f80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du ganske ny støvsuger? Nye støvsugere er på max 900 watt. Derfor tviholder jeg på min gamle AEG på 1600 watt.

Anonymkode: 4cf92...1ab

Skrevet

Hvilken støvsuger har du? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5.1.2019 den 13.44, Paprika91 skrev:

Etter å ha støvsugd så ser jeg fortsatt masse støv (det er spesielt når sola skinner at jeg støvsuger for da ser jeg "all dritten"). Det irriterer meg grønn at jeg støvsuger, men 3 sekunder etterpå så er det "like ille". 

Til støv er tørmopp mye mer effektivt enn støvsuger, men men fint med støvsuger til å ta opp grus og småstein som tørrmoppen ikke er like glad i.

Ellers er robotstøvsuger veldig bra til å redusere støvmengden ettersom du kan støvsuge mye oftere.

Anonymkode: e5a6f...910

Skrevet

Jeg kjøpte parkettmunnstykke til min støvsuger, og føler at det har hjulpet. Den glir også mye mykere over parketten, så jeg tror jeg ivaretar gulvet bedre. Ellers bruker jeg en veldig godt oppvridd mopp med mildt rengjøringsmiddel en gang i blant.

Skrevet
På 5.1.2019 den 13.48, AnonymBruker skrev:

Har du ganske ny støvsuger? Nye støvsugere er på max 900 watt. Derfor tviholder jeg på min gamle AEG på 1600 watt.

Ja vel. 

Nå viser tester at nye støvsugere allikevel er bedre. Men du vet sikkert best. 😏🧐

Skrevet
På 5.1.2019 den 13.44, Paprika91 skrev:

Ser andre har skrevet det før men er nok fullstappet støvsugerpose som er årsaken tenker jeg.

Skrevet

Husk å bytte filter i støvsugeren også. Både motorfilter og microfilter.

Skrevet
8 minutter siden, FrodeF skrev:

Ja vel. 

Nå viser tester at nye støvsugere allikevel er bedre. Men du vet sikkert best. 😏🧐

Jeg har en ny støvsuger (kjøpt i oktober) i leiligheten vi leier ut. Spesielt på tepper er den gamle mye bedre.

• Liker 1
Skrevet

Eldre støvsugere med dårlige hepa filtre slipper ut igjen mye av støvet du støvsuger. Anbefaler en støvsuger med minst hepa 13. 

Anonymkode: c24f3...522

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...