Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått flass.. :-?

Bruker forskjellige shampooer... Tigi Bed head - Dumb blond, Lanza long hair og Tigi catwalk outmeal..

Begynte med at jeg fikk sår i hodebunnen.. Og så utviklet det seg til flass...

Kjøpte Kerastasé bain gommage eller hva den heter.. Uten hell.. :-(

Hva nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg får av og til flass/tørr hodebunn. Bruker vanligvis forskjellige gode shampoer fra frisøren. Men for å få bukt med den tørre hodebunnen må jeg fra tid til annen ty til den gode gamle Head & Shoulder fra dagligvaren. Bruker den etpar ganger innimellom, da holder hodebunnen seg rimelig bra. Hvis flasset ditt skyldes en sopp (veldig vanlig) er Fungural shampo fra apoteket et must, funker utrolig bra.

Gjest gjest1
Skrevet

Først må du finne ut om det faktisk er flass, og ikke tørr hodebunn eller eksem.

Selv har jeg også gode erfaringer med Fungural, men i det siste har jeg bare brukt Brilliant Brunette fra John Frieda og hodebunnen er kjempefin :) Kanskje det er sant at den har lav ph.

Skrevet

Hm.. Frisøren min sa at flass skyldes tørr hodebunn.. og at hodebunnen sprikker og flasser av... Og jeg fikk klar beskjed om å styre unna H&S ;) ("Kjøp hva som helst, bare ikk H&S")

Skrevet

HVis du er veldig plaget så anbefaler jeg fungoral, fås på apoteket. Jeg er plaget av sår i hodebunnen og flass i perioder. Fungoral er det eneste som funker, har prøvd mange andre dyre sjampoer og. Det fine med fungoral er at du kan bruke den sammen den vanlige sjampoen :-)

Skrevet

Takk for svar. Skal prøve fungoral.

Tenker litt over det, så hadde det ikke vært merkelig om det var sopp, fordi håret mitt er VELDIG tykt og bruker VELDIG lang tid på å tørke, slik at det ofte er fuktig i opp til to dager, hvis jeg setter det opp i strikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...