Gå til innhold

Hva bruker man på potene til hunden om vinteren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva man kjøper for å passe på at det ikke blir sprukne og tørre poter på hunden? Hvilket merke osv er best? 

Anonymkode: 23ecb...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normale, friske hunder tåler fint å være "barbeint" under de fleste forhold. Unntaket er hvis det er svært kaldt, skarpt føre eller mye salt på veien, men da bør man kanskje vurdere om man skal gå langt akkurat der og da. Hvis det er andre typer produkter du tenker på så er en god fiskeolje eller lignende bra for å styrke potene gjennom kostholdet innenfra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at man bør forsøke å styrke potene gjennom kosthold, men enkelte hunder har dårlige gener hvor kosthold ikke er nok. Ser forskjell på mine to hunder. Jeg bruker enten sokker eller poteter på den ene hunden. Sokker fåes kjøpt billig vis eBay, når det gjelder poteter bruker jeg denne: https://www.diggidog.no/p/til-hunden/potesokker-potepleie/skillingaryd-salve-potefett

potefett bør påføres ute da det kan lage flekker på gulv inne, som igjen kan være vanskelig å få bort. 

Anonymkode: 6b7f4...70a

Skrevet

Bruker posesalve. Tar med i lommen på tur og ser an forholdene. Har kun brukt det om vi har gått på is/asfalt og det er veldig kaldt eller mye strø/salt. 

Har forsøkt med tynne potesokker, men de sklir bare av etter en liten stund. Finnes jo sokker som er mer som sko, men ser for meg de ikke ville likt det også er de dyr ifht at jeg kun hadde brukt de i ny og ne. 

Men finnes jo de som er mer som en "ballong" i gummi. Er de bra? Ser for meg de sitter bedre på, men materialet er gjerne ikke så godt å ha på?

Om dere går mye i snø, feks på ski og det er fare for at hunden kan skjære seg i skaren, så ville jeg kjøp lange sokker. 

Min gikk gjennom tynn is i snøen på tur og skjærte seg litt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at man bør forsøke å styrke potene gjennom kosthold, men enkelte hunder har dårlige gener hvor kosthold ikke er nok. Ser forskjell på mine to hunder. Jeg bruker enten sokker eller poteter på den ene hunden. Sokker fåes kjøpt billig vis eBay, når det gjelder poteter bruker jeg denne: https://www.diggidog.no/p/til-hunden/potesokker-potepleie/skillingaryd-salve-potefett

potefett bør påføres ute da det kan lage flekker på gulv inne, som igjen kan være vanskelig å få bort. 

Rettelse til denne: mente potefett, ikke _poteter_🤨

Skrevet

Spenefett fra Felleskjøpet (grønn bøtte) til smøring før tur, Elisabeth Arden 8hour creme på tube til sprukne poter. 

Skrevet

Har hatt hunder i mange år, og vi er stort sett i skog og fjell. Har aldri opplevd såre poter på mine hunder, men vi går turer på ca en time hver dag. Ikke mange timer altså. Vi går oftest i scooterløyper, og da løper hundene mest fram og tilbake i løypa, de er ikke så mye ute i snøen. Så vi opplever ikke ofte skareføre. Om jeg går på ski utenom løyper så unngår jeg det når det er skareføre.

Går bare ca 30 min på veiene her om vi må. Men det saltes ikke på småveiene vi går på.

Vi bruker aldri noe for potene, de holder seg fine. Og etter 30 år med hunder, så har de ikke hatt behov for det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker helosan på tørre poter. 

Anonymkode: 10615...ac7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...