Million Skrevet 21. november 2019 #41 Skrevet 21. november 2019 Nytt skrivebord til arvingen (altså sønnen min), som far (eks) og jeg går sammen om å kjøpe; 2600,- kr på ikea koster det. Det vil si 1300 på oss hver. Helt ok. Jeg har pleid å utveksle julegaver med to venninner (de to jeg har kjent lengst), men vi har nå gått bort fra selve pakken, og bruker heller pengene på og gå ut og spise sammen. Kanskje ta et glass vin eller to etterpå. Pengene som før ble brukt på en bok etc i gave, går altså nå til samvær i stedet. Det synes jeg er hyggelig. Stort sett kjøper man seg jo selv de tingene man ønsker seg gjennom året, i hvert fall de til sånne rimelige typiske venninne-gave priser. Faren min har jeg ikke pønsket ut noen gave til ennå. Får prøve å liste ut av han noe han kan ha bruk for eller ønsker seg. Han tjener bedre enn meg selv om han er pensjonist, så han pleier egentlig å kjøpe seg selv det han ønsker seg eller har bruk for. Vanskelig å kjøpe gave til de som har levd en stund... de har liksom alt fra før! Søsknene mine og jeg kjøper ikke gaver til hverandre. Vi pleide å kjøpe til barna (nevøer og nieser) men de er blitt voksne nå, så det er et tilbakelagt kapittel. Å kjøpe gaver til fettere og kusiner har aldri skjedd i vår familie, vi er ikke så nære. Besteforeldrene mine er døde for mange år siden. Svigermor har jeg ikke lenger etter skilsmissen, og hun foreslo selv at vi droppet julegaver etter at sønnen hennes og jeg gikk fra hverandre. Ok for meg. Svigerfar er død så han har ikke vært på julegavelisten på noen år heller. Det ser altså ut til at jeg må handle inn to julegaver i år. Veldig greit 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå