Gå til innhold

Hvor ofte dusjer du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg dusjer hver morgen, føler jeg ikke våkner ordentlig uten en dusj og liker å komme på jobb nydusjet og fresh. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer hver morgen. Også vasker jeg håret 2 ganger i uken. 

Skjønner meg ikke på folk som vasker håret hver eneste dag! Da blir det jo seende fett ut utrolig fort om man gjør det over tid...? Alle tror jeg dusjer håret hver dag, fordi det alltid ser rent ut, men jeg tar bare i tørrshampo hvis det blir litt tett til hodet, og da er det fresht. 

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer annenhver dag eller 3. hver dag avhengig av hva jeg holder på med, og etter trening og sex. I sommer da det var 30 grader hver dag, måtte jeg ofte dusje hver dag fordi jeg jobbet ute. Vasker armhuler og på brystet med klut og såpe de dagene jeg ikke dusjer, for å få bort kroppslukt og klam hud når jeg står opp om morgenen. Vasker meg ikke i underlivet noe mer enn at det renner vann der når jeg står i dusjen. Tidligere vasket jeg meg regelmessig nedentil med intimsåpe, og har alltid vært plaget med sopp og vond lukt. Etter at jeg hørte på rådene om å ikke gjøre dette, har jeg ikke hatt disse plagene overhodet. Vet det er mange rare meninger der ute om at dette er uhygienisk, men det er det altså ikke - da hadde jo ikke problemene mine hatt en sånn drastisk forbedring som det har hatt. Jeg lukter ikke vondt hverken nedentil eller ellers og det vet jeg fordi jeg omgås mennesker som sier det som det er (uten at jeg trenger å gå inn på hvordan). Og jeg går ikke rundt og mener masse saker og ting om andres hygienerutiner, så for meg er det helt hårreisende at noen skal ha masse meninger om min hygiene (har hatt litt diverse rare erfaringer med slike tråder tidligere - de dukker stadig opp her på forumet). 

Anonymkode: 89b60...557

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange som dusjer om morgenen? Man blir da ikke svett og ekkel av å sove. Å legge seg skitten og svett er derimot ekkelt. Gir da mer mening å vaske seg etter at man er blitt skitten, ikke før.

Anonymkode: 8bd62...6b4

Helt enig! I tillegg til at jeg ikke orker å måtte stå opp en halvtime tidligere for å dusje eller to timer tidligere om jeg dusjer håret. Bruker jo tid på å tørke også må jeg jo gre det litt og ordne det slik at det ser fint ut før jeg drar ut. Også vil jo jeg helst sove så lenge som mulig på morgenen før jeg skal på jobb. Aldri vært et morgen menneske.

I tillegg til den deilige fantastiske følelsen av å legge seg nydusjet (ikke våt) men en til to timer etter. Chille i kveldskåpen som jeg sier siden den brukes mest på kvelden :) Er noe magisk med det. 

Anonymkode: ffc96...557

• Liker 1
Skrevet

Kropp hver kveld, hår annen hver dag til hver 3 dag. Skal jeg ut, så dusjer jeg håret uansett. 

Skrevet

Dusjer annenhvert til hver tredje dag. Ellers bruker jeg klut. Dusjer litt oftere på dager jeg trener.

Det er ikke urenslig å ikke dusje hver eneste dag. 

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Som en gammel kjerring på sykehjem :ler:

Anonymkode: ba049...acc

Stemmer 😂 hammer kjærring er jeg, men bare ikke på sykehjem 

Skrevet
På 5.1.2019 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Hva er det med kåge og klut? Hvor ofte skifter dere klut og om dere bruker den flere dager, tenker dere over at den har vært i ræva når dere bruker den i trynet? 

Anonymkode: b1d92...d7a

Ingen normale mennesker bruker samme klut i rævva også i ansiktet.  Hvis jeg bruker klut blir de vasket på 70 gr etter hver gangs bruk. 

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer annenhver dag, noen ganger kan det gå to dager mellom. Bruker en klut og vasker meg med om nødvendig de andre dagene. 

Skjønner ikke at klut er gammeldags? Man bytter kluten man har vasket seg i rumpa og underlivet med og vasker den. Og fordi man kan vaske seg med en klut så trenger man ikke dusje hver dag. Sparer både strømregninga og huden min. 

Anonymkode: f6d43...148

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Peonjenta skrev:

Ingen normale mennesker bruker samme klut i rævva også i ansiktet.  Hvis jeg bruker klut blir de vasket på 70 gr etter hver gangs bruk. 

Riktig. Man vasker ansiktet, under armene, underlivet og så rumpa. Så kaster man kluten til vask. Kan ikke folk dette? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ME og å dusje er dagens prosjekt de dagene jeg gjør det. Dusjer vel 1 gang i uken, sjeldnere i veldig dårlig perioder. 

Anonymkode: 98a52...951

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig. Man vasker ansiktet, under armene, underlivet og så rumpa. Så kaster man kluten til vask. Kan ikke folk dette? 

Klut er ekkelt uansett. Æsj! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du håndklær også er ekle da??  

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? 

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så mange som dusjer om morgenen? Man blir da ikke svett og ekkel av å sove. Å legge seg skitten og svett er derimot ekkelt. Gir da mer mening å vaske seg etter at man er blitt skitten, ikke før.

Hvis du er kvinne kan du virkelig glede deg til årene før og under overgangsalderen:hoho:

Anonymkode: 48d98...0fe

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svetter på natten. Alltid gjort, blir klam og småsvett. Hadde ikke klart og dra på jobb uten dusj. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer stort sett hver dag, men skyller meg bare kjapt enkelte dager. Håret prøver jeg å vaske mye sjeldnere fordi det blir så fort fett. Prøver ut litt forskjellige kjerringråd for å se om det hjelper. 

Anonymkode: 1e952...419

AnonymBruker
Skrevet

Hver morgen. Kan ikke tenke meg å gå på jobb uten morgendusjen. (Og jo man svetter faktisk litt på natten til de som tvilte på det).

Anonymkode: 3d4bc...cca

Skrevet

Dusjer gjennomsnittlig annenhver dag, og oftere/sjeldnere etter behov. Alltid før sex med en annen partner enn forrige (man har jo fort sex flere ganger når man først er i lag, og hopper ikke i dusjen kun fordi man nettopp har hatt sex), eller før behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...