Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk et innfall og tok en graviditetstest 11 dager dpo. Tok testen, gikk i dusjen og leste den av når jeg kom ut derfra. Så det er mulig det gikk mer enn 10 minutter, som står på pakken, men ikke mer enn 15. Denne var ikke sterkt, men helt tydelig positiv. 

Vantro som jeg er tok jeg ny test dagen etter. Denne var så og si blendahvit, kunne skimte en strek om jeg la godviljen til under lys. Hadde tolket det som skyggestrek om det ikke var for testen dagen før. 

Dagen etter der igjen tok jeg El-test (tom for g-tester), den var heller ikke positiv. Svært tydelig strek nr 2, men ikke like sterk som teststreken. 

I morgen er ikm, men pga tull med syklusen kan mensen også komme opptil 4 dager senere, så gir ikke opp håpet, men kan den første testen ha vært en falsk positiv? 

Anonymkode: 2693e...987

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går ut ifra at de to testene du tok var samme type/samme sensitivitet? Falsk positiv er veldig uvanlig, men det kan hende du har hatt en såkalt "kjemisk graviditet", altså at et befrukta egg streifer livmorslimhinna men ikke fester seg ordentlig. Da kan en få svakt positive graviditetstester siden dette produserer noe hcg, men mensen kommer mer eller mindre som vanlig. (Kun ca halvparten av befruktede egg fester seg, men de fleste vet ikke om at de har hatt en kjemisk med mindre de tester før IKM.)

Ellers så varierer vel testutslag med konsentrasjonen i urinen, så om f.eks. første test ble tatt med morgenurin og den andre ikke så kan det gi forskjellig utslag. (Strengt tatt var ikke den første testen gyldig om den ble lest av etter testvinduet heller, men fremdeles rart det skulle komme en tydelig strek.) Jeg ville ikke gitt opp håpet ennå, men venta til IKM eller helst et par dager etter med å ta ny test, og slå meg til ro med sannsynlig kjemisk om mensen kommer. Lykke til! ❤️

Anonymkode: 4815a...01c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, var fra en fempakning tester fra Normal. Vurderer å kjøpe en pakke til😉 Har Clear Blue digital, men vil ikke bruke den opp så tidlig. Ifølge syklusen så har jeg ikke ikm før den 10, men fikk sterkest El-test fire dager tidligere enn forventet El (har visst veldig kort topp der, så får aldri positiv test når jeg tester en gang pr dag) så går jeg ut fra det er ikm i morgen. Men er jo tidlig å få positiv test uansett egentlig, så vet ikke helt hva jeg skal tro nå

Anonymkode: 2693e...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...